Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Venter enda på reparasjonen av joycon kontrolleren, 7 uker siden den ble sendt inn nå og platekompaniet har sluttet helt å svare på mail.

 

ELENDIG av både bergsala og platekompaniet...

 

Oj! Her må det være noe feil!? Tok 1 uke og 2 dager fra jeg leverte inn på Gamestop til jeg fikk den igjen. Da hadde den vært til Service gjennom Bergsala.

 

Er det snakk om Platekompaniet nettbutikk?

 

Hvis det er en fysisk butikk så kan man ringe dem direkte. Ellers ville jeg har prøvd meg på chatten deres på Facebook. Har god erfaring med at de svarer der innen en dag og når de først svarer så svarer de raskt på svarene igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Venter enda på reparasjonen av joycon kontrolleren, 7 uker siden den ble sendt inn nå og platekompaniet har sluttet helt å svare på mail.

 

ELENDIG av både bergsala og platekompaniet...

 

Oj! Her må det være noe feil!? Tok 1 uke og 2 dager fra jeg leverte inn på Gamestop til jeg fikk den igjen. Da hadde den vært til Service gjennom Bergsala.

 

Er det snakk om Platekompaniet nettbutikk?

 

Hvis det er en fysisk butikk så kan man ringe dem direkte. Ellers ville jeg har prøvd meg på chatten deres på Facebook. Har god erfaring med at de svarer der innen en dag og når de først svarer så svarer de raskt på svarene igjen.

 

De svarte relativt rask første og andre gang jeg purret, sendte en ny purring forrige helg (6 dager siden) den har de enda ikke svart på. Fikk beskjed for ca 2 uker siden de regnet med å få kontrollene i retur innen noen dager så skulle de gi tilbakemelding, noe jeg aldri fikk. Føler jeg har vært tålmodig lenge nok nå..  :hrm:

Lenke til kommentar

Jepp, og de hadde jo rød og blå inne lenge, men det var med snipperclippers og annen SKU så når jeg forhørte meg om å få den, det var vel tilbake i april så mente de at det ikke gikk da den kostet 100 kr mer..

 

EDIT:

 

Er bare glad for at det ikke har vært noen spill hvor jeg har følt behovet for flere kontrollere, for da hadde jeg vært passe irritert. Så langt så har det holdt lenge med de to som fulgte med + Pro kontroller. Nå skal jeg dog fly i 11timer+ til Thailand og skulle gjerne kunne spilt Mario Kart med samboer og lillebror på flyet, men gidder ikke å drasse med meg pro kontroller så da blir det en håndkontroll for lite..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Venter enda på reparasjonen av joycon kontrolleren, 7 uker siden den ble sendt inn nå og platekompaniet har sluttet helt å svare på mail.

 

ELENDIG av både bergsala og platekompaniet...

Vil tro feilen ligger hos PK, ikke Bergsala. Min bror fikk reparert sin Switch (sprekk i konsollen+joycon feil) på underkant av to uker igjennom Gamestop.
Lenke til kommentar

Venter enda på reparasjonen av joycon kontrolleren, 7 uker siden den ble sendt inn nå og platekompaniet har sluttet helt å svare på mail.

 

ELENDIG av både bergsala og platekompaniet...

Sluttet å svare? Du må jo dra til butikken slik at de kan søke i sitt serviceregister? Kanskje den er ferdig reparert og venter på deg. 7 uker er hvis korrekt, langt over forventet tid, så du bør be om ny vare (ikke at du kan vite at den bedre). Hvis det er en ting Bergsala bruker være gode på, så er det servicetid.
Lenke til kommentar

Jepp, og de hadde jo rød og blå inne lenge, men det var med snipperclippers og annen SKU så når jeg forhørte meg om å få den, det var vel tilbake i april så mente de at det ikke gikk da den kostet 100 kr mer..

 

EDIT:

 

Er bare glad for at det ikke har vært noen spill hvor jeg har følt behovet for flere kontrollere, for da hadde jeg vært passe irritert. Så langt så har det holdt lenge med de to som fulgte med + Pro kontroller. Nå skal jeg dog fly i 11timer+ til Thailand og skulle gjerne kunne spilt Mario Kart med samboer og lillebror på flyet, men gidder ikke å drasse med meg pro kontroller så da blir det en håndkontroll for lite..

Du kan ikke spille multiplayer på fly. Wireless håndkontroller er deaktivert i flymodus.

 

Butikken burde forøvrig informert om at rød/blå joycon var byttet med snipperclips-bundlen og tilbudt deg denne mot 100,- mellomlegg. Hvorfor kansellerer du ikke og kjøper et annet sted?

Lenke til kommentar

 

Man steals Nintendo Switch from 6-year-old surgical patient

 

 

 

Overskriften får det til å virke som om noen gikk rundt og stjal spillkonsoller fra barneavdelingen på sykehuset... men den ble stjålet fra hotellrommet fordi døren var glemt åpen.. dette er deres egen tabbe - og ikke så veldig spillrelatert.

Lenke til kommentar

 

Venter enda på reparasjonen av joycon kontrolleren, 7 uker siden den ble sendt inn nå og platekompaniet har sluttet helt å svare på mail.

 

ELENDIG av både bergsala og platekompaniet...

Sluttet å svare? Du må jo dra til butikken slik at de kan søke i sitt serviceregister? Kanskje den er ferdig reparert og venter på deg. 7 uker er hvis korrekt, langt over forventet tid, så du bør be om ny vare (ikke at du kan vite at den bedre). Hvis det er en ting Bergsala bruker være gode på, så er det servicetid.

 

får hive meg i bilen å kjøre de 700km'ene til nærmeste platekompaniet da siden jeg bor i nordnorge.. Forventer nesten en butikk skal klare å svare på en mail spesielt siden de normalt har svart innen 24timer. 

Endret av emptizan
Lenke til kommentar

 

 

Venter enda på reparasjonen av joycon kontrolleren, 7 uker siden den ble sendt inn nå og platekompaniet har sluttet helt å svare på mail.

 

ELENDIG av både bergsala og platekompaniet...

Sluttet å svare? Du må jo dra til butikken slik at de kan søke i sitt serviceregister? Kanskje den er ferdig reparert og venter på deg. 7 uker er hvis korrekt, langt over forventet tid, så du bør be om ny vare (ikke at du kan vite at den bedre). Hvis det er en ting Bergsala bruker være gode på, så er det servicetid.

får hive meg i bilen å kjøre de 700km'ene til nærmeste platekompaniet da siden jeg bor i nordnorge.. Forventer nesten en butikk skal klare å svare på en mail spesielt siden de normalt har svart innen 24timer.

Krev å få heve kjøpet da, de har vel en maksgrense på 6 uker til å få reparert en feil i forhold til reklamasjon. Sånn i tillegg så er jeg nesten overraska over at noen fortsatt handler på pk men det er en annen sak.

Lenke til kommentar

 

Jepp, og de hadde jo rød og blå inne lenge, men det var med snipperclippers og annen SKU så når jeg forhørte meg om å få den, det var vel tilbake i april så mente de at det ikke gikk da den kostet 100 kr mer..

 

EDIT:

 

Er bare glad for at det ikke har vært noen spill hvor jeg har følt behovet for flere kontrollere, for da hadde jeg vært passe irritert. Så langt så har det holdt lenge med de to som fulgte med + Pro kontroller. Nå skal jeg dog fly i 11timer+ til Thailand og skulle gjerne kunne spilt Mario Kart med samboer og lillebror på flyet, men gidder ikke å drasse med meg pro kontroller så da blir det en håndkontroll for lite..

Du kan ikke spille multiplayer på fly. Wireless håndkontroller er deaktivert i flymodus.

 

Butikken burde forøvrig informert om at rød/blå joycon var byttet med snipperclips-bundlen og tilbudt deg denne mot 100,- mellomlegg. Hvorfor kansellerer du ikke og kjøper et annet sted?

 

 

 

For min del handlet det om at det ikke var noe superstress da jeg ikke hadde behov for de ekstra med engang, og så fort jeg begynte å se meg om etter andre forhandlere så har de vært utsolgt over hele fjøla.

Lenke til kommentar

NINTENDO ON SWITCH PRODUCTION, MULTIPLE SWITCH TITLES IN THE WORKS, THIRD PARTIES, MARIO VS. ZELDA, & MUCH MORE

 

https://gonintendo.com/stories/284728-nintendo-on-switch-production-multiple-switch-titles-in-the-work

 

- Nintendo has 11 production units for software, and each one of them is working on multiple projects

- Super Mario Odyssey and Zelda: BotW shouldn't be compared as they're two different types of games

- Breath of the Wild was about open air and freedom, while Super Mario Odyssey is about being locked in a box

- Nintendo won't apply the open-air design of Zelda to every other franchise just because it worked well in Zelda

- Nintendo hasn't abandoned more "realistic" games like 1080 Snowboarding and Wave Race

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Odyssey ser veldig bra ut. I påvente av det spiller jeg nå Mario Galaxy 2 på PC, med controls mappet til Xbox One Elite controller. Helt nydelig når det er rendret i HD. Nintendo sitter på så mange gode spill som jeg skulle ønske de gjorde mer med. Det sies jo at Switch skal klare Gamecube emulering, så får se om det kommer GC virtual console. Samtidig så merker en jo at chipen de har i Switch allerede er utdatert på mange måter, da nye Snapdragon 835 kan emulere GC helt fint og til dels også Wii.

Lenke til kommentar

Tv'en min driver å bytter til inngangen Switch er koblet til. Dette skjer stadig vekk når jeg bruker tv'en til andre ting. Er svært irriterende når man sitter å ser på en spennende film eller serie, så bytter den plutselig til inngangen switch er tilkoblet. Det står jo bare da ingen signal. Jeg tror jo det er Switch som gjør dette, siden det ikke skjer med noe annet. Hvorfor? Noen andre som har vært plaget med dette?

Lenke til kommentar

Tv'en min driver å bytter til inngangen Switch er koblet til. Dette skjer stadig vekk når jeg bruker tv'en til andre ting. Er svært irriterende når man sitter å ser på en spennende film eller serie, så bytter den plutselig til inngangen switch er tilkoblet. Det står jo bare da ingen signal. Jeg tror jo det er Switch som gjør dette, siden det ikke skjer med noe annet. Hvorfor? Noen andre som har vært plaget med dette?

Var det ikke noe trøbbel i forhold til Samsung eller LG tver angående dette? Mener at det blei fikset via noen oppdateringer.

Lenke til kommentar

Tv'en min driver å bytter til inngangen Switch er koblet til. Dette skjer stadig vekk når jeg bruker tv'en til andre ting. Er svært irriterende når man sitter å ser på en spennende film eller serie, så bytter den plutselig til inngangen switch er tilkoblet. Det står jo bare da ingen signal. Jeg tror jo det er Switch som gjør dette, siden det ikke skjer med noe annet. Hvorfor? Noen andre som har vært plaget med dette?

Sørg for at switchen (og om mulig, TV'en) har fått siste oppdatering. Om ikke det funker, så er det bare å vente og håpe at det kommer en oppdatering som fikser problemet en gang i tiden.

 

Eventuelt så kan du skru av HDMI-CEC på TV'en, men det vil hindre alle enheter til å skru på TV'en via HDMI. Wikipedia har en liste over hva de ulike produsentene kaller HDMI-CEC: https://en.wikipedia.org/wiki/Consumer_Electronics_Control

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...