Gå til innhold

Kamptråd - Norge vs San Marino (VM-kvalik)


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig at et land med så mange unge som spiller fotball er så dårlige i fotball.

 

Jeg kan ikke fatte hvordan det er mulig egentlig. Så har vi det lille nabolandet Danmark med en rekke stjernespillere og et landslag med kvalitet.

 

Jeg spilte selv fotball og selv om noe av treningen på barnenivå kan være kritikkverdig, fungerer den til hensikt, altså å la barna ha det gøy samtidig som de lærer seg det som er viktig i fotball.

 

Da er det vel på ungdomsnivå det mangler riktig type arbeid, selv om jeg selv ikke merket det når jeg spilte fotball. Opp til en alder av 13 år var nivået rimelig høyt selv for små bygder.

 

Jeg vil tro det viktigste arbeidet i forhold fra å omgjøre fotball fra en hobby og lek til å bli mer seriøst skjer i tenårene, og det er nok der det Norske systemet feiler av en eller annen grunn. Selv sluttet jeg å spille fotball når jeg var 15 år fordi det var for seriøst, for kjedelig og nivået var heller ikke spesielt spennende.

 

Vi har vel kanskje rett og slett ikke bra nok rekruttering fra barnefotball opp til tenåringsfotball og for dårlig satsing på tenåringsnivå fra "store" klubber. Tenåringer har nok ikke gode nok muligheter til å utvikle seg til et elitenivå eller potensielle proffspillere.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...