Gå til innhold

iPhone 7-tråden


PongPing

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt off-topic, men er det noen som har testet den nye nummeropplysningen i iOS 10?

Er å finne på innstillinger, telefon og identifisere og blokkere anrop. Man må laste den en app man gir tilgang. Skulle tro 180.no,1881 og GuleSider var slike apper, men jeg kan ikke finne noe om det i App Store.

Lenke til kommentar

Oj. Blir litt nervøs av alle (små)problemene folk rapporterer om...

 

 

Tror ikke du skal lese så alt for mye inn i disse "småproblemene". Er det samme ved hver eneste Applelansering, og det viser ser jo stortsett alltid til å være blåst helt ut av proporsjoner.

 

Når Apple produserer flere millioner telefoner så vil det alltids være noen med problemer. Men det virker som hver bidige gang det rapporteres om problemer med iPhone, så blir det blåst opp i media og lagt frem som det skulle være et kjent problem med samtlige modeller. Noe som stortsett alltid viser seg å være langt ifra tilfellet.

 

Testet jo for moroskyld telefonen til fruen, en iPhone 7 128GB Jet Black og hun har jo allerede spilt en hel del på den og det kommer ingen merksnodige lyder ifra hennes.

 

 

Påstår ikke at problemstillingen ikke eksisterer på enkelte telefoner. Men det er jeg er ganske så sikker på at problemet kun eksisterer på et bittelite antall av telefoner. Og noen defekte modeller må man jo dessverre regne med når det produseres millioner på millioner av telefonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det rapporteres jo for øvrig ifra Head-fi.org at lydkvaliteten skal være bedre på iPhone 7 og 7 Plus via Lightning til minijackovergangen enn den var via hodetelefonutgangen på iPhone 6S og 6S Plus. Skyldes trolig det at det sitter en separat DAC i selve overgangen, og som et resultat av at den har blitt flyttet ut av telefonen så blir den ikke påvirket av elektronisk støy som den blir når den er lokalisert inne i telefonen.

 

Nå har jo Apple alltid hatt god DAC og amplifier på telefonene sine, men det var visstnok noe mer støy og noe tull med "impediance" på de europeiske modellene av iPhone 6S og 6S Plus som et resultat av maksgrense på lydnivå som er påtvunget av EU.

 

Alt dette har blitt mer eller mindre perfekt ved bruk av ekstern DAC i overgangen som følger med. Det er jo et aldri så lite pluss oppi all negativiteten rundt at hodetelefonutgangen ble fjernet.

Lenke til kommentar

 

Oj. Blir litt nervøs av alle (små)problemene folk rapporterer om...

Tror ikke du skal lese så alt for mye inn i disse "småproblemene". Er det samme ved hver eneste Applelansering, og det viser ser jo stortsett alltid til å være blåst helt ut av proporsjoner.

 

Når Apple produserer flere millioner telefoner så vil det alltids være noen med problemer. Men det virker som hver bidige gang det rapporteres om problemer med iPhone, så blir det blåst opp i media og lagt frem som det skulle være et kjent problem med samtlige modeller. Noe som stortsett alltid viser seg å være langt ifra tilfellet.

 

Testet jo for moroskyld telefonen til fruen, en iPhone 7 128GB Jet Black og hun har jo allerede spilt en hel del på den og det kommer ingen merksnodige lyder ifra hennes.

 

 

Påstår ikke at problemstillingen ikke eksisterer på enkelte telefoner. Men det er jeg er ganske så sikker på at problemet kun eksisterer på et bittelite antall av telefoner. Og noen defekte modeller må man jo dessverre regne med når det produseres millioner på millioner av telefonen.

Produserer ikke Samsung millioner av telefoner?

 

Blåst ut i media ...

Vel. Det er jo faktisk alltid problemer med iPhone, om det er enheten eller iOS. Ny studie viser at at iPhone har en "overall failure rate" på 58%, mens hos Android på 35%.

 

Kilde: http://bgr.com/2016/08/25/iphone-vs-android-reliability-comparison-study/

 

Så iPhone blir blåst i media såklart fordi det er altfor mye problemer. Søk på google rundt iPhone og failure rate, viser at iPhone/iOS stryker med oftere enn Android telefoner. Betaler man minst 8000kr for en iPhone så er det helt klart at det er feil at disse har flere problemer enn Android telefoner! Så sånn er det.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

 

 

Oj. Blir litt nervøs av alle (små)problemene folk rapporterer om...

Tror ikke du skal lese så alt for mye inn i disse "småproblemene". Er det samme ved hver eneste Applelansering, og det viser ser jo stortsett alltid til å være blåst helt ut av proporsjoner.

 

Når Apple produserer flere millioner telefoner så vil det alltids være noen med problemer. Men det virker som hver bidige gang det rapporteres om problemer med iPhone, så blir det blåst opp i media og lagt frem som det skulle være et kjent problem med samtlige modeller. Noe som stortsett alltid viser seg å være langt ifra tilfellet.

 

Testet jo for moroskyld telefonen til fruen, en iPhone 7 128GB Jet Black og hun har jo allerede spilt en hel del på den og det kommer ingen merksnodige lyder ifra hennes.

 

 

Påstår ikke at problemstillingen ikke eksisterer på enkelte telefoner. Men det er jeg er ganske så sikker på at problemet kun eksisterer på et bittelite antall av telefoner. Og noen defekte modeller må man jo dessverre regne med når det produseres millioner på millioner av telefonen.

Produserer ikke Samsung millioner av telefoner?

 

 

Jo det gjør de, så de vil jo naturligvis også ha endel defekte modeller. Ser ikke helt hva du vil frem til her? Poenget mitt var at når du produserer millioner av telefoner, så vil noen ende opp defekt. Det er ikke til å unngå. Det er jo ikke noe som kun gjelder Apple og iPhone, det gjelder da alle andre også.

 

Nå er det vel ingen produsent i verden som produserer enkelt modeller i den skalaen Apple gjør, men Samsung er vel de eneste som er relativt i nærheten. Men igjen, forstår ikke helt hva du vil frem til her. Har da på ingen måte påstått at Samsung ikke produserer millioner av telefoner.

 

 

Til resten av det du skriver så må jeg ærlig innrømme at tallene virker merksnodig høye. Det gjelder egentlig både iPhone og Android. En failure rate på over 50% høres jo helt absurd ut, og da må jeg hatt en temmelig stor dose flaks når jeg har hatt hver eneste iPhonemodell siden iPhone 3GS, og likevel så har jeg bare måtte sende inn telefonen på service en eneste gang.

 

Og i samme periode så har samboer også hatt hver eneste generasjon, og hennes har jeg ikke måtte sende inn noen gang. Resten av familien har også iPhone, de bytter ikke på langt nær like ofte men vi har vel da gått igjennom totalt 22 iPhoner i nærmeste familie og det har kun vært maskinvareproblematikk på tre av disse.

 

 

Igjen, over 50% høres temmelig absurd ut. Skulle ikke tro Apple makter å tjene noe særlig med penger om de må drive å omlevere og begå servicereparasjoner på over 50% av telefonene de selger.

 

 

EDIT:

 

Når jeg sjekket kildematerialet så virker jo de fleste, selv de som ikke er fan av Apple å være enige om at kilden er temmelig lite troverdig. Har visstnok publisert mange rare artikler.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...