Gå til innhold

PlayStation VR har fått slippdato og pris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

''– Siden PlayStation 4 har lik innmat for alle, kan utviklere finpusse VR-spillene sine slik at alle eiere av PlayStation VR får samme opplevelse''

 

Neppe. En PS 4.5 med sterkere innmat vil utvilsomt dra nytte av den ekstra maskinvaren.

Og er det ikke slik at for å kunne benytte seg av VR, så kreves det også et Ps4 Kamera? 500kr ekstra i tilbehør, takk.

Lenke til kommentar

Det som overrasker meg mye om dagen er hvor mange "blonde" spill intriserte folk det er. Enten det er PSVR,NEO,XBO S, Scorpio etc.

 

Det som overrasker meg er at du må kommentere absolutt alle innlegg her inne. PS! interesserte, Intriserte er vel slik et barn ville skrevet det... Ha en fin kveld videre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, ja jeg er veldig engasjert i VR og dette forumet. Så klart jeg kommenterer og da spesielt når det er så mye feil og svada ifra flere. Og ja det blir skrivefeil da jeg sliter med dysleksi. Takk Gud for rette funksjonen i Chrome...ellers hadde det vært ille :D

 

Og kvelden/natta blir fin den :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

''– Siden PlayStation 4 har lik innmat for alle, kan utviklere finpusse VR-spillene sine slik at alle eiere av PlayStation VR får samme opplevelse''

 

Neppe. En PS 4.5 med sterkere innmat vil utvilsomt dra nytte av den ekstra maskinvaren.

Og er det ikke slik at for å kunne benytte seg av VR, så kreves det også et Ps4 Kamera? 500kr ekstra i tilbehør, takk.

Ja du må ha Playstation Kamera, +2 move eller PSVR Aim Controller hva den koster vet jeg ikke. :) 

Lenke til kommentar

Larzen har egentlig ganske rett. Det er på grensen til flaut kor lite folk inne på dette forumet gidder å lese seg opp på fakta og skubbe til sides svada fra spill-pressen osv. Sony har sagt at PSVR vil fungere på alle PS4.

 

Alt pratet om PS4Neo er ubekrefta visvas, det einaste Sony har fortalt om PS4Neo er at den kjem ein eller anna gang.

 

Det som avgjere om PSVR blir ein suksess er enkelt og greit spilla. Gode spill selger konsollen og gode VR-spill selger PSVR. Verre er det ikkje. Potensialet til Sony er nærmere 50 millioner PS4-eigere som kan få VR-spilling på billigaste måten på slutten av 2016. Tipper det betyr utsolgte headsett i lang tid.

Lenke til kommentar

Larzen har egentlig ganske rett. Det er på grensen til flaut kor lite folk inne på dette forumet gidder å lese seg opp på fakta og skubbe til sides svada fra spill-pressen osv. Sony har sagt at PSVR vil fungere på alle PS4.

 

Alt pratet om PS4Neo er ubekrefta visvas, det einaste Sony har fortalt om PS4Neo er at den kjem ein eller anna gang.

 

Det som avgjere om PSVR blir ein suksess er enkelt og greit spilla. Gode spill selger konsollen og gode VR-spill selger PSVR. Verre er det ikkje. Potensialet til Sony er nærmere 50 millioner PS4-eigere som kan få VR-spilling på billigaste måten på slutten av 2016. Tipper det betyr utsolgte headsett i lang tid.

 

I så fall er jeg spent på ytelsen.

 

Men ja. Det vil selge allikevel

Lenke til kommentar

Larzen har egentlig ganske rett. Det er på grensen til flaut kor lite folk inne på dette forumet gidder å lese seg opp på fakta og skubbe til sides svada fra spill-pressen osv. Sony har sagt at PSVR vil fungere på alle PS4.

 

Alt pratet om PS4Neo er ubekrefta visvas, det einaste Sony har fortalt om PS4Neo er at den kjem ein eller anna gang.

 

Det som avgjere om PSVR blir ein suksess er enkelt og greit spilla. Gode spill selger konsollen og gode VR-spill selger PSVR. Verre er det ikkje. Potensialet til Sony er nærmere 50 millioner PS4-eigere som kan få VR-spilling på billigaste måten på slutten av 2016. Tipper det betyr utsolgte headsett i lang tid.

Jeg er veldig enig med deg ang Larzen å PSVR.

Lenke til kommentar

Sist eg prøvde VR, var occulus rift for en 2-3 år siden. Fy fader så jævla dårlig. For meg blir dette like flopp som 3D kino, som av en merkelig grunn fremdeles plager lerretet.

Hvilken versjon prøvde du? DK1 DK2? Hvilke demoer prøvde du?

 

Vel, prøv igjen. Mye har skjedd siden de første versjonene av Oculus Rift og i hvert fall DK1.

 

 

Jeg har fortsatt til gode å møte noen som ikke har latt seg overaske av en god Vive opplevelse.

Lenke til kommentar

Larzen har egentlig ganske rett. Det er på grensen til flaut kor lite folk inne på dette forumet gidder å lese seg opp på fakta og skubbe til sides svada fra spill-pressen osv. Sony har sagt at PSVR vil fungere på alle PS4.

Hvis Sony har sagt det, må det vel være sant? NEO er sluppet fordi PS4 har maskinvare fra 2012-13. PS4 klarer sjeldent å kjøre spill i 60 fps. Krevende spill kjøres med 30 fps. Dersom VR skal kjøre i 90 fps må grafikkinnstillingene naturlig nok settes ned betraktelig. Denne konklusjonen er ikke vissvas. Det er helt logisk. NEO lanseres slik at VR-spill kan kjøres med noenlunde tilfredsstillende grafikk.
Lenke til kommentar

 

Larzen har egentlig ganske rett. Det er på grensen til flaut kor lite folk inne på dette forumet gidder å lese seg opp på fakta og skubbe til sides svada fra spill-pressen osv. Sony har sagt at PSVR vil fungere på alle PS4.

Hvis Sony har sagt det, må det vel være sant? NEO er sluppet fordi PS4 har maskinvare fra 2012-13. PS4 klarer sjeldent å kjøre spill i 60 fps. Krevende spill kjøres med 30 fps. Dersom VR skal kjøre i 90 fps må grafikkinnstillingene naturlig nok settes ned betraktelig. Denne konklusjonen er ikke vissvas. Det er helt logisk. NEO lanseres slik at VR-spill kan kjøres med noenlunde tilfredsstillende grafikk.

 

Du ser den boxen i bilde over, den hjelper PS4 da man bruker PSVR.

Lenke til kommentar

 

Sist eg prøvde VR, var occulus rift for en 2-3 år siden. Fy fader så jævla dårlig. For meg blir dette like flopp som 3D kino, som av en merkelig grunn fremdeles plager lerretet.

 

3D kino er vel ikke en flopp?

 

 

Er det ikke? Det er i ferd me då dø på hjemmemarkedet, kino kommer antakelig etter.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Sist eg prøvde VR, var occulus rift for en 2-3 år siden. Fy fader så jævla dårlig. For meg blir dette like flopp som 3D kino, som av en merkelig grunn fremdeles plager lerretet.

 

3D kino er vel ikke en flopp?

 

 

Er det ikke? Det er i ferd me då dø på hjemmemarkedet, kino kommer antakelig etter.

 

AtW

 

 

Det jeg har observert er ihvertfall at 3D versjonen på kino fylles opp fortere enn 2D versjonen av samme filmen. Men det er bare mine anekdotiske bevis på min lokale kino da.

Endret av flesvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Larzen har egentlig ganske rett. Det er på grensen til flaut kor lite folk inne på dette forumet gidder å lese seg opp på fakta og skubbe til sides svada fra spill-pressen osv. Sony har sagt at PSVR vil fungere på alle PS4.

Hvis Sony har sagt det, må det vel være sant? NEO er sluppet fordi PS4 har maskinvare fra 2012-13. PS4 klarer sjeldent å kjøre spill i 60 fps. Krevende spill kjøres med 30 fps. Dersom VR skal kjøre i 90 fps må grafikkinnstillingene naturlig nok settes ned betraktelig. Denne konklusjonen er ikke vissvas. Det er helt logisk. NEO lanseres slik at VR-spill kan kjøres med noenlunde tilfredsstillende grafikk.

 

 

At spillpressen og insidere prøver å framstille det som at PS4 ikkje greier å dra PSVR kan ein ikkje sjå på som noko anna enn visvas. Neo er heller ikkje sluppet enda og kva Sony egentlig slipper når di slipper Neo blir bare spekulasjon. PS4 og PSVR vart utviklafor å fungere saman og trenger ingen PS4Neo for VR opplevelsen på PS4.

 

Verken PS4 eller XO har problem med å kjøre spill i 1080/60. Problemet er forsatt at spillutviklere heller vil bruke hardware til grafikk-sminke framfor gameplay. Spill som ikkje blir optimalisert eller der spillutvikler optimaliserer for den konsollen som har dårligast hardware samtidig som grafikk-sminken ligger tjukk utanpå produktet har ein tendens til å bli 30fps rusk der man i tillegg ofte må ned i 900p/720p. Hovedgrunnen kan synast å være at konsollspilla blir oppsminka for at PC-spill ikkje skal være så overlegne som di kunne vore.

 

Enkelt sagt burde alle spill som greier 1080/60 på PS4 fungere fint på PSVR pga at 60fps blir oppjustert til 120fps for å fjerne kvalmen som kan oppstå under 90fps. Derimot er det vanskelig å tru at desse spilla er laga for å fungere på PSVR samt at di må kjøre rimelig stabilt på 60fps for at Sony vil godkjenne di til PSVR.

 

Meiner bestemt at 1080p/45fps(interpolert til 90fps) vart droppa som minstemål for spill på PSVR. Spilla på PSVR må kjøre stabilt i 1080p/60(interpolert til 120fps). Dette er hovedgrunnen for at PS4 greier å gje ein god PSVR opplevelse med svakere hardware enn PC. Er du forsatt i tvil er det bare å sjekke ut nokre av di 70-100 spilla som leverer 1080p/60fps på PS4. Grafikken er tilfredsstillande og gameplay er satt i høgsete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ytelsen kan jo ikke bli høy, så enten må de kutte på oppløsning eller FPS. Men det blir en billig, "OK" inngang til VR og helt sikkert noe som mange vil kjøpe.

(også kommer vi til å le av kvaliteten om 2-3 år..)

Ser du den boxen i bilde det er ikke en ps4, men det er en exstra Playstation VR boksen tar av seg resten av jobben da 

PSVR_acc_1458057122.jpg

 

Den boksen gjør ingenting med grafikkytelsen til ps4. Ingenting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...