Gå til innhold

Denne slår Tesla Model 3 på rekkevidde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mistenker vel at Tesla har vært bevisst tilbakeholdne når de kom med sine anslag for rekkevidde for Model 3. Om de skal tyne mer rekkevidde ut av det batteriet de har eller om de slår til med bedret batterikjemi aner jeg ikke men jeg blir ikke det minste overrasket om Model 3 overgår Bolt etter 'unveil part 2'.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Vurderer denne, men må alle elbiler foruten Tesla være så fordømt små?

Problemet er at det er bare Tesla som har innsett at folk ikke bare bor i byene og forstedene. Tenk å kunne fått en stor el-Suv med hengerfeste som tillot 3,5t  :love:

Lenke til kommentar

Jeg mistenker vel at Tesla har vært bevisst tilbakeholdne når de kom med sine anslag for rekkevidde for Model 3. Om de skal tyne mer rekkevidde ut av det batteriet de har eller om de slår til med bedret batterikjemi aner jeg ikke men jeg blir ikke det minste overrasket om Model 3 overgår Bolt etter 'unveil part 2'.

Tesla vil garantert tilby flere batteri-alternativer.

 

Jeg forventer at grunnversjonen har 55 kWh og toppmodellen har 80-90 kWh. Oppgraderingen kan koste noe sånt som 50k NOK ekstra, og da økes rekkevidden fra ca 220-240 miles (350-380 km) til ca 300-350 miles (480-560 km).

 

Akkurat hva tesla planlegger får vi trolig vite ca desember.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Vurderer denne, men må alle elbiler foruten Tesla være så fordømt små?

Problemet er at det er bare Tesla som har innsett at folk ikke bare bor i byene og forstedene. Tenk å kunne fått en stor el-Suv med hengerfeste som tillot 3,5t :love:

Det kommer nok litt etter litt. Splitten i markedene er åt å vise seg.

 

Og fritidsbåten vil måtte kunne kjøre på land for å øke rekkevidden ved en elektrifisering.

Det gir sirka 15 gangeren i rekkevidde å kjøre på vegen, bunkring og en tur til fjells blir helt greit.

Teknisk er det en svert enkel konstruksjon der den bakre delen kan vere en 20 fots conteiner som kan byttes ut, og nyttes som arbeidsplattform.

 

Vi har å gjøre med svert trege storbedrifter, og forvaltning. Konklusjonen blir at man må takke Elon Musk for hans provosering av markedet, og alle dei sideverknadane dette har gitt. Han har skrevet seg inn i verdenshistorien.

 

Til "Toppindustrisenteret" er der bare en ting å si, forstå hva dere selv sier og ta konsekvensen av det. ref: http://www.tu.no/artikler/na-er-toppindustrisenteret-lansert/350427

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Vurderer denne, men må alle elbiler foruten Tesla være så fordømt små?

KIA Soul ;)

Javel? Den er tapte jo innvendig plass-duellen selv mot en e-Golf:

http://www.dinside.no/motor/elbil-duellen-vw-e-golf-vs-kia-soul-ev/61194001

 

Jeg NEKTER å tro at noen som helst variant av Golf, med unntak av cabriolet, har så god plass til føreren som en Kia Soul. Jeg har vært så heldig å bli både lang og kresen, og vil uten blygsel sammenligne førerplassen i en Kia Soul med førerplassen i en 2. generasjons Nissan X-Trail.

Soul er bygd høy, og får dermed et stort opplevd kupévolum. At man kan stable inn flere melkekartonger i Golf hjelper lite dersom føreren ikke får plass...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Vurderer denne, men må alle elbiler foruten Tesla være så fordømt små?

KIA Soul ;)
Javel? Den er tapte jo innvendig plass-duellen selv mot en e-Golf:

http://www.dinside.no/motor/elbil-duellen-vw-e-golf-vs-kia-soul-ev/61194001

 

Jeg NEKTER å tro at noen som helst variant av Golf, med unntak av cabriolet, har så god plass til føreren som en Kia Soul. Jeg har vært så heldig å bli både lang og kresen, og vil uten blygsel sammenligne førerplassen i en Kia Soul med førerplassen i en 2. generasjons Nissan X-Trail.

Soul er bygd høy, og får dermed et stort opplevd kupévolum. At man kan stable inn flere melkekartonger i Golf hjelper lite dersom føreren ikke får plass...

Tja, jeg er 190cm høy og har rikelig med plass i en e-golf. Så hvor høy er du egentlig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Og fritidsbåten vil måtte kunne kjøre på land for å øke rekkevidden ved en elektrifisering.

Det gir sirka 15 gangeren i rekkevidde å kjøre på vegen, bunkring og en tur til fjells blir helt greit.

Teknisk er det en svert enkel konstruksjon der den bakre delen kan vere en 20 fots conteiner som kan byttes ut, og nyttes som arbeidsplattform.

 

Vi har å gjøre med svert trege storbedrifter, og forvaltning.

Nå tror jeg du må restarte BOT'en, for nå risler det ut enda mer usammenhengende setninger enn vanlig.

Haa.. Det er sammenhengende.

 

Den nere kundekontakten man vil få med kunden i den autonome bilen vil slå alle dagens mer direkte salgsformer som oppsøkende salg og telefonsalg. Bare gløm komplett og Haakongruppen, dei vil ikke ha noen fordel ved sin eksisterendes organisasjoner.

 

At eg ikkje bryr meg om å komentere direkte på artikkel, og + 1cm her og en Ah der må da vel vere min sak. Bilene er og blir elektrifiserte bensinbiler og slik kan vi ikke ha det !

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

 

At eg ikkje bryr meg om å komentere direkte på artikkel, og + 1cm her og en Ah der må da vel vere min sak.

 

Jeg så bare ikke hva fritidsbåter og 20 fots containere hadde med noe av dette å gjøre ...

Det er jo meget enkelt. Bybefolkningen vil jo øyeblikklig ta til seg og bruke flåtebiler til og fra jobb, og til det meste ellers i byn.

Når fritidsbilen man eig da også er en båt, siden energi bruken tilseier at båten er bil grunnet transportetappene, oppnås eneståendes produktverdi.

At samme modulere plattform kan håndtere en standerisert plattform for havbruk er bare kjekt.

Lenke til kommentar

At eg ikkje bryr meg om å komentere direkte på artikkel, og + 1cm her og en Ah der må da vel vere min sak.

 

Jeg så bare ikke hva fritidsbåter og 20 fots containere hadde med noe av dette å gjøre ...

Det er jo meget enkelt. Bybefolkningen vil jo øyeblikklig ta til seg og bruke flåtebiler til og fra jobb, og til det meste ellers i byn.

Når fritidsbilen man eig da også er en båt, siden energi bruken tilseier at båten er bil grunnet transportetappene, oppnås eneståendes produktverdi.

At samme modulere plattform kan håndtere en standerisert plattform for havbruk er bare kjekt.

 

 

Hvor tar du det fra?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Vurderer denne, men må alle elbiler foruten Tesla være så fordømt små?

Små? Ampera-E er vel i C-segmentet. Det er langt i fra smått.

 

Jo det finnes mindre biler, men det virker jo som om det ikke går an å lage noe annet enn biler i C-segmentet. Soul, Leaf, I3, E-golf, Ampere-E. Det er alle små biler ment som bil nr. 2. Jeg ønsker ikke en elbil som nr. 2. Vil ha den som eneste bil, men jeg har råd til en Tesla til 1 mill.

 

Det jeg sier er vel at jeg savner en fornuftig priset elbil med plass til barn og hund i bilen!

 

 

 

 

 

 

Vurderer denne, men må alle elbiler foruten Tesla være så fordømt små?

KIA Soul ;)

 

Javel? Den er tapte jo innvendig plass-duellen selv mot en e-Golf:

http://www.dinside.no/motor/elbil-duellen-vw-e-golf-vs-kia-soul-ev/61194001

 

Jeg NEKTER å tro at noen som helst variant av Golf, med unntak av cabriolet, har så god plass til føreren som en Kia Soul. Jeg har vært så heldig å bli både lang og kresen, og vil uten blygsel sammenligne førerplassen i en Kia Soul med førerplassen i en 2. generasjons Nissan X-Trail.

Soul er bygd høy, og får dermed et stort opplevd kupévolum. At man kan stable inn flere melkekartonger i Golf hjelper lite dersom føreren ikke får plass...

 

Tja, jeg er 190cm høy og har rikelig med plass i en e-golf. Så hvor høy er du egentlig?

 

Missforstå meg rett. Jeg med mine 173 har sjelden problem i førersetet. Tenker mer på plass til hund og barn, og da kommer hverken Soul eller E-golf veldig langt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Chevrolet overlot flere biler til motorjournalister for en langtur langs vestkysten i California. Ut i fra disse testturene ser det ut til at den oppgitte EPA rekkevidden på sommerføre er konservativ. Alle av journalistene fikk lengre rekkevidde enn som oppgitt ut av bilen. http://insideevs.com/chevrolet-bolt-first-drive-reports/?replytocom=1016677#respond

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...