Gå til innhold

Netflix har vunnet kampen mot unblock-tjenestene


Anbefalte innlegg

Musikkbransjen har skjønt det..

Masse musikk jeg ikke finner på spotify.

Vurderer Amazon Prime, kun for "Top Gear", men så er det om de blir tilgjengelig i Norge eller om det er region sperre der og..

Jeg har veldig lyst å kjøpe nedlastet film og tvserier fra Amazon, men den tjenesten er ikke tilgjengelig i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Hvordan kan man konkurrere på kostnad med noe som er stjålet/gratis? Du snakker her om at usle 100 kroner ikke er verdt det.

 

 

Når utvalet til Netflix er so slapt som det er (igjen, eg ser ikkje på dette som Netflix sin feil), so byrjar folk å sjå seg om etter andre alternativ. Og når piratsider då kan tilby betre utval, tilsvarande kvalitet og mindre pris (gratis), so er det klart at Netflix kjem til å tape. Det er rett og slett ikkje verdt 100 kr månaden kun for god samvittigheit.

 

 

Ja, du får starte en tjeneste som har alt av filmer/tv-serier som er gratis, så får du se hvor langt det går :) Du skjønner vel dette er umulig å konkurrere mot?

 

 

 

Jeg blir helt sliten av å lese slikt sludder som du kommer med her. Det handler ikke om at Netflix skal være gratis, det handler om at rettighetshavere må skjønne at tiden er moden for å gjøre alt av innhold globalt. Gi Netflix en bedre avtale. La feks globalt innhold være forbeholdt premium abonnementer. Folk står i kø for å gi pengene sine til bransjen men bransjen nekter å ta imot og fortsetter sutringen om piratkopiering, ulovlig streaming etc. 

 

Sluttbrukerne er drittlei å høre det samme i år etter år. Både musikere og skuespillere har til salt i maten. Regissører og investorer bor helt greit og trenger ikke kjøre kollektivtransport til å fra jobb. Bransjen tjener fortsatt penger og de har råd til både kola og damer. Likevel er denne skremselspropagandaen pågående. Heller enn å tanke nytt så kjører bransjen det samme gamle mantra. 

 

Om tjenester som Netflix fikk lov til å selge global tilgang feks til dobbel pris så ville vi stått i kø for å gi dem pengene våre. Men bransjen nekter å ta imot. Da kan ikke bransjen samtidig å klage på folks moral. Det er jo bransjen det er noe galt med. 

 

 

Ja, du skal få tro folk er sånn. Game Of Thrones er tilgjengelig for streaming, men allikevel er det millioner som laster ned. Merkelige greier ;)

Lenke til kommentar

 

Mangelen på tilgang til "amerikansk" Netflix har ført til at eg har gått tilbake til piratkopiering, artig nok.

Dei som truer Netflix til å bruke tida si på dette skyter seg sjølv i foten, som vanleg.

hbo nordic ect ect

 

Haha. De har jo ikke noe content i det hele tatt... Veldig kjente filmer som nesten alle i verden allerede har sett, et par gode serier som ALLE har sett.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Hvordan kan man konkurrere på kostnad med noe som er stjålet/gratis? Du snakker her om at usle 100 kroner ikke er verdt det.

 

 

Når utvalet til Netflix er so slapt som det er (igjen, eg ser ikkje på dette som Netflix sin feil), so byrjar folk å sjå seg om etter andre alternativ. Og når piratsider då kan tilby betre utval, tilsvarande kvalitet og mindre pris (gratis), so er det klart at Netflix kjem til å tape. Det er rett og slett ikkje verdt 100 kr månaden kun for god samvittigheit.

 

 

Ja, du får starte en tjeneste som har alt av filmer/tv-serier som er gratis, så får du se hvor langt det går :) Du skjønner vel dette er umulig å konkurrere mot?

 

 

 

Jeg blir helt sliten av å lese slikt sludder som du kommer med her. Det handler ikke om at Netflix skal være gratis, det handler om at rettighetshavere må skjønne at tiden er moden for å gjøre alt av innhold globalt. Gi Netflix en bedre avtale. La feks globalt innhold være forbeholdt premium abonnementer. Folk står i kø for å gi pengene sine til bransjen men bransjen nekter å ta imot og fortsetter sutringen om piratkopiering, ulovlig streaming etc. 

 

Sluttbrukerne er drittlei å høre det samme i år etter år. Både musikere og skuespillere har til salt i maten. Regissører og investorer bor helt greit og trenger ikke kjøre kollektivtransport til å fra jobb. Bransjen tjener fortsatt penger og de har råd til både kola og damer. Likevel er denne skremselspropagandaen pågående. Heller enn å tanke nytt så kjører bransjen det samme gamle mantra. 

 

Om tjenester som Netflix fikk lov til å selge global tilgang feks til dobbel pris så ville vi stått i kø for å gi dem pengene våre. Men bransjen nekter å ta imot. Da kan ikke bransjen samtidig å klage på folks moral. Det er jo bransjen det er noe galt med. 

 

 

Ja, du skal få tro folk er sånn. Game Of Thrones er tilgjengelig for streaming, men allikevel er det millioner som laster ned. Merkelige greier ;)

Ikke så merkelig. Ikke alle som orker å abonnere på HBO Nordic kun for at fåtall av serier. Jeg vil gjerne se GoT, men betaler ikke 89kr måneden kun for en enkel serie. Jeg vet HBO har flere serier, men få og ikke spesielt interessant. Få filmer har dem også.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Hvordan kan man konkurrere på kostnad med noe som er stjålet/gratis? Du snakker her om at usle 100 kroner ikke er verdt det.

 

 

Når utvalet til Netflix er so slapt som det er (igjen, eg ser ikkje på dette som Netflix sin feil), so byrjar folk å sjå seg om etter andre alternativ. Og når piratsider då kan tilby betre utval, tilsvarande kvalitet og mindre pris (gratis), so er det klart at Netflix kjem til å tape. Det er rett og slett ikkje verdt 100 kr månaden kun for god samvittigheit.

 

 

Ja, du får starte en tjeneste som har alt av filmer/tv-serier som er gratis, så får du se hvor langt det går :) Du skjønner vel dette er umulig å konkurrere mot?

 

 

 

Jeg blir helt sliten av å lese slikt sludder som du kommer med her. Det handler ikke om at Netflix skal være gratis, det handler om at rettighetshavere må skjønne at tiden er moden for å gjøre alt av innhold globalt. Gi Netflix en bedre avtale. La feks globalt innhold være forbeholdt premium abonnementer. Folk står i kø for å gi pengene sine til bransjen men bransjen nekter å ta imot og fortsetter sutringen om piratkopiering, ulovlig streaming etc. 

 

Sluttbrukerne er drittlei å høre det samme i år etter år. Både musikere og skuespillere har til salt i maten. Regissører og investorer bor helt greit og trenger ikke kjøre kollektivtransport til å fra jobb. Bransjen tjener fortsatt penger og de har råd til både kola og damer. Likevel er denne skremselspropagandaen pågående. Heller enn å tanke nytt så kjører bransjen det samme gamle mantra. 

 

Om tjenester som Netflix fikk lov til å selge global tilgang feks til dobbel pris så ville vi stått i kø for å gi dem pengene våre. Men bransjen nekter å ta imot. Da kan ikke bransjen samtidig å klage på folks moral. Det er jo bransjen det er noe galt med. 

 

 

Ja, du skal få tro folk er sånn. Game Of Thrones er tilgjengelig for streaming, men allikevel er det millioner som laster ned. Merkelige greier ;)

Ikke så merkelig. Ikke alle som orker å abonnere på HBO Nordic kun for at fåtall av serier. Jeg vil gjerne se GoT, men betaler ikke 89kr måneden kun for en enkel serie. Jeg vet HBO har flere serier, men få og ikke spesielt interessant. Få filmer har dem også.

 

 

Akkurat som jeg sa. Enkelte gidder ikke betale usle 89 kroner EN gang for å få se en hel serie engang (pluss alt annet de har). Det er bare å avslutte abonnementet etter en mnd. Så samme hva selskapene gjør er det alltid noen som vil ha unnskyldninger for å piratkopiere.

Lenke til kommentar

Du betaler 89 kroner for å se 4 episoder, er det verdt det?

Er man smart, venter man til sesongen er ferdig. 89 kroner for en sesong er ikke ille.

 

(jeg var treg med å begynne å se på GoT og så seks sesonger i løpet av to måneder. Kostet med 178 kroner. Ikke ille det heller).

 

Men det forutsetter at man er tålmodig da.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Netflix siden de ble tilgjengelig i Norge og har hatt ganske grei glede av det abonnementet, både jeg og min samboer har kommet over en god del serier vi ikke ville funnet om vi ikke hadde hatt tjenesten. Har aldri brukt tjenesten til å se filmer såvidt jeg kan huske, men samboeren min har nevnt at utvalget er ganske svakt.

 

Det som derimot irriterer er helt klart det mange har påpekt i denne tråden som årsak til at man bruker VPN-løsninger eller nedlastning, som er at man for eksempel får sesong 1 til 3 av en serie som man så ser allerede har kommet til 5 sesonger. Da er det lett for at man laster ned de siste 2 sesongene fremfor å vente, kanskje i all evighet, på at Netflix skal handle inn rettighetene til resten av sesongene. 

 

Nå sist begynte jeg å se serien Aquarius på Netflix, 1 sesong lå ute. Så ble det til at sesong 2 er lastet ned fordi jeg har lyst å se videre. Men som sagt, Netflix har levert mye bra underholdning og er verdt pengene jeg har lagt ut på det de siste årene etter min mening. 

 

Har hatt HBO Nordic i to omganger, men de hadde en altfor dårlig app på mobilen etter min mening og det samme for TV-app´en deres til Samsung (jeg har en blueray-spiller som mediesenter) som hadde middelmådig kvalitet og en dårlig brukeropplevelse. Der er Netflix milevis foran både på TV-app og mobilapp. Viaplay var brukbart men fortsatt syntes jeg ikke det er på samme nivå som Netflix sin brukeropplevelse. TV 2 Sumo har ikke vært noe særlig siden vi ikke ser på TV 2-serier i noen særlig grad og har PVR om det først skulle være noe av interesse, jeg hadde dog en testmåned med Sumo for et par år siden og koste meg med tv-serioen Fargo. Men de hadde ikke mye annet som fenget den gangen. Så det har blitt til at vi har Netflix som hovedleverandør av underholdning for streaming kombinert med litt nedlastning og kjøp av filmer på blueray.

Lenke til kommentar

 

Du betaler 89 kroner for å se 4 episoder, er det verdt det?

Er man smart, venter man til sesongen er ferdig. 89 kroner for en sesong er ikke ille.

 

(jeg var treg med å begynne å se på GoT og så seks sesonger i løpet av to måneder. Kostet med 178 kroner. Ikke ille det heller).

 

Men det forutsetter at man er tålmodig da.

 

Er man smart så laster man ned episoden noen timer etter at den har blit vist på Amerikansk tv

Lenke til kommentar

Hele debatten rundt piratkopiering av filmer/serier kan egentlig kveles med fire spørsmål.

 

1. Har du Spotify?

2. Når var sist lastet du ned musikk ulovlig?

 

3. Har du Netflix/HBO/Viaplay/CMore/Hulu/Amazon Prime/ShowTime/[insert tusen andre shitty tjenester]?

4. Når var sist lastet du ned filmer eller serier ulovlig?

 

Spoiler alert:

 

ja

husker ikke, når kom Spotify ut?

nei

igår

sitter i samme båt.

har ikkje lasta ned noe musikk siden jeg starta med spotify.

serier og filmer etc. er derimot en helt annen sak.

det faktum at eg må ha 3-5 forskjellige tilbydere for å se det eg vil er helt uakseptabelt.

Endret av Discord
Lenke til kommentar

 

 

Mangelen på tilgang til "amerikansk" Netflix har ført til at eg har gått tilbake til piratkopiering, artig nok.

Dei som truer Netflix til å bruke tida si på dette skyter seg sjølv i foten, som vanleg.

Viaplay, hbo nordic ect ect

Lenge siden jeg prøvd de tjenestene nå, men har de fått på plass ting som 5.1 lyd?

Uten det er det helt uaktuelt.

 

Merker at også jeg har begynt å piratkopiere mer etter at netflix sperret for Vpn.

Nettlesere klarer ikke spille av mer enn 2 kanals lyd, og jeg kan ikke finne noen windows app til HBO Nordic eller Viaplay, så du får nok ikke noe surround i Windows fra dem. Mulig du får det i smart tv apps og andre avspillere.

 

Netflix har egen Windows app som gir 5.1 lyd.

Lenke til kommentar

 

Hadde Netflix fått lov av rettighetshaverne, så hadde de nok vist det samme innholdet i alle land. Det er ikke Netflix det bør klages til først og fremst.

 

Selvfølgelig bør vi klage til Netflix, som forbrukere er det riktig vei å gå. Netflix er de som forhandler fram avtalene, hvis de ikke klarer å få på plass gode nok avtaler er det til rette at vi som forbrukere straffer de for å ikke få til mere.

Dette har mer med hvordan filmer ect blir finansiert. Kan ta "Titanic" som ett enkelt eksempel. Når budsjettet der ble litt vel høyt, så finansierte 20th Century Fox resten av budsjettet ved å selge rettighetene for alt utenom Nord-Amerika til Paramount. Så hvis Netflix skal vise filmen, så må de betale alt som ses fra Nord-Amerika til 20th Century Fox, og resten av verden til Paramount.

 

Hvis da Paramount får en bedre deal fra en annen tilbyder, så dropper de å la Netflix vise filmen.

 

I dag er ting enda mer komplisert, da resten av verden har blitt hovedinntektskilden på film, og spesielt Kina som er på vei opp.

Lenke til kommentar

(...)

 

Uansett hvor komplisert dette er skal fortsatt vi som forbrukere forholde oss til Netflix, når de ikke leverer klager vi til dem uavhengig av hvem som har "skylden".

 

Og jeg tviler ganske mye på at noen som helst er villig til å kjøpe eksklusivitet på en 20 år gammel film men det er en annen sak :p

Lenke til kommentar

Skulle ha vært, kanskje. Er det noen grunn til at innholdsprodusenter burde gjøre det? Tjener de mer på det? Er det bare for å være snille mot folk? Problemet er at konserner ikke har som hovedmål å være greie, men å gi avkastning til de som har investert i aksjene deres.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

 

 

Du betaler 89 kroner for å se 4 episoder, er det verdt det?

Er man smart, venter man til sesongen er ferdig. 89 kroner for en sesong er ikke ille.

 

(jeg var treg med å begynne å se på GoT og så seks sesonger i løpet av to måneder. Kostet med 178 kroner. Ikke ille det heller).

 

Men det forutsetter at man er tålmodig da.

 

Er man smart så laster man ned episoden noen timer etter at den har blit vist på Amerikansk tv

 

Som sagt, man må ha litt tålmodighet, men det er noen som ikke eier det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...