Gå til innhold

Netflix har vunnet kampen mot unblock-tjenestene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hadde Netflix fått lov av rettighetshaverne, så hadde de nok vist det samme innholdet i alle land. Det er ikke Netflix det bør klages til først og fremst.

 

Selvfølgelig bør vi klage til Netflix, som forbrukere er det riktig vei å gå. Netflix er de som forhandler fram avtalene, hvis de ikke klarer å få på plass gode nok avtaler er det til rette at vi som forbrukere straffer de for å ikke få til mere.

Om andre distributører allerede har betalt for eksklusive rettigheter i et område, så er det urealistisk å forvente at netflix har råd til å hoste opp så mye penger at rettighetsholderene ombestemmer seg og sier "kanskje denne serien ikke er så viktig likevel, er sikkert ingen som er interessert i den til tross for at netflix er veldig gira på å få den. la oss selge den på billigsalg". da hadde i alle fall ikke månedsprisen vært på en skarve hundrings.

Lenke til kommentar

Sa opp Netflix abonnementet mitt i fjor da de først begynte å vise motstand til Proxy tjenester. De seriene jeg så på fantes ikke i Norge.

 

Joda det finnes tjenester som C-More, Viaplay, DPlay og HBO. Men ganske unødvendig å ha 4 abonnementer om seriene og filmene jeg vil se finnes kun på ett av hver tjeneste? En krone her og en krone der..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Mangelen på tilgang til "amerikansk" Netflix har ført til at eg har gått tilbake til piratkopiering, artig nok.

Dei som truer Netflix til å bruke tida si på dette skyter seg sjølv i foten, som vanleg.

Viaplay, hbo nordic ect ect

 

Lenge siden jeg prøvd de tjenestene nå, men har de fått på plass ting som 5.1 lyd?

Uten det er det helt uaktuelt.

 

Merker at også jeg har begynt å piratkopiere mer etter at netflix sperret for Vpn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Correction: Netflix taper, og ThePirateBay vinner.

 

At filmbransjen ikke forstår dette er jo helt på trynet. De kommer med syke regionsperringer, og så klør de seg i hodet og lurer på hvorfor folk plutselig flokker til ThePirateBay og lignende nettsider. De taper jo bare på dette, hva er det som foregår i tankesettet på disse folkene?

Endret av Captain Kuijt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Correction: Netflix taper, og ThePirateBay vinner.

 

At filmbransjen ikke forstår dette er jo helt på trynet. De kommer med syke regionsperringer, og så klør de seg i hodet og lurer på hvorfor folk plutselig flokker til ThePirateBay og lignende nettsider. De taper jo bare på dette, hva er det som foregår i tankesettet på disse folkene?

 

Har du dokumentasjon på at de taper penger?

Sist jeg leste så øker Netflix markedsandelene sine hvert kvartal i stort sett hvert eneste marked.

 

Hva som er tilfelle i over-priviligerte Norge hvor selv oljerike, enslige menn i 30års alderen med millioninntekt synes 100kr per måned for såpass mye film og serier som finnes på Netflix er dyrt er ikke nødvendigvis aktuelt i andre land.

 

Det dukker stadig opp nye serier og filmer på Netflix som ihvertfall for meg er interessante. Jeg har for tiden japansk Netflix, så utvalget er muligens noe annerledes, men alle egen-produserte serier og filmer er likt overalt. Har hatt Netflix stort sett siden 2010 ( jeg bodde i USA da), og har ennå til gode å gå lei av det de tilbyr. Selvsagt er det perioder hovr jeg ikke finner så veldig mye interessant, og det er pgså mange serier og filmer som ikke finnes på Netflix jeg har lyst å se, men da kjøper jeg det eller laster det ned. Og kjører det innpå en HDD og ser det via Plex på PS4. Verre er det ikke.

 

At folk fortsatt kan klage over prisen på Netflix når man ser på hva man får tilbake er hinsides. Helt klar over at det er en ny verden, men for bare 6-7 år siden kjøpte folk filmer, og det var helt akseptabelt å betale 150kr for ÈN film.

 

Det minner meg veldig om kommentarene som finnes på Play Store og Apple Store. Der 14-åringer og det som verre er klager over at fullverdige spill faktisk KOSTER PENGER. Selv om det bare er 10kr, er det uakseptabelt for svært mange, om man skal ta utgangspunkt i kommentarene.

 

Er vi virkelig blitt såpass bortskjemte at det å betale 100kr i måneden for såpass mange filmer/serier, eller betale en 10'er for et spill er blitt for mye?

 

Og for de som klager på regionsperrer og dårlig utvalgt på film: Det er også høyst aktuelt på musikk, og tjenester som Spotify etc er bortimot ubrukelige i f.eks Japan. Spotify vil gjøre sitt offisielle inntog i Japan i November, men vil kun tilby oppunder 30% av det som er og har vært på topplistene i Japan de siste årene. Google Play Musikk er ikke noe bedre, og de tilbyr mindre enn 5%.

Lenke til kommentar
 Jeg har for tiden japansk Netflix

 

 

Det er jo det som er problemet. Dersom Netflix hadde hatt moglegheita til å tilby ALLE filmar og serier dei har til heile verda (noko som eg mistenker er det dei har lyst til sjølv) so hadde dei hatt ein fantastisk teneste som få piratkopieringstenester kan slå. Men når dei er oppdelt slik dei er no, so er tenesta faktisk ganske middelmådig, og prisen er ikkje verdt det i heile tatt når ein samanlikner utval og kostnad med gratis torrent-sider.

Lenke til kommentar

Correction: Netflix taper, og ThePirateBay vinner.

 

At filmbransjen ikke forstår dette er jo helt på trynet. De kommer med syke regionsperringer, og så klør de seg i hodet og lurer på hvorfor folk plutselig flokker til ThePirateBay og lignende nettsider. De taper jo bare på dette, hva er det som foregår i tankesettet på disse folkene?

 

Netflix går ikke akkurat dårlig: http://e24.no/boers-og-finans/netflix/netflix-aksjen-til-vaers-etter-kunderush/23822872

Endret av HildrandeDu
Lenke til kommentar

 

Mangelen på tilgang til "amerikansk" Netflix har ført til at eg har gått tilbake til piratkopiering, artig nok.

Dei som truer Netflix til å bruke tida si på dette skyter seg sjølv i foten, som vanleg.

Viaplay, hbo nordic ect ect

 

Jeg kaster penger i retning av alt jeg kan abonnere på av film og serietjenester. Bokstavelig talt alt jeg vet om. Vi snakker om en månedskostnad som er langt over hva det ville kostet meg å ha lineær TV med NRK-lisens og en boks fra Get.

Jeg har ingen problem med å innrømme at jeg laster ned i tillegg til dette. TV og filmbransjen vil ikke gi meg det jeg vil ha, og da går jeg selvsagt til den kilden som er gratis når jeg må.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Merkelig hvordan dette ble tatt tak i når Netflix øker satsingen på egen produsert innhold, tydeligvis ikke så farlig når det er andre sitt åndsverk

Netflix sitt eget innhold rammes ikke av regionbegrensninger, så vpn/proxy bekjempelsen er utelukkende grunnet press i fra rettighetshaverne av innholdet de selv ikke produserer.

Det er derfor de øker produksjonen av eget innhold som de kan vise til alle sine kunder i hele verden uten problemer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Selvfølgelig bør vi klage til Netflix, som forbrukere er det riktig vei å gå. Netflix er de som forhandler fram avtalene, hvis de ikke klarer å få på plass gode nok avtaler er det til rette at vi som forbrukere straffer de for å ikke få til mere.

 

Er virkelig verdenen din så svart og hvit? 

 

Netflix kan ikke bare plutselig trylle fram en perfekt avtale.

 

:glare:

 

 

Det er da vesentlig mindre svart/hvitt en "Netflix har ikke noe valg"-argumentasjonen.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 Jeg har for tiden japansk Netflix

 

 

Det er jo det som er problemet. Dersom Netflix hadde hatt moglegheita til å tilby ALLE filmar og serier dei har til heile verda (noko som eg mistenker er det dei har lyst til sjølv) so hadde dei hatt ein fantastisk teneste som få piratkopieringstenester kan slå. Men når dei er oppdelt slik dei er no, so er tenesta faktisk ganske middelmådig, og prisen er ikkje verdt det i heile tatt når ein samanlikner utval og kostnad med gratis torrent-sider.

 

 

Hvordan kan man konkurrere på kostnad med noe som er stjålet/gratis? Du snakker her om at usle 100 kroner ikke er verdt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

100 kroner er ikke verdt det når de ikke har noe innhold verdt å se på

De har jo ikke engang alle filmene i en serie i en region, og ofte ikke alle sesongene av en serie

Uten regionsperre så var det ikke noe problem da jeg kunne bytte

 

Jeg har sett masse på Netflix som jeg aldri ville ha lastet ned, bare fordi tilbudet var der og at det var enkelt

 

Hadde Viaplay i 2 måneder (gratis) og gikk tom for innhold å se på etter 2-3 uker

Lenke til kommentar

 

Hvordan kan man konkurrere på kostnad med noe som er stjålet/gratis? Du snakker her om at usle 100 kroner ikke er verdt det.

 

Problemet er jo utvalget. Jeg sa opp Netflix da jeg ville se en serie, men de kunne bare gi meg sesong 1, 3, 4 og 5. Vet ikke om det var tilfeldig, men en kjede som rimer på Platekompaniet hadde kampanje på akkurat sesong 2 av den serien på det tidspunktet. Om det hadde en sammenheng eller ikke er forsåvidt irrellevant. Det er bare tull å ikke levere hele serien.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...