Gå til innhold

iPhone 7-tråden


PongPing

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei folkens!

 

Bestilte iPhone 7 Plus 128GB Jet Black kl. 09.10, epost bekreftelse kl. 09.16.

Levering mellom 04.10-10.10. Noe som skulle tilsi at den må sendes denne uka.

 

Andre her som har bestilt på Apple.no med lignende tlf her?

Her deres blitt sendt?

 

Da har bestillingen endret status til: Klargjøres for sending

:)

Lenke til kommentar

Har fått min Iphone 7 plus black fra Telia. Det er forøvrig min første iphone så dette blir spennende. Når det gjelder førstegangslading : gjør man det først før man setter inn simkortet osv? Mulig det er dumt spørsmål, men...

Telefonen kommer med omtrent halvt batteri og den trives mest mellom 100% og 20%. Prøv å ikke la den ligge til lading når det er 100% og ikke la den gå helt tom.

 

Ellers er det bare å kjøre på.

Lenke til kommentar

 

Har fått min Iphone 7 plus black fra Telia. Det er forøvrig min første iphone så dette blir spennende. Når det gjelder førstegangslading : gjør man det først før man setter inn simkortet osv? Mulig det er dumt spørsmål, men...

Telefonen kommer med omtrent halvt batteri og den trives mest mellom 100% og 20%. Prøv å ikke la den ligge til lading når det er 100% og ikke la den gå helt tom.

 

Ellers er det bare å kjøre på.

Nja.

 

Disse smartbatteriene trives faktisk best mellom 20 - 80%

Levetiden på batteriet er noe lengre om du lader den til 80%

Lenke til kommentar

 

Da fikk jeg endelig bestillingslink fra Djuice også. Svart 7 Plus 128 GB :)

Når reserverte du? Jeg var så seint ute som 19. så regner med at jeg fortsatt må vente en stund.
Fikk bekreftelse 09.00 åpningsdagen. Da tipper jeg du fortsatt må vente noen uker, ja, med mindre Apple plutselig har fått fart på produksjonen.

 

Hvilke deksler har folk her inne? Vil ha et som beskytter bra, ser bra ut og som samtidig er under 1 cm tykt.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

 

 

Har fått min Iphone 7 plus black fra Telia. Det er forøvrig min første iphone så dette blir spennende. Når det gjelder førstegangslading : gjør man det først før man setter inn simkortet osv? Mulig det er dumt spørsmål, men...

Telefonen kommer med omtrent halvt batteri og den trives mest mellom 100% og 20%. Prøv å ikke la den ligge til lading når det er 100% og ikke la den gå helt tom.

 

Ellers er det bare å kjøre på.

Nja.

 

Disse smartbatteriene trives faktisk best mellom 20 - 80%

Levetiden på batteriet er noe lengre om du lader den til 80%

 

 

 

Ikke overtenk dette med lading av batterier på mobiltelefon.

 

For det første: det er vel 10+ år siden "første gangs opplading" overhodet var en ting. Åpne esken, skru den på og bruk den.

 

For det andre: styringselektronikken i batteriet gjør en god nok jobb med å etterse battericellenes levetid. Lad telefonen akkurat slik det passer best - det gjør ikke noe forskjell. Mobiltelefoner er ikke RC-biler.

Lenke til kommentar

Fikk min iPhone 7 Svart 128GB idagtidlig fra DHL så har rukket å bruke den en hel dag. Merker godt at kamera er bedre og jeg måtte skru ned lyden ganske mye på samtaler i forhold til volumet jeg brukte på 6s (nesten fullt). Hjemknappen var noe uvant i starten men nå synest jeg bare den er herlig i bruk. Noen som vet hva jeg kan kreve for en 6s 64gb med knust skjerm?

Lenke til kommentar

styringselektronikken i batteriet gjør en god nok jobb med å etterse battericellenes levetid

 

Styringselektronikken gjør en god jobb ja, og er helt essensiell for at de skjøre cellene skal leve så lenge som de gjør!

 

Men de har en veldig vanskelig jobb: Den eneste måten styringselektronikken kan detektere at batteriet er ferdig ladet, er å detektere et veldig lite spenningsfall som oppstår akkurat når de siste ionene er mettet, og batteriet er fullt.

 

Dette spenningsfallet er vanskelig nok å detektere på et batteri som ikke er tilkoblet noe, men oppgaven blir nær umulig når batteriet driver en påslått telefon.Telefonen trekker strøm i varierende grad hele tiden, med tilhørende små fall i spenningen.

 

For at ikke ladekretsene skal stoppe ladingen for det minste spenningsfall skapt av økt strømtrekk et øyeblikk, må ladekretsene justeres litt mindre følsomme enn de burde være.

 

Derfor foregår det alltid en skadelig overlading i en liten stund etter batteriet er fullt, og den er hovedgrunnen til at batteriene slites ut.

Det er bevist at hvis man unngår overlading ved hver eneste lading, vil Li-ion batterier vare nærmest evig!

 

Så Figg1 har rett, i daglig bruk; dra ut laderen iallefall før den går over 90%.

Skal man på langtur uten mulighet til å lade, så for all del: lad til 100%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...