Gå til innhold

PlayStation VR har fått slippdato og pris


Anbefalte innlegg

Den boksen behandler data ifra PSVR og sender det videre til PS4 via USB. Og så fungerer den som en HDMI splitter som gjør at en kan se på TV hva som skjer inne i PSVR enheten. Og så står den for 3D audio.

 

That's it. Ikke noe ekstra kraft til å drive spill i VR.

 

Minstekravet som nevnt over er at spill må og skal kjøre i 60 fps for å bli reprojektert til 120 fps. Evnt kjøre i nativt 90 eller 120 fps. Dette for å sikre at alle spill og opplevelser skal være behagelig i VR. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den boksen behandler data ifra PSVR og sender det videre til PS4 via USB. Og så fungerer den som en HDMI splitter som gjør at en kan se på TV hva som skjer inne i PSVR enheten. Og så står den for 3D audio.

 

That's it. Ikke noe ekstra kraft til å drive spill i VR.

 

Minstekravet som nevnt over er at spill må og skal kjøre i 60 fps for å bli reprojektert til 120 fps. Evnt kjøre i nativt 90 eller 120 fps. Dette for å sikre at alle spill og opplevelser skal være behagelig i VR. 

Det er et mareritt må vente så lenge på PSVR 16 uker fra nå av. :confused:  :confused:

Lenke til kommentar

 

 

 

Sist eg prøvde VR, var occulus rift for en 2-3 år siden. Fy fader så jævla dårlig. For meg blir dette like flopp som 3D kino, som av en merkelig grunn fremdeles plager lerretet.

 

3D kino er vel ikke en flopp?

 

 

Er det ikke? Det er i ferd me då dø på hjemmemarkedet, kino kommer antakelig etter.

 

AtW

 

 

Det jeg har observert er ihvertfall at 3D versjonen på kino fylles opp fortere enn 2D versjonen av samme filmen. Men det er bare mine anekdotiske bevis på min lokale kino da.

Etter det eg har sett, er det 3D som vises først, i beste sal, og 2D noen dager etterpå, og av og til i en mindre sal. Eg forstår det ikke. Omtrent alle eg har snakket med, foretrekker 2D, men mange går på 3D pga det eg sa over.

Lenke til kommentar

Tydelig at Sony ikke har lest det åpne brevet fra Gizmag angående hvor dårlig Playstation Move angivelig fungerer med headsettet (de testet systemet i mars);

 

"Dear Sony,

 

You have a storied history in gaming, and are the current-gen console leader. Some of the smartest minds in the industry are working for you and we've fallen in love with so many of your exclusive franchises through the years.

 

Please do something much better for PSVR in the optical tracking and motion controller departments before October. Buy HTC Vives for your hardware team, and try to get your hands on an Oculus Touch developer kit. You need to use them to fully appreciate how unusable your current motion control setup is. It stinks, it's horrible, it needs to go.

 

Recycling obsolete tech for an emerging new field is a shortcut that's beneath you.

 

We tell you this not out of smug self-righteousness, but because we love your company and the great things you can do. You owe it to your reputation, the gamers who have invested in your ecosystem and VR early adopters. Get this right, Sony, and it will pay off.

 

All the best,

 

Gizmag"

 

(http://www.gizmag.com/playstation-vr-review-hands-on-gdc/42321/)

 

Det lukter litt flopp av Playstation VR....

Sony tviler vel på motion-controllere er "the end-all" kontrollsystem til VR. Derfor utnytter de en ekstremt billig løsning for å unngå kritikk av typen som Occulus slet med før de ferdigstilte sine motion-controllere, i stedet for å spy masse R&D-penger inn i et kontrollsystem som kanskje vil ligge dødt om et par år. VR handler tross alt om forbedret innlevelse, noe motion kanskje gjør best nå, men andre prosjekter som feks hansker, stemmestyring eller tracking av senebevegelser i armen kan egne seg bedre til i fremtiden. Ironisk nok var Playstation Move i utgangspunktet superbillig for Sony å utvikle siden det utnyttet teknologi skapt på tidlig 2000-tall for EyeToy. 

Endret av Croc Man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...