Gå til innhold

Netflix har vunnet kampen mot unblock-tjenestene


Anbefalte innlegg

Synes forsåvidt at prisen Netflix forlanger er akseptabel, men er enig i de som sier at tilbudet til Netflix har forandret seg - og ikke til det bedre.  Har vurdert å kutte ut, men beholder abonnementet enn så lenge.  Er litt forundret over at Netflix går så bra som det gjør, tilsiget av nye abonnenter er veldig stort.  De har vunnet mye ved egenproduserte serier, men når det materialet  er sett er det mye gammelt rask.   

Filmbransen er vel den eneste bransje i verden som har millioner av potensielle kunder som vifter med kredittkortet og vil handle men får som svar at  - "nei, vil ikke selge til deg, du er i feil sone, feil land, feil tid, feil rekkefølge osv... ..ha deg vekk"  En bransje som er godt vant virker det som  - men alt forandrer seg her i verden, også for filmbransjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hadde Netflix fått lov av rettighetshaverne, så hadde de nok vist det samme innholdet i alle land. Det er ikke Netflix det bør klages til først og fremst.

 

Når Netflix nå struper innholdet, fokuserer mer på regionale sperrer så er jo resultatet et dårligere tilbud for sluttbruker.

 

Nok en gang. Det er ikke Netflix som struper innholdet. Hadde det vært opp til Netflix, så hadde gladelig lagt ut filmene som har premiære på kino nå. Det er filmselskap og andre rettighetshavere som krever disse sperrene.

 

 

 

Vel årsak og virkning. Når Netflix ikke makter å dra i land avtaler som gjør det enklere å leve på rett side av loven så må jeg som betalende kunde forholde meg til Netflix. At rettighetshavere er de som tvinger slikt igjennom kan ikke jeg gjøre noe med. Det jeg kan gjøre er å la min avsky for dette gjenspeiles i løpende abonnement hos Netflix. Money talks basiclly. Og når jeg nå sliter med å finne underholdning på Netflix fortiden så må jeg se meg om etter andre alternativer. 

 

For meg er svaret å vende meg til illegale streamingtjenester og nedlasting. Det er mest et politisk valg for å vise min avsky for den eldgamle forretningsmodellen til underholdningsbransjen. Vi lever i en global tidsalder. Å få store serier, filmer og annen underholdning et år eller to på etterskudd er for sent. Da vet vi hva som hender i hver episode og vi har alt lest hvordan historiene utspiller seg. Slik var det ikke på 60 tallet og frem til rundt årtusenskiftet. Da var det naturlig for filmbransjen å dele inn i soner. 

 

Idag er sone deling unaturlig. Underholdning er på grunn av vår globalisering i langt større grad ferskvare nå enn tidligere. Når Netflix ikke får bedre avtaler så mange nok av oss slutte å betale for oss. Vi må tilbake til fordums tider der alt vi omga oss med var illegalt. Frafall er nok det eneste språket underholdningsbransjens mastodonter skjønner. 

 

Hvermansen har et begrenset budsjett til underholdning per måned. Jeg orker ikke diskutere om det er 100 eller 300 eller ennå mer for den jevne bruker. Men få av oss har ubegrenset tilgang til midler. Vi betaler gjerne for oss, men vi må få et produkt som er verdt pengene. Per idag er jeg ikke sikker på at Netflix leverer på det området. Netflix har kontakten med sluttbruker, altså er det Netflix som må blø betalende medlemmer og ta dette videre med bransjen. 

Endret av bojangles
  • Liker 1
Lenke til kommentar

100kr i måneden er ikke så ille, så fremt innholdet er godt nok. Dessverre er ikke innholdet til Netflix godt nok. Dersom Netflix ikke hadde gitt oss tilbudet om alt av Star Trek i løpet av 2016 og den nye serien til neste år så hadde jeg avsluttet mitt abonnement. Endel av det jeg ser på Netflix eier jeg selv, men det er enklere å åpne Netflix på TVen enn å hente frem DVD/BD platen og spille av (spesielt når det er serier og man må bytte plater ofte for å se gjennom en sesong). Jeg holder på å sette opp min egen mediatjener med Plex Media Server, men det tar tid og ressurser å legge alt av DVD/BD på harddisk.

 

Gi meg alt jeg selv eier, alt som er nytt av filmer og tv-serier så hadde jeg gledelig betalt 500kr i måneden eller mer.

Endret av DJViking
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har nesten sluttet å kjøpe blu-ray også, da de kommer i andre land først og da får jeg de gratis på internett, i samme kvalitet, men uten iditiske advarsler om bøter og sånt

 

 

Ja det er jo også en greie. Når du kjøper filmer så må en plages av reklame og masse dritt om anti-piracy greier. Hvor sjukt er ikke det? Det virker som om bransjen er helt fastgrodde i en annen tidsalder. Når noen kjøper et produkt så bør jo produktet være laget og pakket på en måte som gjør opplevelsen best mulig for sluttbruker. Slik har det jo aldri vært for filmer. Selv på VHS så var det reklamer, og slik var det på DVD også og med blue ray kom det alle disse anti-piracy greiene. De som ripper filmer og deler fjerner jo all den dritten - så det er jo kun de som faktisk har betalt gode penger for en Blue Ray som må plages av tullet. 

 

Nei det blir nok å finne frem øyelappen, ta papegøyen på skuldra og beise skuta. 

 

Makan til bakstreversk bransje. 

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan kan man konkurrere på kostnad med noe som er stjålet/gratis? Du snakker her om at usle 100 kroner ikke er verdt det.

 

 

Når utvalet til Netflix er so slapt som det er (igjen, eg ser ikkje på dette som Netflix sin feil), so byrjar folk å sjå seg om etter andre alternativ. Og når piratsider då kan tilby betre utval, tilsvarande kvalitet og mindre pris (gratis), so er det klart at Netflix kjem til å tape. Det er rett og slett ikkje verdt 100 kr månaden kun for god samvittigheit.

 

 

Jeg har Netflix.

 

Men forsøker å bruke det i så liten grad som mulig. Håper at det sees i statistikksporingen deres. Jeg bidrar ihvertfall til å vise Netflix hvor uinteressant tjenesten deres er på en direkte måte. Mulig Netflix driter i det, og er mest opptatt av de pengene de får fra blant annet meg hver måned.

 

Er ihvertfall lett for en som meg som ikke har gjort meg helt avhengig av "dopet" å si opp avtalen uten noe forutgående forvarsel  :dribble:

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan kan man konkurrere på kostnad med noe som er stjålet/gratis? Du snakker her om at usle 100 kroner ikke er verdt det.

 

 

Når utvalet til Netflix er so slapt som det er (igjen, eg ser ikkje på dette som Netflix sin feil), so byrjar folk å sjå seg om etter andre alternativ. Og når piratsider då kan tilby betre utval, tilsvarande kvalitet og mindre pris (gratis), so er det klart at Netflix kjem til å tape. Det er rett og slett ikkje verdt 100 kr månaden kun for god samvittigheit.

 

 

Ja, du får starte en tjeneste som har alt av filmer/tv-serier som er gratis, så får du se hvor langt det går :) Du skjønner vel dette er umulig å konkurrere mot?

Lenke til kommentar

 

Ja, du får starte en tjeneste som har alt av filmer/tv-serier som er gratis, så får du se hvor langt det går :) Du skjønner vel dette er umulig å konkurrere mot?

 

 

Nei, det er ikkje umogleg å konkurrere mot. Dei aller, aller fleste er faktisk viljuge til å betale for det lovlege alternativet, men ikkje når tilbodet er so dårleg i forhold til piratsidane. Kundane skjønar dette, Netflix skjønar dette, men dei som sit på rettigheitane skjønar det ikkje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ja, du får starte en tjeneste som har alt av filmer/tv-serier som er gratis, så får du se hvor langt det går :) Du skjønner vel dette er umulig å konkurrere mot?

 

 

Nei, det er ikkje umogleg å konkurrere mot. Dei aller, aller fleste er faktisk viljuge til å betale for det lovlege alternativet, men ikkje når tilbodet er so dårleg i forhold til piratsidane. Kundane skjønar dette, Netflix skjønar dette, men dei som sit på rettigheitane skjønar det ikkje.

 

 

Piratene vil alltid finne en unnskyldning. Slik kommer det alltid til å være. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvordan kan man konkurrere på kostnad med noe som er stjålet/gratis? Du snakker her om at usle 100 kroner ikke er verdt det.

 

 

Når utvalet til Netflix er so slapt som det er (igjen, eg ser ikkje på dette som Netflix sin feil), so byrjar folk å sjå seg om etter andre alternativ. Og når piratsider då kan tilby betre utval, tilsvarande kvalitet og mindre pris (gratis), so er det klart at Netflix kjem til å tape. Det er rett og slett ikkje verdt 100 kr månaden kun for god samvittigheit.

 

 

Ja, du får starte en tjeneste som har alt av filmer/tv-serier som er gratis, så får du se hvor langt det går :) Du skjønner vel dette er umulig å konkurrere mot?

 

 

 

Jeg blir helt sliten av å lese slikt sludder som du kommer med her. Det handler ikke om at Netflix skal være gratis, det handler om at rettighetshavere må skjønne at tiden er moden for å gjøre alt av innhold globalt. Gi Netflix en bedre avtale. La feks globalt innhold være forbeholdt premium abonnementer. Folk står i kø for å gi pengene sine til bransjen men bransjen nekter å ta imot og fortsetter sutringen om piratkopiering, ulovlig streaming etc. 

 

Sluttbrukerne er drittlei å høre det samme i år etter år. Både musikere og skuespillere har til salt i maten. Regissører og investorer bor helt greit og trenger ikke kjøre kollektivtransport til å fra jobb. Bransjen tjener fortsatt penger og de har råd til både kola og damer. Likevel er denne skremselspropagandaen pågående. Heller enn å tanke nytt så kjører bransjen det samme gamle mantra. 

 

Om tjenester som Netflix fikk lov til å selge global tilgang feks til dobbel pris så ville vi stått i kø for å gi dem pengene våre. Men bransjen nekter å ta imot. Da kan ikke bransjen samtidig å klage på folks moral. Det er jo bransjen det er noe galt med. 

Endret av bojangles
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

 

Ja, du får starte en tjeneste som har alt av filmer/tv-serier som er gratis, så får du se hvor langt det går :) Du skjønner vel dette er umulig å konkurrere mot?

 

 

Nei, det er ikkje umogleg å konkurrere mot. Dei aller, aller fleste er faktisk viljuge til å betale for det lovlege alternativet, men ikkje når tilbodet er so dårleg i forhold til piratsidane. Kundane skjønar dette, Netflix skjønar dette, men dei som sit på rettigheitane skjønar det ikkje.

 

 

Piratene vil alltid finne en unnskyldning. Slik kommer det alltid til å være. 

 

 

 

Så utrolig feil du tar. Se på musikkendlastning. Hva har skjedd der? Folk streamer og betaler. Ville gjort det samme om noen tilbød premium innhold på underholdningssiden også. Man betaler premium for en premium tjeneste. Og når tjenesten som tilbys ikke holder mål så faller betalingsviljen.  

Lenke til kommentar

 

Musikkbransjen har skjønt det..

Masse musikk jeg ikke finner på spotify.

 

De har ihvertfall skjønt mer enn film/serie bransjen..

Jeg har ikke så stor interesse for musikk så jeg metter mitt behov med Google Play

Men selv med Netflix og HBO så ville jeg ikke fått dekket mitt behov for serier og filmer 

 

Vurderer Amazon Prime, kun for "Top Gear", men så er det om de blir tilgjengelig i Norge eller om det er region sperre der og..

Endret av Dubious
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...