Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er heller ikke noe fan av dette opplegget med nye versjoner etter 1-2 år. Hele tiden når jeg hadde DS/3DS følte jeg at jeg "måtte" ha den nyere versjonen hver gang de kom. Hvorfor pusher de ikke bare ut den beste hardwaren med en gang.

Fordi det finnes idioter som meg som kjøper de. Har riktignok ikke gjort det på noen andre konsoller, men siden jeg bruker Switch nesten kun i håndholdt er det nye batteriet kjærkomment. Er ute på reise så får ikke kjøpt den før jeg er hjemme igjen.

 

Får jo også konsollen nesten gratis ved å selge den "gamle" på Finn.

 

Men er enig at den versjonen som kommer nå burde vært den som kom for to år siden.

 

Edit: Ikke nye batteriet, nye batterilevetiden.

Endret av DKC
Lenke til kommentar

Er heller ikke noe fan av dette opplegget med nye versjoner etter 1-2 år. Hele tiden når jeg hadde DS/3DS følte jeg at jeg "måtte" ha den nyere versjonen hver gang de kom.  Hvorfor pusher de ikke bare ut den beste hardwaren med en gang.

 

Hvorfor? Hvis du faktisk kjøpte hver nye versjon av DS/3DS så vet du vel allerede svaret.  :roll:

Lenke til kommentar

Nå er det jo heller ikke sikkert at teknologien de bruker i Switch Lite var tilgjengelig til en fornuftig pris for to år siden.

 

In other news har jeg fått inn noen timer med Ninja Saviors: Return of the Warriors nå. Det er en reimagening av Ninja Warriors fra gamle dager, og en rimelig bra brawler. Eller hva sjangeren nå kalles. Man velger en av tre ninjaer, og går fra vensre til høyre mens man denger alt og alle. Det jeg liker er at det er kun en akse, så man kan ikke gå mot skjermen, bare fra venstre til høyre. Det gjør det mye lettere å holde styr på fiendene enn Double Dragon, Final Fight osv. Det er også overraskende dypt kampsystem i forhold til de fleste jeg har spilt i sjangeren. For eksempel kan man hamre løs på Y for å slå folk, og få en combo finisher som gjør mye skade. Men holder man nede Y blokker man, og om man da hopper, tar man en salto fremover. Er mange sånne små ting å sette seg inn i, og gjør at jeg føler jeg har rimelig bra kontroll på karakteren min. Men vanskelig er det jo. Tok førstebossen etter mye slit, men har ikke tenkt å prøve meg på neste med det første. :p Må nok bli bedre å spille først. Bra vi har evig continue. :p Eneste er at hvis man dør og bruker continue lagres ikke tiden man bruker. Å fullføre alle brettene uten å dø på Hard vil nok ta litt tid... :p

Lenke til kommentar

Nå er det jo heller ikke sikkert at teknologien de bruker i Switch Lite var tilgjengelig til en fornuftig pris for to år siden.

 

Den "nye" SoCen for Switch Lite og Switch "1.1" er produsert på TSMC 16nm, som var relativt moden for SoC-størrelse i 2017.

Det er samme prosess som Nvidia laget den (nå sluttproduserte) fem ganger større GP102 på.

 

Mest sannsynlig fikk Nintendo en god deal fra Nvidia på de originale SoC-ene, ettersom Nvidia i utgangspunktet ikke solgte så mange som de hadde håpet på.

Lenke til kommentar

Den "nye" SoCen for Switch Lite og Switch "1.1" er produsert på TSMC 16nm, som var relativt moden for SoC-størrelse i 2017.

Det er samme prosess som Nvidia laget den (nå sluttproduserte) fem ganger større GP102 på.

 

Mest sannsynlig fikk Nintendo en god deal fra Nvidia på de originale SoC-ene, ettersom Nvidia i utgangspunktet ikke solgte så mange som de hadde håpet på.

 

Og da er vi inne på dette med fornuftig pris, som jeg nevnte. ;)

Lenke til kommentar

Astral Chain er ikke helt min smak, men definitivt på radaren. Det er nok mer i "kjøp på finn om noen år"-kategorien for min del.

 

Når det er sagt, noen andre som har prøvd Dragon Quest XI-demoen? Årevis siden jeg har spilt noe JRPG, men dette var skikkelig kos. Demoen inneholder ca de første ti timene, og du kan fortsette der du slapp om du kjøper spillet.

Lenke til kommentar

Løp og kjøp Astral Chain på Switch. Noe av det kuleste, tøffeste, mest imponerende jeg har spilt på lenge. 

Det er utrolig hva Platinum games har fått til på Switch. I løpet av den første timen har jeg opplevd noen av de kuleste kampene noensinne i et spill. 

https://www.opencritic.com/game/7870/astral-chain

«However, I was not expecting to be captivated by Astral Chain‘s extremely in-depth character progression, brilliant puzzles, and enthralling story. Buyer beware: Astral Chain is so much more than just an action game.»

 

«In terms of presentation, not only is Astral Chain one of the best looking Nintendo Switch games, but it’s easily one of the best looking games of the year so far. »

 

«The combat itself is extremely satisfying. In a sense, you’re controlling two different characters during battle. Platinum Games manages to execute and marry these concepts with ease.»

 

Mye bra omtale på spillet ja, bare et bitre lite utvalg av utsagn om Australia Chain, Switchen fortsetter å imponere ;)

Downloading... ... ... ... . . .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...it would appear that some people are so upset by the Switch exclusivity that they decided to take out their frustrations by review bombing the game on Metacritic.

 

As pointed out by GoNintendo, Metacritic users were taking to the Astral Chain page to give it a score of zero. The reason for the low score was simply because of the fact that the game is exclusive to the Nintendo Switch.

 

https://comicbook.com/gaming/2019/09/01/astral-chain-review-bombed-nintendo-switch-exclusive/

 

Astral Chain Being Review Bombed for Ridiculous Reason

It seems as though Astral Chain is being review bombed simply because it's a Nintendo Switch exclusive.

https://gamerant.com/astral-chain-review-bomb-metacritic/

 

Ler....ja noe må man jo bedrive tiden med.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...