Gå til innhold

Netflix har vunnet kampen mot unblock-tjenestene


Anbefalte innlegg

 

 

Hvordan kan man konkurrere på kostnad med noe som er stjålet/gratis? Du snakker her om at usle 100 kroner ikke er verdt det.

Problemet er jo utvalget. Jeg sa opp Netflix da jeg ville se en serie, men de kunne bare gi meg sesong 1, 3, 4 og 5. Vet ikke om det var tilfeldig, men en kjede som rimer på Platekompaniet hadde kampanje på akkurat sesong 2 av den serien på det tidspunktet. Om det hadde en sammenheng eller ikke er forsåvidt irrellevant. Det er bare tull å ikke levere hele serien.

 

 

Blir enda mindre utvalg på serier hvis alle skulle laste ned alt fra PB ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Hvordan kan man konkurrere på kostnad med noe som er stjålet/gratis? Du snakker her om at usle 100 kroner ikke er verdt det.

Problemet er jo utvalget. Jeg sa opp Netflix da jeg ville se en serie, men de kunne bare gi meg sesong 1, 3, 4 og 5. Vet ikke om det var tilfeldig, men en kjede som rimer på Platekompaniet hadde kampanje på akkurat sesong 2 av den serien på det tidspunktet. Om det hadde en sammenheng eller ikke er forsåvidt irrellevant. Det er bare tull å ikke levere hele serien.

 

 

Blir enda mindre utvalg på serier hvis alle skulle laste ned alt fra PB ;)

 

 

Da blir det enda mindre med mitt bruk! ;-)

 

Jeg er drita lei av å kaste penger på tjenester som ikke leverer hva jeg vil se. Netflix betaler jeg enda får, men har vært innom ViaPlay, HBO og diverse andre. Couchpotato og Sickrage sørger for at jeg alltid har det JEG vil se på disk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde Netflix fått lov av rettighetshaverne, så hadde de nok vist det samme innholdet i alle land. Det er ikke Netflix det bør klages til først og fremst.

 

 

 

Når Netflix nå struper innholdet, fokuserer mer på regionale sperrer så er jo resultatet et dårligere tilbud for sluttbruker. Vi kan da enten godta et dårligere tilbud og fortsette å betale vår hundrelapp hver måned, eller vi kan finne alternative løsninger for å se det vi ønsker, når vi ønsker. Det siste gir økt piratvirksomhet og kan kanskje presse bransjen til å revurdere sine tåpelige regler og gammeldagse forretningsmodeller. Bransjen skjønner vist kun store bokstaver, og måten å få gehør er å stave ut ordet TAP for bransjen, i form av økt bruk av illegale tjenester for streaming, eller nedlasting av film og musikk. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar

Hele debatten rundt piratkopiering av filmer/serier kan egentlig kveles med fire spørsmål.

 

1. Har du Spotify?

2. Når var sist lastet du ned musikk ulovlig?

 

3. Har du Netflix/HBO/Viaplay/CMore/Hulu/Amazon Prime/ShowTime/[insert tusen andre shitty tjenester]?

4. Når var sist lastet du ned filmer eller serier ulovlig?

 

Spoiler alert:

 

ja

husker ikke, når kom Spotify ut?

nei

igår

Endret av Beef Supreme
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hadde Netflix fått lov av rettighetshaverne, så hadde de nok vist det samme innholdet i alle land. Det er ikke Netflix det bør klages til først og fremst.

 

Når Netflix nå struper innholdet, fokuserer mer på regionale sperrer så er jo resultatet et dårligere tilbud for sluttbruker.

 

Nok en gang. Det er ikke Netflix som struper innholdet. Hadde det vært opp til Netflix, så hadde gladelig lagt ut filmene som har premiære på kino nå. Det er filmselskap og andre rettighetshavere som krever disse sperrene.

Lenke til kommentar

Har hatt en musikk tjeneste kontinuerlig siden Spotify kom, da det er mye enklere og de har alt jeg trenger

 

Film/Serie-tjenestene er ubrukelige

og angående tittelen på tråden, Ja, Netflix har vunnet mot selskapene som aldri betalte Netflix noe, men har tapt mange kunder, så sluttsummen er at Netflix har tapt millioner, for det er ikke bare i Norge dette gjelder

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Nok en gang. Det er ikke Netflix som struper innholdet. Hadde det vært opp til Netflix, så hadde gladelig lagt ut filmene som har premiære på kino nå. Det er filmselskap og andre rettighetshavere som krever disse sperrene.

Nok en gang. Netflix kundene har bare forhold til Netflix, ikke noen andre. Når Netflix ikke leverer er det Netflix som ikke leverer. Underliggende årsak er irrelevant uansett om det skyldes tekniske svakheter eller avtalemessige krumspring.

 

Dersom "Hurtig gutta" ikke klarer å levere en pakke tidsnok er det alltid deres egen skyld. Det nytter ikke å skylde på veitrafikkloven (fartsgrenser etc).

 

Internett er et medium som dekker hele kloden. Tjenester på dette mediet bør reflektere dette, ting som inneholder geografiske begrensninger bør fjernes derfra.

 

Nå man viser en film på kino er det tillatt å vise denne for alle som kommer. En geografisk sperre på kinoen vil si at kun de med rett bostedsadresse fikk lov å komme inn. Internett er en arena hvor folk fra hele verden kan møte opp.

Lenke til kommentar

 

Hvordan kan man konkurrere på kostnad med noe som er stjålet/gratis? Du snakker her om at usle 100 kroner ikke er verdt det.

 

 

Når utvalet til Netflix er so slapt som det er (igjen, eg ser ikkje på dette som Netflix sin feil), so byrjar folk å sjå seg om etter andre alternativ. Og når piratsider då kan tilby betre utval, tilsvarande kvalitet og mindre pris (gratis), so er det klart at Netflix kjem til å tape. Det er rett og slett ikkje verdt 100 kr månaden kun for god samvittigheit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

at det i hele tatt finnes regionsperrer på digitalt innhold er jo så steinalder som det kan bli.

 

Får bare håpe dinosaurene i filmbransjen dør ut snart, og at en ny litt mer opplyst generasjon tar over.

 

Det du sier er sant, men det er jo dessverre ikke opp til Netflix(jeg tror de hadde gitt oss alt om de fikk velge).

Når produsenten av en serie selger den til både (eks)TV2 og Netflix, krever TV2 at den ikke blir gjort tilgjengelig på streaming før den er sendt på norsk, gammeldags TV. Det er et gammelt og utdatert system, men vi kommer foreløpig ikke unna det.

 

Jeg har personlig droppet all konvensjonell TV; men det resulterer bl.a. i at jeg ikke kan se nyere Walking Dead på noe som helst lovlig vis - de som har rettighetene i norge driver ikke med streaming, og de som har rettighetene i US streamer ikke til norge.

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan kan man konkurrere på kostnad med noe som er stjålet/gratis? Du snakker her om at usle 100 kroner ikke er verdt det.

 

 

Når utvalet til Netflix er so slapt som det er (igjen, eg ser ikkje på dette som Netflix sin feil), so byrjar folk å sjå seg om etter andre alternativ. Og når piratsider då kan tilby betre utval, tilsvarande kvalitet og mindre pris (gratis), so er det klart at Netflix kjem til å tape. Det er rett og slett ikkje verdt 100 kr månaden kun for god samvittigheit.

 

Jeg synes Netflix egenproduserte innhold snart er tett på å være verdt 100lappen. House of Cards, Designated Survivor, Stranger Things, humor-spesialer, Rectify, Orange is the New Black, etc - de leverer god kvalitet, og ingen venting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei

 

Kan ikke være mer uenig at Netflix har vunnet dette. På grunn av de idiotiske regionale reglene så er det et håpløst utvlag i Norge.

 

Av den grunn holder jeg på å bygge mitt eget filmbibliotek på mange mange tusen filmer. Langt langt bedre utvalg enn hva jeg finner på Netflix.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei

 

Kan ikke være mer uenig at Netflix har vunnet dette. På grunn av de idiotiske regionale reglene så er det et håpløst utvlag i Norge.

 

Av den grunn holder jeg på å bygge mitt eget filmbibliotek på mange mange tusen filmer. Langt langt bedre utvalg enn hva jeg finner på Netflix.

Hei

 

Tror du har misforstått artikkelen.

Lenke til kommentar

Jeg synes Netflix egenproduserte innhold snart er tett på å være verdt 100lappen. House of Cards, Designated Survivor, Stranger Things, humor-spesialer, Rectify, Orange is the New Black, etc - de leverer god kvalitet, og ingen venting.

 

 

Men viss du vil sjå noko anna enn Netflix-ekslusive serier og filmer, so har ikkje den norske utgaven mange timane å by på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hele debatten rundt piratkopiering av filmer/serier kan egentlig kveles med fire spørsmål.

 

1. Har du Spotify?

2. Når var sist lastet du ned musikk ulovlig?

 

3. Har du Netflix/HBO/Viaplay/CMore/Hulu/Amazon Prime/ShowTime/[insert tusen andre shitty tjenester]?

4. Når var sist lastet du ned filmer eller serier ulovlig?

 

Spoiler alert:

 

ja

husker ikke, når kom Spotify ut?

nei

igår

 

1. Har hatt Spotify, Music Unlimited og Google Music, og det var bare Music Unlimited som var i nærheten av å ha godt nok utvalg av mye av musikken jeg ville høre på.

 

2. Jeg lastet ned musikk sist i dag tidlig.

 

3. Har Netflix ja.

 

4. Igår.

 

Så hva er poenget ditt?

 

Spotify har elendig utvalg hva gjelder musikk utenfor USA/Europa, og dekker knapt 5% av verdens 2.største musikkmarked. De har nettopp gjort et inntog der, så andelen vil øke betraktelig, men allikevel ikke dekke mer enn 30% av den lokale musikken som ligger og har ligget på topplistene i det landet.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvordan kan man konkurrere på kostnad med noe som er stjålet/gratis? Du snakker her om at usle 100 kroner ikke er verdt det.

 

 

Når utvalet til Netflix er so slapt som det er (igjen, eg ser ikkje på dette som Netflix sin feil), so byrjar folk å sjå seg om etter andre alternativ. Og når piratsider då kan tilby betre utval, tilsvarande kvalitet og mindre pris (gratis), so er det klart at Netflix kjem til å tape. Det er rett og slett ikkje verdt 100 kr månaden kun for god samvittigheit.

 

Jeg synes Netflix egenproduserte innhold snart er tett på å være verdt 100lappen. House of Cards, Designated Survivor, Stranger Things, humor-spesialer, Rectify, Orange is the New Black, etc - de leverer god kvalitet, og ingen venting.

Jeg lurer virkelig på hva det er nordmenn tenker med om de virkelig synes 100kr i mnd er dyrt for tilgang til rundt 2000 filmer. Og det kommer stadig nye serier, filmer, i tillegg til en hel rekke "glemte skatter" fra spesielt 90-tallet, som i mine øyner var det beste tiåret hva gjaldt mange filmgenrer.

 

Denne klagingen er rett og slett latterlig å høre på.

 

For all del, jeg laster ned MYE film jeg også, spesielt siden jeg reiser mye langdistanse og har en 50-100 filmer til enhver tid inne på Android-nettbrettet mitt som jeg ser på fly, hoteller etc, men det er VELDIG mye jeg koser meg med på Netflix også.

Lenke til kommentar

Tja, om en tjeneste du betalte for plutselig sa at den delen av innholdet som interesserte deg ikke lenger var tilgjengelig for deg, uten noen egentlig grunn, ville du nok sagt opp. Blir litt som at folk ville sagt opp abonnementet på Dagens Næringsliv om bare folk mellom mjøsa og svenskegrensa fikk lese næringslivsnytt, resten fikk nøye seg med Armensk tredjedivisonscricket...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja så var man blitt lovlydig. Hadde blitt en betalende bruker av både video og musikk. Årevis siden man besøkte bukta og er så lite informert om den type ting at jeg ikke engang vet som har erstattet bukta og KAT. Fortsatt lever nok private trackere, og usenet usegroups er vel mer enn 30 år gamle og har fortsatt aktiv brukerskare. Kanskje enn må få på seg lappen på øyet og sette seil igjen?

 

Hva har Netflix servert sålangt dette året? Antall titler er redusert betraktelig. Vi får masse filmer på fransk, spansk og ymse andre språk. Mens gode kjente serier, eller kjente nyere filmer uteblir. Når en ikke lenger kan nyte serier fra UK eller det ekstra snasne innholdet på amerikansk netflix så begynner denne strupingen av titler å bli et problem for Netflix sine kunder. Ofte nå at en ikke finner noe å se på Netflix. Slik var det ikke før mens unblock.us virket. Da kunne man endre IP å få tilgang til langt større utvalg. 

 

Jeg vet sannelig ikke om det er verdt "hundrelappen" per måned lengre. Føler det er mye gammelt rask på Netflix nå. Og det mangler mye jeg gjerne skulle sett, som Netflix ikke tar seg råd til å vise i lite land som Norge. 

 

Nei det er vel til å beise skuta og sette seil igjen. Når ingen klarer å stoppe makkverket med soneinndeling, hvem som skal få se hva og annet dill som hører til en svunnen tid da ser jeg ikke særlig mye andre muligheter enn selvtekt. Vi som vokste opp med napster og irc har presset bransjen til å åpne for streaming, kanskje må vi ta en strafferunde  ny runde med nedlasting nå for å virkelig vise bransjen at vi ikke finner oss i detaljestyringen de forsøker å drive på med. 

 

Veldig godt skrevet. Er i samme båt selv. (pun intended)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...