Gå til innhold

Du kan spille som Norge i Civilization VI


Anbefalte innlegg

 

Jeg tror ikke Harald blir veldig begeistret når man bygger stavkirke i hans land xD

Du tenker muligens på Harald Hårfagre, som var norrøn. Hardrade var kristen.

 

Ahhh , lol tenkte helt feil.

 

Ikke kjøp dette spillet dag en. Det vil mest sannsynlig være horribelt. Et år senere er det verdens beste spill. Forhåndskjøper du dette spillet så er du helt på jordet. Civ-spill etter 3 får kun ut potensialet etter at alle bugs er vekk og alle addons er inne. Og mods, mange fine mods (veitaf*n om 6 støtter det, men det bør det vel)

Nei takk, jeg kjøpte Civ 5 med alle Dlc.
 
Og jeg ønsker at jeg hadde prøvd hoved versjonen først fordi jeg ble jo helt forskrudd i hodet av alle tingene man måtte lære seg på en gang og har ikke sjans og prøve alle landene.
 
Men jeg skjønner hva du mener.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Realzi har eit poeng, denne typen spel har det med å introdusere nye element med kvar ekspansjon, og det er nok lettare å komme inn i det om ein startar med grunnversjonen. Sjølv om det denne gongen ser ut til at grunnversjonen blir ekstra innhaldsrik.

 

So er det no slik at Civilization-spel har enorm gjenspelbarheit, og kvar gong det kjem ein ny ekspansjon friskar det opp att opplevinga. Eg trur eg hadde fått mindre ut av Civ 5 om eg ikkje hadde spelt alle versjonane.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvem vil ha Jan Teigen som høvding???

 

CIV taper seg for hver versjon de nå lager. Dette er kommersielt skvip. For gamle civ'ere er det en tragedie hvor ting blir for glossy og barnslig. Vi vil ha det realistisk! Vi vil ha dybde! Vi vil ha litt Total War, litt Universalis i en map som er genuin med units som er realistiske. Det bør skje ting på flere fronter som Wargame. Dette er blitt et spill for 3 åringer og nettbrett.

Lenke til kommentar

Realzi har eit poeng, denne typen spel har det med å introdusere nye element med kvar ekspansjon, og det er nok lettare å komme inn i det om ein startar med grunnversjonen. Sjølv om det denne gongen ser ut til at grunnversjonen blir ekstra innhaldsrik.

 

So er det no slik at Civilization-spel har enorm gjenspelbarheit, og kvar gong det kjem ein ny ekspansjon friskar det opp att opplevinga. Eg trur eg hadde fått mindre ut av Civ 5 om eg ikkje hadde spelt alle versjonane.

Civ tar alltid lang tid å komme inn i. Spilt det drøyt 7-800 timer uten å ha spilt de 4 første, fortsatt ikke klart dominant victory. Er så himla mye å sette seg inn i spesielt på tech- og kultur. Problemet ofte er at spillet blir litt kjedelig når hele gjengen med ledere sender spioner i ett jævla kjør. Blir fort heit i topplokket når svensken for 5 gang har fått en spion drept, og er like eplekjekk. Ender alltid opp med at man snur på flisa for å finne uran og utforske Manhatten Project :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Realzi har eit poeng, denne typen spel har det med å introdusere nye element med kvar ekspansjon, og det er nok lettare å komme inn i det om ein startar med grunnversjonen. Sjølv om det denne gongen ser ut til at grunnversjonen blir ekstra innhaldsrik.

 

So er det no slik at Civilization-spel har enorm gjenspelbarheit, og kvar gong det kjem ein ny ekspansjon friskar det opp att opplevinga. Eg trur eg hadde fått mindre ut av Civ 5 om eg ikkje hadde spelt alle versjonane.

Civ tar alltid lang tid å komme inn i. Spilt det drøyt 7-800 timer uten å ha spilt de 4 første, fortsatt ikke klart dominant victory. Er så himla mye å sette seg inn i spesielt på tech- og kultur. Problemet ofte er at spillet blir litt kjedelig når hele gjengen med ledere sender spioner i ett jævla kjør. Blir fort heit i topplokket når svensken for 5 gang har fått en spion drept, og er like eplekjekk. Ender alltid opp med at man snur på flisa for å finne uran og utforske Manhatten Project :)

 

Satans svensker, han lederen er så sjøldigger, sendte en hel hær mot han, 

 

 

Så kom Gandhi i nabolaget .................

Lenke til kommentar

Graffisk valg tipper jeg kommer nok at største andel av civ ikkje har mest kraftige pc-ene og dei gjekk på en smell der med civ 5, så må gå for mer teignefilm.

 

Uansett, av alle norske ledere... Så har vi han som tapte alle kampene sine, fekk norge bare pågrunn av kong magnus døde, "slo samen norge" som mer eller mindre bare var adels blood at hadde rett på norge? Lite imponernde over valg av "leder"

Lenke til kommentar

Det tek ikkje so lang tid å komme inn i det når ein har spelt alle dei andre spela i serien. :) Eg sjølv har fulgt serien sidan Civilization 1, og spelt mange andre i samme sjanger. Eg trur det er mange som meg, som Firaxis må prøve å appellere til, utan å gjere det umogleg for nye spelarar å komme til.

 

Eg trur eigentleg dei har gjort ein god jobb med dette i nyare tid. Det går fint an å spele Civilization V utan å forstå alt. Spelet minner deg på det når det må gjerast eit nytt valg eller ei eining må flyttast.

 

Dette blir litt off-topic, men eg er litt nyskjerrig: Kva instillingar likar folk her å spele på?

Sjølv går eg vanlegvis for Marathon på lengde, Small på kartstørrelse (likar ikkje masse mikrostyring på slutten), og Emperor på vanskegrad (har vunne mange gongar på Deity, men synest det blir stress på grunn av måten vanskegrada blir laga på, ved å gi AI urimeleg fordelar heller enn å gjere dei smartare).

Lenke til kommentar

 

Er ikke Civ spiller selv, men jeg tror du trenger briller om du ikke ser forskjell på grafikk stilen mellom 5 og 6.

Du får sjekke ut forskjellen mellom 4 og 5 og da. Folk klager hver gang uansett.

 

 

Helt vanlig, men når grafikk går denne rettningen her så skjønner jeg at folk klager. Er barnslig og ligner på gratis mobilspill. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...