Gå til innhold

er jeg helt på jordet. eller? parkeringsbot.


what?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et spørsmål. jeg har pleid og stått parkert som på bildet i snart et halvt års tid. det har gått veldig fint ingen har noen gang sagt noe til meg.

 

 

men idag så har jeg vist fått bot.

 

det står jeg står på fortau, gangveg, sykkelveg.

 

 

noe jeg mener jeg ikke gjør? jeg står på en gressslette mellom fortauet og vegen.

 

står ikke i hinder for noe?

 

 

er det jeg som tar feil

 

 

eller parkeringsvaktene i bærum?

 

 

 

post-412543-0-35156300-1467732626_thumb.jpg

post-412543-0-10008700-1467732862_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Parkering forbudt gjelder så vidt jeg husker "på kanten av veien" også som er der du står (vil jeg si). Uansett så bør du betale boten før du sender inn klage.

 

Har du stått der på faste tidspunkt og/ eller hver dag? Hvis parkeringsfolka har fått inn klager så har du muligens bare vært heldig at de ikke har tatt deg når de har vært der.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

jeg har stått slik hver dag i over 6 måneder.

 

bilen står der stille hele helgen.

 

 

det har aldri vært noen som har kontaktet meg og bedt meg fjerne bilen (noe jeg antar et blokkstyre osv hadde prøvd)

 

jeg bor selv i en av blokkene. å vi har underjordiske garasjer under blokkene.

 

bilen min er alt for høy. så sliter veldig med og finne et sted den kan stå.

 

derfor jeg har prøvd å hatt den stående der. noe som har gått helt fint til idag.

 

skal betale boten.

 

men tenkte også prøve lufte her inne om det er vits i og klage. (noe jeg syns i og med at jeg ikke står på no fortau gangveg eller sykkelveg.)

 

men jeg kan ta feil med at forbudskilt gjelder kun veibanen. og ikke området rundt veien.

Lenke til kommentar
Parkering forbudt [skilt 372]

parkering_forbudt_372.png

På strekninger der dette skiltet er satt opp er det ikke lov å parkere. Det gis anledning til kortest mulig stans for av-/på stigning og av-/på lasting. Skiltet angir forbud mot parkering på den side av vegen hvor skiltet er satt opp. Skiltet gjelder i kjøreretningen fra der er satt opp og fram til nærmeste vegkryss, eller fram til nytt parkeringsregulerende skilt eller parkometerplass.

Parkeringssone [skilt 376]

parkeringssone_376-300x184.png

Parkering i sone er kun tillatt etter nærmere bestemmelser som fremgår av symboler og tekst på skiltet. Skiltet gjelder til det blir opphevet av skilt «Slutt på parkeringssone» Parkering forbudt-sone betyr at dersom det ikke er andre regulerende skilt så er det forbudt å parkere.

 

kilde: http://tromso-parkering.no/parkeringsregler/

 

Fant dette, mulig dette gir svar? Betal boten, så ringer du å hører om de kan bla opp saken å forklare deg hvorfor du har fått bot, og spør om du i det heletatt har lov til å stå der.

Lenke til kommentar

Det er vell noen som irriterer seg over standen på den jordflekken etter du parkerer der, det er jo gjørmete og fælt. 

 

 

det er forstålig.

 

men det i seg selv kvalifiserer ikke at parkeringen min er ulovlig.

 

blir fort lit gjørmete og fælt ute.

 

dessuten er det en vei som går inn akkuratt der. så kjører biler inn og ut.

Lenke til kommentar

Parkering forbudt [skilt 372]

parkering_forbudt_372.png

På strekninger der dette skiltet er satt opp er det ikke lov å parkere. Det gis anledning til kortest mulig stans for av-/på stigning og av-/på lasting. Skiltet angir forbud mot parkering på den side av vegen hvor skiltet er satt opp. Skiltet gjelder i kjøreretningen fra der er satt opp og fram til nærmeste vegkryss, eller fram til nytt parkeringsregulerende skilt eller parkometerplass.

Parkeringssone [skilt 376]

parkeringssone_376-300x184.png

Parkering i sone er kun tillatt etter nærmere bestemmelser som fremgår av symboler og tekst på skiltet. Skiltet gjelder til det blir opphevet av skilt «Slutt på parkeringssone» Parkering forbudt-sone betyr at dersom det ikke er andre regulerende skilt så er det forbudt å parkere.

 

kilde: http://tromso-parkering.no/parkeringsregler/

 

Fant dette, mulig dette gir svar? Betal boten, så ringer du å hører om de kan bla opp saken å forklare deg hvorfor du har fått bot, og spør om du i det heletatt har lov til å stå der.

 

alt dette har jeg også klart og google meg fram til ;-)

 

men det tilsier ikke noe om gresskanter osv bak veisteinkanten.

 

etter min mening så slutter veien der steinkanten står.

 

det er det jeg lurer på.

Lenke til kommentar

Skiltnummer 372

"Skiltet angir forbud mot parkering på den side av vegen hvor skiltet er satt opp.
Skiltet gjelder fram til nærmeste vegkryss, eller til nytt skilt 372 «Parkering forbudt», 370 «Stans forbudt», 376 «Parkeringssone», 378 «Slutt på parkeringssone» og 552 «Parkering»."

http://www.vegvesen.no/trafikkinformasjon/Lover+og+regler/Trafikkskilt/Forbudsskilt

 

Edit; E var raskere :p

 

Du står på siden av veien selvfølgelig, det er ikke spesifisert hvor langt "på den side" er. Jeg tror det er innafor av parkeringsfolka. Det er sikkert noen som har latt irritasjonen bygget seg opp over lang tid før de har klaget.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

 

Parkering forbudt [skilt 372]

parkering_forbudt_372.png

På strekninger der dette skiltet er satt opp er det ikke lov å parkere. Det gis anledning til kortest mulig stans for av-/på stigning og av-/på lasting. Skiltet angir forbud mot parkering på den side av vegen hvor skiltet er satt opp. Skiltet gjelder i kjøreretningen fra der er satt opp og fram til nærmeste vegkryss, eller fram til nytt parkeringsregulerende skilt eller parkometerplass.

Parkeringssone [skilt 376]

parkeringssone_376-300x184.png

Parkering i sone er kun tillatt etter nærmere bestemmelser som fremgår av symboler og tekst på skiltet. Skiltet gjelder til det blir opphevet av skilt «Slutt på parkeringssone» Parkering forbudt-sone betyr at dersom det ikke er andre regulerende skilt så er det forbudt å parkere.

 

kilde: http://tromso-parkering.no/parkeringsregler/

 

Fant dette, mulig dette gir svar? Betal boten, så ringer du å hører om de kan bla opp saken å forklare deg hvorfor du har fått bot, og spør om du i det heletatt har lov til å stå der.

 

alt dette har jeg også klart og google meg fram til ;-)

 

men det tilsier ikke noe om gresskanter osv bak veisteinkanten.

 

etter min mening så slutter veien der steinkanten står.

 

det er det jeg lurer på.

 

Er jo også ulovlig å parkere forran inn- og utkjøring da. Mulig derfor du har fått bot.

Lenke til kommentar

 

 

Parkering forbudt [skilt 372]

parkering_forbudt_372.png

På strekninger der dette skiltet er satt opp er det ikke lov å parkere. Det gis anledning til kortest mulig stans for av-/på stigning og av-/på lasting. Skiltet angir forbud mot parkering på den side av vegen hvor skiltet er satt opp. Skiltet gjelder i kjøreretningen fra der er satt opp og fram til nærmeste vegkryss, eller fram til nytt parkeringsregulerende skilt eller parkometerplass.

Parkeringssone [skilt 376]

parkeringssone_376-300x184.png

Parkering i sone er kun tillatt etter nærmere bestemmelser som fremgår av symboler og tekst på skiltet. Skiltet gjelder til det blir opphevet av skilt «Slutt på parkeringssone» Parkering forbudt-sone betyr at dersom det ikke er andre regulerende skilt så er det forbudt å parkere.

 

kilde: http://tromso-parkering.no/parkeringsregler/

 

Fant dette, mulig dette gir svar? Betal boten, så ringer du å hører om de kan bla opp saken å forklare deg hvorfor du har fått bot, og spør om du i det heletatt har lov til å stå der.

 

alt dette har jeg også klart og google meg fram til ;-)

 

men det tilsier ikke noe om gresskanter osv bak veisteinkanten.

 

etter min mening så slutter veien der steinkanten står.

 

det er det jeg lurer på.

 

Er jo også ulovlig å parkere forran inn- og utkjøring da. Mulig derfor du har fått bot.

 

jah bilen min og gress-sletta er ikke forran veien som går inn.

 

der gresset slutter der starter også veien som går til venstre på bildet.

 

det er egentlig en gå og sykkel vei.

 

men veldig mange av kontorgutta som jobber bak der bruker den veien inn og ut fra jobb plassen sin.

Lenke til kommentar

Midtrabatten mellom vei og gang/sykkelvei (eller er det to bilveier?) regnes nok sannsynligvis her som en del av veien, eller veiskulderen. Om du står (med hele bilen) på veiskulderen (utenfor kantstripe/kantstein) til den ene, den andre, eller begge veiene samtidig, kan jo være et interessant spørsmål...

Lenke til kommentar

Midtrabatten mellom vei og gang/sykkelvei (eller er det to bilveier?) regnes nok sannsynligvis her som en del av veien, eller veiskulderen. Om du står (med hele bilen) på veiskulderen (utenfor kantstripe/kantstein) til den ene, den andre, eller begge veiene samtidig, kan jo være et interessant spørsmål...

jah gresset er tjukkere en bilen min er. så det er ganske lett og få bilen mellom vegen og fortauet..

 

rører ikke fortauet. eller vegen. verken i luft eller med dekk.

Lenke til kommentar

I Oslo har man i en årrekke gitt bøter til folk som står parkert på slikt område.

Særlig i området rundt Hjortneskaia/Kongen Marina, på lokket over E18.

 

 

Snodig det du sier der. Langs mosseveien står folk parkert rett uten for sperrelinja på veien. Det samme i nærheten av ullevål stadion. Der parkerer folk utpå gresset rundt alle gangveier når det er kamp. Har ikke sett noen som får bot for det. 

 

Her i norge er det Vegvesnet som har ansvar veier og gangveier og vi kan få vi bot for feilbruk av disse. I norge er det park og idrett som har ansvar for friområder som dette. Jeg mener man ikke kan få parkeringsbot for noe som ikke ligger innunder begrepet "vei". Ja du kan få tauet inn bilen av politiet om den er hensatt i mer enn 6 mnd (tror jeg) men inten organ kan gi deg bot for å stå der.

 

En digresjon er at i danmark heter det "Vej og Park". Ser tydelig det når det bygges en ny vei eller gangvei, da bygger man også flotte friområder parallelt. Her på berget hvor de er to foskjellige enheter kan man riskiere at det ser ut som en søppelfylling rett ved siden av den nye veien da de som bygger veien kun har ansvar for veien og ikke friområdet rundt...

 

Mener som sagt at bøter for "feilparkering" kun kan gis på vei i form av gangvei, sykkelvei og bilvei. På friområdet tror jeg derimot ikke bøter kan gis. 

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...