Gå til innhold

Siste nytt: Økseterror på tog i Tyskland


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Jeg driter vel langt i om galgenhumorn min ikke faller i smak for deg , jeg kan faktisk gå min egen vei i livet og ikke dilte etter andre som en sau for å få cred.

 

Kan man spøke om WW2 (hvor mange døde i den liksom ?) så kan man spøke om ABB og terrorister generelt ellers er det bare dobbeltmoral.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Jeg driter vel langt i om galgenhumorn min ikke faller i smak for deg , jeg kan faktisk gå min egen vei i livet og ikke dilte etter andre som en sau for å få cred.

 

Kan man spøke om WW2 (hvor mange døde i den liksom ?) så kan man spøke om ABB og terrorister generelt ellers er det bare dobbeltmoral.

 

Problemet er at det bare er skikkelig dårlig. Det er ikke en gang provoserende, du får bare deg selv til å virke barnslig. Du minner om noen som er på høyden av puberteten.

 

 

.....er ikke noen pysete søring som tar livet gravalvorlig.

 

Hva er du da? En dum nordlending? En underutviklet østlending? :rofl:

Endret av Namenlos
Lenke til kommentar

Sakte men sikkert får vi vite litt mer, angrepet skal ha vært hevn for at en venn ble drept. Det er ikke funnet noen direkte link til IS, og han skal ikke ha vært (/fremstått) veldig religiøs, men det er visstnok funnet noen tegn på at han i det siste kan ha selvradikalisert, da med dødsfallet til vennen som den utløsende faktoren.

Lenke til kommentar

Sakte men sikkert får vi vite litt mer, angrepet skal ha vært hevn for at en venn ble drept. Det er ikke funnet noen direkte link til IS, og han skal ikke ha vært (/fremstått) veldig religiøs, men det er visstnok funnet noen tegn på at han i det siste kan ha selvradikalisert, da med dødsfallet til vennen som den utløsende faktoren.

Alt jeg hører er unnskyldninger til at noen skal få lov til å gå rundt og hogge etter folk med øks.

 

Hvordan var vennen hans drept? Fint å linke til ordentlige kilder.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Sakte men sikkert får vi vite litt mer, angrepet skal ha vært hevn for at en venn ble drept. Det er ikke funnet noen direkte link til IS, og han skal ikke ha vært (/fremstått) veldig religiøs, men det er visstnok funnet noen tegn på at han i det siste kan ha selvradikalisert, da med dødsfallet til vennen som den utløsende faktoren.

Alt jeg hører er unnskyldninger til at noen skal få lov til å gå rundt og hogge etter folk med øks.

 

Hvordan var vennen hans drept? Fint å linke til ordentlige kilder.

 

Da har du vanskelig for å tolke tekster. Det er ingenting i det han skriver som unnskylder eller rettferdiggjør handlingen. Endret av Ketil_H
Lenke til kommentar
Så du mener at Europa har blitt mer utrygt de siste 10-20 årene? Det ville jeg gjerne sett noe statistikk på..

Du sammenlikner to forskjellige situasjoner.

 

Terroren som skjedde tidligere (fra 1950 og fremover) ble i hovedsak utført av separatistbevegelser. Kjenner man europas historie så er ikke dette så overraskende heller. I dag er imidlertid Europa mer samlet, og denne terroren er så godt som ikke-eksisterende. Det var likevel få terrorangrep som kan måle seg størrelsesmessig med det vi ser i dag. Dette til tross for at vi aldri før har brukt så mye på anti-terrorvirksomhet.

 

Og trusselen vi står overfor er helt en annen. IRA har feks aldri vært noen trussel mot hele Europa. I dag står vi overfor et problem som etter all sannsynlighet bare vil øke og øke, dersom utviklingen får fortsetter som i dag. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Europa har på en eneste generasjon blitt forvandlet til en massedraps- og voldtektsparadis, det triste er at vi bare såvidt har sett begynnelsen.

Så du mener at Europa har blitt mer utrygt de siste 10-20 årene? Det ville jeg gjerne sett noe statistikk på..

 

Du sammenlikner to forskjellige situasjoner.

 

Da er det isåfall du som sammenligner to forskjellige situasjoner. Jeg påpeker bare at din påstand om at Europa har blitt mye farligere iløpet av siste generasjon er fullstendig feil.

 

Terroren som skjedde tidligere (fra 1950 og fremover) ble i hovedsak utført av separatistbevegelser. Kjenner man europas historie så er ikke dette så overraskende heller. I dag er imidlertid Europa mer samlet, og denne terroren er så godt som ikke-eksisterende.

Så når man økte samhandlingen, folk beveget seg mer fritt mellom land, man reduserte polariseringen og ekskluderingen så ble denne terroren "så godt som ikke-eksisterende"? Allikevel lander du på konklusjonen om at ekskluderingen, polarisering, trakassering og utestengelse er det som skal til for å stanse terrorisme?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her snakker han om ISIS. Han ber også alle muslimer i vesten å våkne opp. I tillegg sier han at det kommer til å bli flere angrep på de fleste parlamentene i Europa.

 

Han lastet opp videoen til internett på samme dag som han skulle ut å drepe folk.

 

 

Jeg er klar over det. Det jeg mente å si var at det ikke er funnet noe som knytter han til organisasjonen. Ingen kontakt med medlemmer av IS, over internett eller via person, og ingenting om at han har vært medlem, fått oppdrag, opplæring eller instruksjoner.

Lenke til kommentar

 

Her snakker han om ISIS. Han ber også alle muslimer i vesten å våkne opp. I tillegg sier han at det kommer til å bli flere angrep på de fleste parlamentene i Europa. Han lastet opp videoen til internett på samme dag som han skulle ut å drepe folk. 

Jeg er klar over det. Det jeg mente å si var at det ikke er funnet noe som knytter han til organisasjonen. Ingen kontakt med medlemmer av IS, over internett eller via person, og ingenting om at han har vært medlem, fått oppdrag, opplæring eller instruksjoner.

Må si at jeg blir nesten mere sjokkert av å lese dine innlegg enn å se i media at det er blitt utført enda et terrorangrep.

Lenke til kommentar

Så når man økte samhandlingen, folk beveget seg mer fritt mellom land, man reduserte polariseringen og ekskluderingen så ble denne terroren "så godt som ikke-eksisterende"? Allikevel lander du på konklusjonen om at ekskluderingen, polarisering, trakassering og utestengelse er det som skal til for å stanse terrorisme?

Hvor har jeg skrevet at det er konklusjonen min på hva som skal til for å stanse terrorisme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...