Gå til innhold

I dag gikk jeg fra å være agnostiker til å bli kristen.


Anbefalte innlegg

 

 

du har sett mye religioner , Ja, nå skjønnner du at kristendommen er bedre i fremtiden, Det gjelder bare når Jesus som konge i himmelen sammen med 144 000 , de skal skal styre over jorden.

 

Da blir det fred på jorden, ingen religionkrig

Ser man på hvor mange folk som faktisk lever etter de ti bud og gjør positive ting i livet, og støtter fred, menneskerett og slik ting, så er 144.000 et rimelig godt anslag.

Lever du etter de ti bud? Kan du med hånden på hjertet si at du alltid har holdt hviledagen hellig, hva det nå innebærer?

 

Aldri vasket bilen på en søndag, eller støvsugd 1. Juledag :)

 

 

Jupp. Jeg lyger aldri. Det er en bevisst endring jeg gjorde for mange år siden. Jeg er meget bevisst på hva jeg sier og lyger aldri. Jeg har alltid fri på Søndager. Jeg var faktisk i en jobb for ikke lenge siden hvor Søndagsjobb var mulig og nødvendig, men jeg jobbet aldri på Søndager (selv om jeg kunne hatt en enorm timelønn+avspasering). Jeg gjør ikke arbeid på Søndager overhode. Jeg har et bevisst forhold til å alltid har Søndag som en fridag, ikke nødvendigvis kun på grunn av de tid bud, men fordi jeg personlig tror det er viktig å ha minst en fridag hver uke, og at en fast dag er en bra ting. Jeg tror ALLE har godt av minst en fridag hver uke, i et samfunn hvor det i økende grad er mulig og snart nødvendig å jobbe flere og flere dager.

 

Jeg kan selvsagt ikke si noe om jeg hadde blitt en av de 144.000 forutsatt at det er noe som faktisk stemmer, men jeg føler iallefall at jeg gjør mitt bidrag i verden til å ikke gjøre verden til et verre sted og ikke gjøre feil ting. Om ikke annet er jeg iallefall fornøyd med det og tror at hvis andre også ikke hadde gjort ting som å lyve og alltid har fri på Søndager, og selvfølgelig mange andre av de ti bud så ville verden blitt en langt bedre plass. Jeg har dyp tro på at Søndag som hviledag for samfunnet er fornuftig og at vi bør legge større vekt på det. Så kan vi heller åpne for 24 timer åpent resten av uken, slik at folk kan leve mer fleksible liv. Vi har for mange restriksjoner på åpningstider på hverdager.

 

Faktisk anser jeg det med å ikke lyge som kanskje det viktigste av alle de ti bud. Det går dessverre ikke an å stole på et eneste menneske i dagens verden. Et bud som også er grundig undervurdert er å holde ekteskapet "hellig". Jeg vil nok ikke gifte meg før jeg vet at jeg har funnet rett person, og å gifte seg vil ikke være en filleting, det er et løfte for livet. Å være utro for eksempel betyr jo å gå bak ryggen og lyve og påføre den andre skade. Hvis begge parter er enige om det, burde det vel ikke være et problem å være med andre av og til, så lenge ekteskapet er prioriteten og du holder løftet du har gitt til den andre personen. Bare hvis ekteskapet taes seriøst og er et seriøst løfte er ekteskap en troverdig institusjon i samfunnet vårt. Dessverre har ekteskap blitt en vits i dagens verden, løfter betyr ingenting og folk straffes ikke for å ødelegge livene til andre når de er utro og bryter ekteskapet, lyver og gjør den andre personen skadelidende.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Faktisk anser jeg det med å ikke lyge som kanskje det viktigste av alle de ti bud. 

 

Du lyver ikke? Der jugde du... Med mindre du er ute etter å få juling så og si annen hver dag av fornærmede og sinte mennesker både i din nærmeste og ikke nærmeste omgangskrest så juger duom å ikke lyve.

 

I motsettning til deg så har jeg prøvd en hel dag KUN å si det jeg faktisk mente og det som var sant (for å se hvor mye kognitiv dissonans vi faktisk bruker i løpet av en dag...) og jeg har uvenner fra den dagen enda! Veldig få mennesker er i stand til å høre sannheten og vil derfor bli fryktelig fornærmet, sinte, skuffet, ja føle at det var unødvendig å si sannheten når du kunne latt være å såret dem med sannheten, da du kunne latt være å si noe som helst...

 

Så hvis du påstår at du aldri lyver så lyver du, med mindre du drar deg rundt mørbanket og blå da.. DEt gikk ganske fort opp for meg HVORFOR vi lyver de små hvite løgnene vi hale tiden omgir oss med, men som er så vanlig at de ikke blir regnet med som løgn egentlig... Men helt, 100% ærlig er det  dessverre ikke mulig å være, da det VELDIG for vil skape knissninger og ufred. Så vi lyver litt for å beholde husfreden og nabo freden kan du si, kunsten er å holde det til et lavmål.

 

 

folk som faktisk lever etter de ti bud og gjør positive ting i livet, og støtter fred, menneskerett og slik ting, 

 

Da kan kanskje du og trådstarter forklare meg hvorfor Zeebra og TS mener man blir et bedre menneske ved å sverge til en sort/hvitt liste skrevet i jernalderen og andre jernalder myter i en gammel bok vi i dag vet er beviselig feil i mye og mangt?

 

Og Zeebra kan kanskje si noen ord for hvorfor han mener den kristne ordningen, (der en mann og en kvinne og KUN det er godkjent av den kristne guden, allikevel er kristne frekke nok til å kalle dette for kjærlighets evangeliet når det kun er en innskrenkning av kjærlighet..), skal leve livet ut i ekteskap når skilsmisse statistikken klart og tydelig sier at det ikke er naturlig for oss? Er det ordningen med "til døden skiller dere ad" som er gal eller er det vår natur? Og jeg etterlyser alternativene? Hva mener han vi skal gjøre for å rette på skilsmisse statistikken? Skal vi tvinge folk til å leve sammen? Vil det gjøre ting bedre? Skal vi gå tilbake til spytting på skilte, der de må skamme seg ute blandt folk? DEtte vil kanske øke lykken med å være gift med et rasshull, for da trenger man i det minste ikke å skamme seg?

 

Jeg er et produkt av det kristne hykleriet. Dere kristne er SÅÅÅÅÅ opptatt av at man ikke skal ta abort, at livet er hellig og slikt, men når en alene mor setter en unge til verden, hun tok ikke abort, ja da er dere først i køen til å spytte på henne, baktale henne og gjøre livet hennes til et helvette mens dere kaller ungen bastard, lausunge og på alle måter prøve å gjøre livet hennes til et helvette så hun kan angre bittert på at hun ikke gikk til en klok kone og gjorde slutt på skammen, du vet dette hellige livet som dere kristne hyklere er så opptatt av... Min mor fikk kjenne på dette kristen hatet da jeg kom til verden, noe som gjorde at hun ikke klarte å beholde meg etter at hun hadde hørt på presten og IKKE tatt abort, som hun først hadde tenkt. I 1967 var det en ENORM skam for en alene mor å bringe frem et barn "født på utsiden av ekteskapet" som det står i adopsjons papirene mine, for det var selvsagt fritt frem for enhver "god" kristen å spytte på henne, forbanne henne, baksnakke henne til alt og alle (og kreve at arbeids giver sa min mor opp i hennes stilling som gartner ligger jo i enhver god kristen nestekjærlighet å gjøre... For neimen om hun skulle være i stand til å brødfø den bastarden hun var så dum at hun ikke aborterte når hun hadde sjansen, selvsagt skal han få svi for sin mors "synder"..)

 

Min mor var ingen hore, at hun ble gravid var et engangs tilfelle der min far hadde ryggrad nok til å skrive seg opp som far, noe som ikke var vanlig på den tiden. Hykleriet til kristne er jo som kjent enormt og jeg har møtt kristne som påsto at utroskap ikke forekom da kristendommen var enerådende, noe som selvsagt er en like stor løgn som islamske land som påstår at de ikke har homofili fordi islam.... Men isteden for å ta vare på både mor og barn slik vi gjør i dag løp folk heller rundt å spyttet på de som hadde havnet i "ulykken" og barnet fikk gjennomgå... og det var liksom bedre??

 

Så ja, dere kristne har så enormt mye å være skikkelig stolte av i den synd og skam og hat kulturen dere dyrker, og som dere i all naivitet tror er overlegen den toleransen og kjærligheten man finner i samfunnet i dag. Er overlykkelig for at vi i stor grad er kvitt det kristne hykleriet her i landet i dag og kommer til å kjempe med nebb og klør for å bekjempe enhvert regime som vil gjeninnføre religiøst hykleri igjen her i landet. 

 

Kristen nestekjærlighet finnes ikke... De tror hykleri er nestekjærlighet, men det er det altså ikke...

 

Var forresten på seminar i helgen der det kom KLART frem at skilte i dag i langt større grad samarbeider og er venner etter et brudd, noe som overhodet ikke var vanlig da jeg var guttunge og min mor visket med sensasjon i stemmer at "Se der, de er skilsmisse unger!!", men hun pekte på noen unger som var forhåndsdømt til å ikke lykkes fordi kristendom så på skilsmisse som et forbud og derfor var de fritt vilt og "alle" skjønte at det aldri kom til å bli noe godt av de ungene... Foreldrene deres MÅTTE selvsagt krangle fordi ingen av dem ville være den som hadde skylda for skilsmissen (noe som var ansett som en STOR skam på den tiden)  og de var derfor programforpliktet til å hate hverandre, selv om dette gikk mest ut over ungene, men det gjør ingenting for kristne så lenge bibelen har rett..... I dag er det ikke sånn.. Har selv to ekteskap bak meg og jeg er god venn med begge mine eks koner og vi samarbeider selvsagt for å gjøre det lettere for ungene våre, som jo ikke har noen skyld i skilsmissen. Ingen kristen spytter etter ungene mine, eks konene mine eller meg (det ville i så fall blitt med den ene gangen hadde de hadde prøvd det...) fordi samfunnet ikke lenger er styrt av kristen hat og intoleranse og ungen har det veldig bra. Og de gjør det veldig bra på skolen og ellers fordi de ikke har den kristne nestekjærligheten å forholde seg til, men toleranse og forståelse av mennesker som forstår at ekteskap ikke alltid går slik man ønsker, i hele 52% av forsøkene faktisk, en verdi som har vært uendret i ganske mange år...

 

Så kanskje det er kristen doktriner som sier at man SKAL love troskap hele livet som ikke er normale?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

du har sett mye religioner , Ja, nå skjønnner du at kristendommen er bedre i fremtiden, Det gjelder bare når Jesus som konge i himmelen sammen med 144 000 , de skal skal styre over jorden.

Da blir det fred på jorden, ingen religionkrig

 

Ser man på hvor mange folk som faktisk lever etter de ti bud og gjør positive ting i livet, og støtter fred, menneskerett og slik ting, så er 144.000 et rimelig godt anslag.

Lever du etter de ti bud? Kan du med hånden på hjertet si at du alltid har holdt hviledagen hellig, hva det nå innebærer?

Aldri vasket bilen på en søndag, eller støvsugd 1. Juledag :)

 

Jupp. Jeg lyger aldri. Det er en bevisst endring jeg gjorde for mange år siden. Jeg er meget bevisst på hva jeg sier og lyger aldri. Jeg har alltid fri på Søndager. Jeg var faktisk i en jobb for ikke lenge siden hvor Søndagsjobb var mulig og nødvendig, men jeg jobbet aldri på Søndager (selv om jeg kunne hatt en enorm timelønn+avspasering). Jeg gjør ikke arbeid på Søndager overhode. Jeg har et bevisst forhold til å alltid har Søndag som en fridag, ikke nødvendigvis kun på grunn av de tid bud, men fordi jeg personlig tror det er viktig å ha minst en fridag hver uke, og at en fast dag er en bra ting. Jeg tror ALLE har godt av minst en fridag hver uke, i et samfunn hvor det i økende grad er mulig og snart nødvendig å jobbe flere og flere dager.

 

Jeg kan selvsagt ikke si noe om jeg hadde blitt en av de 144.000 forutsatt at det er noe som faktisk stemmer, men jeg føler iallefall at jeg gjør mitt bidrag i verden til å ikke gjøre verden til et verre sted og ikke gjøre feil ting. Om ikke annet er jeg iallefall fornøyd med det og tror at hvis andre også ikke hadde gjort ting som å lyve og alltid har fri på Søndager, og selvfølgelig mange andre av de ti bud så ville verden blitt en langt bedre plass. Jeg har dyp tro på at Søndag som hviledag for samfunnet er fornuftig og at vi bør legge større vekt på det. Så kan vi heller åpne for 24 timer åpent resten av uken, slik at folk kan leve mer fleksible liv. Vi har for mange restriksjoner på åpningstider på hverdager.

 

Faktisk anser jeg det med å ikke lyge som kanskje det viktigste av alle de ti bud. Det går dessverre ikke an å stole på et eneste menneske i dagens verden. Et bud som også er grundig undervurdert er å holde ekteskapet "hellig". Jeg vil nok ikke gifte meg før jeg vet at jeg har funnet rett person, og å gifte seg vil ikke være en filleting, det er et løfte for livet. Å være utro for eksempel betyr jo å gå bak ryggen og lyve og påføre den andre skade. Hvis begge parter er enige om det, burde det vel ikke være et problem å være med andre av og til, så lenge ekteskapet er prioriteten og du holder løftet du har gitt til den andre personen. Bare hvis ekteskapet taes seriøst og er et seriøst løfte er ekteskap en troverdig institusjon i samfunnet vårt. Dessverre har ekteskap blitt en vits i dagens verden, løfter betyr ingenting og folk straffes ikke for å ødelegge livene til andre når de er utro og bryter ekteskapet, lyver og gjør den andre personen skadelidende.

Sitat: "Faktisk anser jeg det med å ikke lyge som kanskje det viktigste av alle de ti bud. Det går dessverre ikke an å stole på et eneste menneske i dagens verden."

 

Det er med andre ingen i dagens verden som følger de ti bud dersom det ikke finnes et eneste menneske du kan stole på. Du blir den eneste av blandt de 144.000 du da. Synd du ikke kan stole på kone, barn og familie, hvilken oppdragelse gir du barna da?

Lenke til kommentar

 

Hmm, ok, bare fikk litt sånn klick bait følelse her :p

 

Samt at det å gå bakover ned den blindveien der virker som helt usannsynlig at noen skulle gjøre, men meg om det ;)

 

Tror du det finnes andre livsformer i universet?

 

 

Mulig det, vanskelig å si før man har funnet dem. Kommer bevisene så kommer også aksepten for deres eksistens, litt på samme måte som at jeg må vente på beviser før jeg kommer til å akseptere noen forsmådd sky-gud som en realitet ;)

 

Så inntil det finnes ingen av disse vesen utover i vår ivlige fantasi.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

du har sett mye religioner , Ja, nå skjønnner du at kristendommen er bedre i fremtiden, Det gjelder bare når Jesus som konge i himmelen sammen med 144 000 , de skal skal styre over jorden.

Da blir det fred på jorden, ingen religionkrig

Ser man på hvor mange folk som faktisk lever etter de ti bud og gjør positive ting i livet, og støtter fred, menneskerett og slik ting, så er 144.000 et rimelig godt anslag.

Lever du etter de ti bud? Kan du med hånden på hjertet si at du alltid har holdt hviledagen hellig, hva det nå innebærer?

Aldri vasket bilen på en søndag, eller støvsugd 1. Juledag :)

 

Jupp. Jeg lyger aldri. Det er en bevisst endring jeg gjorde for mange år siden. Jeg er meget bevisst på hva jeg sier og lyger aldri. Jeg har alltid fri på Søndager. Jeg var faktisk i en jobb for ikke lenge siden hvor Søndagsjobb var mulig og nødvendig, men jeg jobbet aldri på Søndager (selv om jeg kunne hatt en enorm timelønn+avspasering). Jeg gjør ikke arbeid på Søndager overhode. Jeg har et bevisst forhold til å alltid har Søndag som en fridag, ikke nødvendigvis kun på grunn av de tid bud, men fordi jeg personlig tror det er viktig å ha minst en fridag hver uke, og at en fast dag er en bra ting. Jeg tror ALLE har godt av minst en fridag hver uke, i et samfunn hvor det i økende grad er mulig og snart nødvendig å jobbe flere og flere dager.

 

Jeg kan selvsagt ikke si noe om jeg hadde blitt en av de 144.000 forutsatt at det er noe som faktisk stemmer, men jeg føler iallefall at jeg gjør mitt bidrag i verden til å ikke gjøre verden til et verre sted og ikke gjøre feil ting. Om ikke annet er jeg iallefall fornøyd med det og tror at hvis andre også ikke hadde gjort ting som å lyve og alltid har fri på Søndager, og selvfølgelig mange andre av de ti bud så ville verden blitt en langt bedre plass. Jeg har dyp tro på at Søndag som hviledag for samfunnet er fornuftig og at vi bør legge større vekt på det. Så kan vi heller åpne for 24 timer åpent resten av uken, slik at folk kan leve mer fleksible liv. Vi har for mange restriksjoner på åpningstider på hverdager.

 

Faktisk anser jeg det med å ikke lyge som kanskje det viktigste av alle de ti bud. Det går dessverre ikke an å stole på et eneste menneske i dagens verden. Et bud som også er grundig undervurdert er å holde ekteskapet "hellig". Jeg vil nok ikke gifte meg før jeg vet at jeg har funnet rett person, og å gifte seg vil ikke være en filleting, det er et løfte for livet. Å være utro for eksempel betyr jo å gå bak ryggen og lyve og påføre den andre skade. Hvis begge parter er enige om det, burde det vel ikke være et problem å være med andre av og til, så lenge ekteskapet er prioriteten og du holder løftet du har gitt til den andre personen. Bare hvis ekteskapet taes seriøst og er et seriøst løfte er ekteskap en troverdig institusjon i samfunnet vårt. Dessverre har ekteskap blitt en vits i dagens verden, løfter betyr ingenting og folk straffes ikke for å ødelegge livene til andre når de er utro og bryter ekteskapet, lyver og gjør den andre personen skadelidende.

Sitat: "Faktisk anser jeg det med å ikke lyge som kanskje det viktigste av alle de ti bud. Det går dessverre ikke an å stole på et eneste menneske i dagens verden."

 

Det er med andre ingen i dagens verden som følger de ti bud dersom det ikke finnes et eneste menneske du kan stole på. Du blir den eneste av blandt de 144.000 du da. Synd du ikke kan stole på kone, barn og familie, hvilken oppdragelse gir du barna da?

 

 

Jeg har aldri påstått det med 144.000 er riktig og aldri påstått at jeg er perfekt eller fortjener en slags belønning. Jeg bare sa at det nummeret kan høres riktig ut teoretisk sett, hvis, hvis...

 

Fordi det er såpass få mennesker blant de 7 milliardene mennesker her på kloden som faktisk lever etter reglene i de ti bud. Om det er 144.000 blir jeg ikke overrasket. Men det var ikke ment så bokstavelig, det var egentlig mer sarkastisk.

 

Det er veldig få det går an å stole på, og når de fleste lyger selv om de minste ting er det vanskelig å stole på de som er ærlige også, fordi slik en enorm majoritet lyger som det passer dem, og løgn dermed er normalen. Jeg sier ikke egentlig at man ikke kan stole på noen, jeg sier bare at slik som samfunnet er nå, hvor alle lyger så er det veldig vanskelig å stole på noen, for å være mer presis. Selv mange som anser seg selv som kristne lyger og bryter eksteskap og slike ting. Jeg regner det slik at de ikke følger sin egen lære.

 

Men jeg kan ta feil, det kan godt være at millioner av kristne og flere som ikke er kristne har det som prinsipp at de ikke lyger. Jeg har jo ingen oversikt over alle mennesker. Men jeg tror verden kunne blitt en mye bedre plass om det ble normalen at folk IKKE lyger.

 

Jeg har ikke barn enda, men om jeg får barn vil jeg gi de en helt annen utdanning enn det som er normen i samfunnet, og jeg vil definitivt lære dem viktigheten av ting som å ikke lyge, og det om å inngå ekteskap faktisk er et seriøst løfte for livet som ikke kan taes lett på. Jeg vil lære barna mine skikkelig integritet. Apropos barn, så er jo barn bevis på at det å lyge eller ikke er noe man må lære seg. For barn er det naturlig å lyge hvis de blir redde eller konfrontert med noe. Men det er faktisk også til å unngå. Å lære barna at det er bedre å si sannheten og ikke være redd for sannheten, og at det er unødvendig å være redd for konsekvensene av sannheten, og at det er viktig med sannheten og at grunnen til at en foreldre spør om slik og kan konfrontere barnet ikke er for å skade barnet, men fordi man vil barnets beste. Barnet må kunne forstå det og/eller lære seg det.

 

Jeg tror ikke dagens samfunn gjør det bra i forhold til å fostre nye mennesker, og jeg tror deler av skolen er direkte skadelig. Å ha barn er ikke noe jeg tar lett på, det vil jeg kun gjøre hvis jeg vet at jeg kan oppdra barnet riktig på alle måter.

 

Men jeg er kanskje naiv siden jeg har troen på det gode i mennesker og at det er mulig å oppfostre gode mennesker som gjør det som er riktig for seg selv, andre og for samfunnet i å bidra til et bedre samfunn, heller enn å bidra til et verre samfunn, eller at samfunnet forblir som det er.

 

Det kan vel best besrives som at jeg ville gitt mitt barn en grundig indoktrinering i hva som er nødvendig for å bidra til at denne verden blir bedre, og en grundig indoktrinering i fri tankegang, slik at barnet kan være smart og ha frie tanker. Jeg vil også advare mot og forklare alle fellene som er i samfunnet slik at barnet har et grunnlag for å unngå disse og utvikle seg til et sterkt, godt, smart og positivt egenindivid som kan leve fritt, tenke fritt og ikke er en del av samfunnets begrensninger og ikke faller for samfunnets feller.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

 

 

 om det ble normalen at folk IKKE lyger.

Vet ikke hva slags venner du omgir deg med (kristne...?), men de jeg omgir meg med lyver svært skjeldent. Jeg kan alltid være trygg på at de forteller meg sannheten (på godt og "ondt", for å si det slik..) og at de så langt det lar seg gjøre, lar sine meninger og integritet styres av fakta og viten.

 

Det samme går for mine unger. Jeg lyver ikke til dem og de lyver ikke til meg. Som jeg sier til dem, Du trenger ikke å si ALT, men det du sier SKAL være sant. 

 

Du snakker som om det kun er DU som har skjønt viktigheten av å være ærlig og jeg lurer på hvordan du kombinerer den ærligheten med kristen religiøs tro, som du ofte er en fanatisk forsvarer av... For er du religiøs i en eller annen rettning er du heller ikke ærlig, da det ikke kan kombineres. Man kan ikke være ærlig når man sverger til et sett med religiøse påstander og ikke de andre når bevisene er likelydende for alle disse påstandene... Lar seg ikke gjøre det, blir like umulig som sprøstekte isbiter... 

Lenke til kommentar

 

Idag gikk jeg fra å tro at det ikke kunne bli flere duster i verden, til å bli sikker på det motsatte.

Gjerne still meg spørsmål!  :)

 

 

Sier du at kristne er duster?

 

Nei, at de som tror på ubekreftede påstander uten et fnugg av hverken bevis eller troverdighet er duster... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Idag gikk jeg fra å tro at det ikke kunne bli flere duster i verden, til å bli sikker på det motsatte.

Gjerne still meg spørsmål!  :)

 

 

 

Sier du at kristne er duster?

De kristne kan ikke være duster, de har jo fasiten på den eneste rette lære og gud, men derimot de som har valgt en av de andre tusenvis av religiøse retner må jo være skikkelig dust når de tar så feil ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Faktisk anser jeg det med å ikke lyge som kanskje det viktigste av alle de ti bud.

Du lyver ikke? Der jugde du... Med mindre du er ute etter å få juling så og si annen hver dag av fornærmede og sinte mennesker både i din nærmeste og ikke nærmeste omgangskrest så juger duom å ikke lyve.

 

Som sagt, jeg lyger ikke, ei heller nå. Jeg er ikke redd for å fortelle folk sannheten. Hvis noen spør om kjolen de bruker er fin, og noen lyger og sier ja, hvis den ikke er det, så bidrar det til en verre verden og at andre får et forvrengt syn på virkeligheten.

 

Er dama trøtt i trynet og spør om hun er fin idag, sier jeg ting som det er. Enten nei, eller du er "trøtt i trynet". Hvorfor skal jeg lyge om slike ting? Det er jo bare til skade å lyge. Det skader andre, og det skader verden og samfunnet.

 

Hvorfor tror du så mange går rundt med jævlig stygge klær idag? Folk må tørre å være ærlige. Det betyr ikke at du går bort til folk og sier, "du går rundt med stygge klær", det betyr at hvis noen har kjøpt et nytt stykke klær og spør deg, så sier du sannheten, så får heller personen bytte det stykke klær enn å gå rundt med det.

 

Jeg er ikke redd for at folk skal bli fornærmet, det kommer de seg over. Jeg er mer redd for at de skal bli skadelidende for løgner, noe de ikke kommer seg over, og noe som bidrar til forfall i samfunnet.

 

I motsettning til deg så har jeg prøvd en hel dag KUN å si det jeg faktisk mente og det som var sant (for å se hvor mye kognitiv dissonans vi faktisk bruker i løpet av en dag...) og jeg har uvenner fra den dagen enda! Veldig få mennesker er i stand til å høre sannheten og vil derfor bli fryktelig fornærmet, sinte, skuffet, ja føle at det var unødvendig å si sannheten når du kunne latt være å såret dem med sannheten, da du kunne latt være å si noe som helst...

Jeg tror ikke "venner" som ikke tåler å høre sannheten er folk som er verdt å være med. Sannsynligvis vil de kun ha en negativ innflytelse i livet ditt og være som et lodd som drar deg nedover (no pun intended) og holder deg tilbake.

 

Vel, det går an å si sannheten på flere måter, du kan si det på en fin måte og du kan si det på en stygg måte. Hvis noen f.eks spør om du liker kjolen, trenger du ikke håne dem og si "haha, nei for faen, den får deg til å se ut som et pinnedyr". Du kan f.eks bare si "nei", eller "nei, jeg synes du er mye flottere når du bruker kjoletype X i farge Y".

 

Du trenger jo ikke gjøre sannheten styggest mulig. Det er jo også viktig å ville folks beste og ikke håne dem, heller hjelpe dem og befri dem med sannheten.

 

"Ok, du er tjukk, du bør ikke gå med trange bukser". Vil spare en person for mange folk sine hånlige tanker, selv om det kanskje vil såre der og da, og vil i bunn og grunn være bedre for personen som da lærer at trange bukser ikke kler dem. Du trenger jo ikke si "haha, trange bukser får deg til å se ut som en hval". Et av poengene med sannheten er jo "good intentions", for det bør du jo også ha, ellers lyger du til deg selv når du befinner deg sammen med en person du egentlig ikke ønsker godt, eller du lyger til den personen.

 

Iallefall så er sannheten både utdannende, befriende, lærerik og positivt.

 

Jeg tror dypt på sannheten, og jeg vet at verden er et dårligere sted fordi så mange folk lyger til hverandre, både små og store løgner, løgner som er unødvendige og holder samfunnet tilbake og manipulerer folks virkelighetsoppfatning.

 

The truth shall set you free!!

 

 

Så hvis du påstår at du aldri lyver så lyver du, med mindre du drar deg rundt mørbanket og blå da.. DEt gikk ganske fort opp for meg HVORFOR vi lyver de små hvite løgnene vi hale tiden omgir oss med, men som er så vanlig at de ikke blir regnet med som løgn egentlig... Men helt, 100% ærlig er det  dessverre ikke mulig å være, da det VELDIG for vil skape knissninger og ufred. Så vi lyver litt for å beholde husfreden og nabo freden kan du si, kunsten er å holde det til et lavmål.

Nei, jeg løy før. Jeg tok et bevisst valg om å ikke lyge. Jeg var faktisk ganske drittsekk før og løy rett som det var, men jeg endret meg. Det var mange år siden. Nå lyger jeg aldri, og jeg har et veldig bevisst forhold til det å ikke lyge. Det kan godt hende jeg delvis har løyet en sjelden gang alle disse årene, ved et uhell f.eks, enten fordi jeg ikke visste hva sannheten var eller fordi jeg ikke rakk å tenke.

 

Men jeg tviler på det har skjedd også og isåfall veldig få ganger. Så jeg lyger ikke, og jeg har aldri fått bank for det. Faktisk har jeg nesten aldri hatt problemer som følge av det heller. Ja, jeg har kanskje såret noen, men jeg tror de fort kom seg over det, fordi de innså at sannheten var til deres eget beste.

 

Jeg gidder uansett ikke være med mennesker som ikke tåler å høre sannheten. Jeg liker gode mennesker, med gode intensjoner, og jeg tror ikke slike mennesker har behov for å lyge.

 

Det er fullt mulig å være 100% ærlig, og jeg tror at hver eneste gang folk er ærlige så bidrar til de til en bedre verden, og hver eneste gang folk er uærlige så bidrar de til en verre verden.

 

 

Da kan kanskje du og trådstarter forklare meg hvorfor Zeebra og TS mener man blir et bedre menneske ved å sverge til en sort/hvitt liste skrevet i jernalderen og andre jernalder myter i en gammel bok vi i dag vet er beviselig feil i mye og mangt?

Fordi du beskriver det på en helt teit og feil måte!

 

Dessuten er det en diskusjon for en annen tråd. Men jeg kan forklare det kort og enkelt. Hadde alle fulgt budet om å ikke drepe, hadde ingen i verden drept, ergo, verden ville vært en bedre plass.

 

Hadde ingen stjålet, hadde ingenting blitt stjelt, og ingen hadde trengt å bekymre seg for at tingene sine blir stjelt.

 

Osv osv..

 

Følger du de ti bud bidrar du til en bedre verden, noe som i prinsipp burde gjøre deg til et bedre menneske.

 

 

Og Zeebra kan kanskje si noen ord for hvorfor han mener den kristne ordningen, (der en mann og en kvinne og KUN det er godkjent av den kristne guden, allikevel er kristne frekke nok til å kalle dette for kjærlighets evangeliet når det kun er en innskrenkning av kjærlighet..), skal leve livet ut i ekteskap når skilsmisse statistikken klart og tydelig sier at det ikke er naturlig for oss?

For noe tull. Skilsmissestatistikken viser heller at folk ikke tar ekteskapet seriøst nok og gifter seg uten virkelig å ha tenkt igjennom hva de begir seg inn på. De tar ikke ekteskapet eller løftet seriøst. Problemet i vårt samfunn er vel heller at ekteskapsløftet ikke blir tatt seriøst nok.

 

Det er mange som har levd livene sine sammen og forhold seg til løftet om å dele sitt liv med en annen person, som ikke har brutt ekteskapsløftet.

 

Du må jo selv tenke igjennom når du gifter deg om det er riktig ting å gjøre og om du faktisk akter å være hele livet ditt sammen med personen, og da bør du kjenne personen godt nok til å kunne vite at de også akter å være med deg resten av livet. Er det slik er det fullt mulig å være i ekteskap livet ut, hvis begge parter faktisk er bevisst på hva de gjør og bestemt på å få det til og vet at det er det de ønsker og vil.

 

Er det ordningen med "til døden skiller dere ad" som er gal eller er det vår natur? Og jeg etterlyser alternativene? Hva mener han vi skal gjøre for å rette på skilsmisse statistikken? Skal vi tvinge folk til å leve sammen? Vil det gjøre ting bedre? Skal vi gå tilbake til spytting på skilte, der de må skamme seg ute blandt folk? DEtte vil kanske øke lykken med å være gift med et rasshull, for da trenger man i det minste ikke å skamme seg?

Vi kan jo begynne med å gjøre utroskap straffbart. Utroskap har faktisk et offer, og ikke bare din egen ærlighet, men også den andre personen som faktisk er et offer for din handling. Å ha sex med andre personer hvis begge parter er enig i det er ikke det samme som utroskap. Utroskap er løgn, man går bak ryggen på den andre part og gjør narr av den andre part og gjør den andre part skadelidende. Utroskap er en uærlig handling.

 

Om begge partner er ærlige og blir enige om "du kan ha sex med den personen i dette tidsrommet" så lenge du holder deg til ekteskapsløftet, så er jo ikke det utroskap! For det er da ikke en uærlig handling, og den andre part er ikke skadelidende hvis de er enige i at det er ok. I dagens samfunn vil nok slike handlinger minst kreve en slags skriftlig avtale slik at det ikke blir misbrukt av de talløse uærlige folk som oppholder seg i vårt samfunn. Men ekteskap som institusjon handler jo om løftet man har gitt, det handler om ærlighet, det handler om å være en og den samme ("et lag") og at man for resten av livet er dedikert til den andre personen.

 

Jeg er et produkt av det kristne hykleriet. Dere kristne er SÅÅÅÅÅ opptatt av at man ikke skal ta abort, at livet er hellig og slikt, men når en alene mor setter en unge til verden, hun tok ikke abort, ja da er dere først i køen til å spytte på henne, baktale henne og gjøre livet hennes til et helvette mens dere kaller ungen bastard, lausunge og på alle måter prøve å gjøre livet hennes til et helvette så hun kan angre bittert på at hun ikke gikk til en klok kone og gjorde slutt på skammen, du vet dette hellige livet som dere kristne hyklere er så opptatt av...

Dere Kristne? Jeg har da aldri erklært meg Kristen til deg, har jeg det? Du bare antar at jeg er kristen.

 

Du vet forøvrig heller ingenting om mitt syn på abort.

 

 

Min mor fikk kjenne på dette kristen hatet da jeg kom til verden, noe som gjorde at hun ikke klarte å beholde meg etter at hun hadde hørt på presten og IKKE tatt abort, som hun først hadde tenkt.

Og er du ikke glad for at hun IKKE tok abort? Det er en helt overvelmende historie forresten. Forskjellen på å være og ikke være for din del. Det er jo faktisk et mirakel for din del iallefall. Jeg tipper du tenker mye på det. Det er jo helt uungåelig. Hadde hun tatt abort hadde du ikke eksistert.

 

I 1967 var det en ENORM skam for en alene mor å bringe frem et barn "født på utsiden av ekteskapet" som det står i adopsjons papirene mine, for det var selvsagt fritt frem for enhver "god" kristen å spytte på henne, forbanne henne, baksnakke henne til alt og alle (og kreve at arbeids giver sa min mor opp i hennes stilling som gartner ligger jo i enhver god kristen nestekjærlighet å gjøre... For neimen om hun skulle være i stand til å brødfø den bastarden hun var så dum at hun ikke aborterte når hun hadde sjansen, selvsagt skal han få svi for sin mors "synder"..)

Ja, synd det. Men som jeg vet står det ingenting i den Kristne lære om at man må være gift for å ha barn. Det må være en egen slags oppfinnelse det da, blant visse grupper "kristne".

 

Det er også rimelig ukristen å være ond mot andre. Håne og spotte andre er ikke noe jeg forbinder med gode Kristne verdier iallefall.

 

Min mor var ingen hore, at hun ble gravid var et engangs tilfelle der min far hadde ryggrad nok til å skrive seg opp som far, noe som ikke var vanlig på den tiden. Hykleriet til kristne er jo som kjent enormt og jeg har møtt kristne som påsto at utroskap ikke forekom da kristendommen var enerådende, noe som selvsagt er en like stor løgn som islamske land som påstår at de ikke har homofili fordi islam.... Men isteden for å ta vare på både mor og barn slik vi gjør i dag løp folk heller rundt å spyttet på de som hadde havnet i "ulykken" og barnet fikk gjennomgå... og det var liksom bedre??

Sex er jo en av de mest naturlige tingene i verden. Det du beskriver er som du sier hykleri. Sannsynligvis som resultat av deres egen dumhet og manglende kunnskap om den riktige kristne lære. De hadde nok utviklet seg sin egen vranglære, og misbrukte den til å spotte og håne og drive hykleri.

 

Jeg tror mye av det kan skyldes på Kirkene som har misbrukt bibelen til sin egen vinnings skyld og har drevet vranglære mot folk for å få makt over dem og spille en tyrannrolle i samfunnet som egentlig ikke har spesielt mye med den riktige Kristne læren å gjøre.

 

 

Så ja, dere kristne har så enormt mye å være skikkelig stolte av i den synd og skam og hat kulturen dere dyrker, og som dere i all naivitet tror er overlegen den toleransen og kjærligheten man finner i samfunnet i dag. Er overlykkelig for at vi i stor grad er kvitt det kristne hykleriet her i landet i dag og kommer til å kjempe med nebb og klør for å bekjempe enhvert regime som vil gjeninnføre religiøst hykleri igjen her i landet. 

 

Kristen nestekjærlighet finnes ikke... De tror hykleri er nestekjærlighet, men det er det altså ikke...

Jeg tror du har missforstått hva jeg har sagt og hva jeg er og hvordan jeg ser ting. Og jeg tror du baserer ditt sinne på folk som egentlig ikke er Kristne, men som egentlig er hyklere.

 

Det er godt forståelig.

 

Var forresten på seminar i helgen der det kom KLART frem at skilte i dag i langt større grad samarbeider og er venner etter et brudd, noe som overhodet ikke var vanlig da jeg var guttunge og min mor visket med sensasjon i stemmer at "Se der, de er skilsmisse unger!!", men hun pekte på noen unger som var forhåndsdømt til å ikke lykkes fordi kristendom så på skilsmisse som et forbud og derfor var de fritt vilt og "alle" skjønte at det aldri kom til å bli noe godt av de ungene... Foreldrene deres MÅTTE selvsagt krangle fordi ingen av dem ville være den som hadde skylda for skilsmissen (noe som var ansett som en STOR skam på den tiden)  og de var derfor programforpliktet til å hate hverandre, selv om dette gikk mest ut over ungene, men det gjør ingenting for kristne så lenge bibelen har rett..... I dag er det ikke sånn.. Har selv to ekteskap bak meg og jeg er god venn med begge mine eks koner og vi samarbeider selvsagt for å gjøre det lettere for ungene våre, som jo ikke har noen skyld i skilsmissen. Ingen kristen spytter etter ungene mine, eks konene mine eller meg (det ville i så fall blitt med den ene gangen hadde de hadde prøvd det...) fordi samfunnet ikke lenger er styrt av kristen hat og intoleranse og ungen har det veldig bra. Og de gjør det veldig bra på skolen og ellers fordi de ikke har den kristne nestekjærligheten å forholde seg til, men toleranse og forståelse av mennesker som forstår at ekteskap ikke alltid går slik man ønsker, i hele 52% av forsøkene faktisk, en verdi som har vært uendret i ganske mange år...

Jeg har ikke så mye å legge til her. Jeg har vel sagt det meste allerede. Men det er interessant å høre historien din, og kjedelig at det var slik.

 

 

Så kanskje det er kristen doktriner som sier at man SKAL love troskap hele livet som ikke er normale?

Selv har jeg tro på at ekteskap er en bra insitusjon hvis den er skikkelig gjennomtenkt og folk har nok integritet til å stå for løftet de har gitt den andre personen. Jeg synes som sagt problemer heller er at folk ikke tar ekteskapet seriøst nok og gifter seg av "andre grunner" eller uten å faktisk tenke gjennom hva de gjør, eller uten å være forberedt på hva de egentlig gjør.

 

Det burde kanskje være forbudt for personer under 30 år å gifte seg.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Idag gikk jeg fra å tro at det ikke kunne bli flere duster i verden, til å bli sikker på det motsatte.

Gjerne still meg spørsmål!  :)

 

 

Sier du at kristne er duster?

De kristne kan ikke være duster, de har jo fasiten på den eneste rette lære og gud, men derimot de som har valgt en av de andre tusenvis av religiøse retner må jo være skikkelig dust når de tar så feil ;)

 

 

Jeg har kristne venner av mange slag -  er selv buddhist, og opplever ikke at "Gud" står i veien for noen ... Kanskje du tar litt feil i antakelsen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...