Gå til innhold

PlayStation VR har fått slippdato og pris


Anbefalte innlegg

4700 kr er nok for mye. Playstation VR er da for dyrt til at de fleste barn kan ønske seg det til bursdag/jul. Voksne (med mer penger) kan betale 2000 mer for Oculus (og mye bedre opplevelse). Lukter flopp dette her.

 

Hvis man også må oppgradere PC for å kunne kjøre Oculus så blir det jo fort en god del dyrere da...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Skjønner ikke at noen gidder å betale flere tusen for "VR" helt bortkaste penger mener nå jeg :p

Trodde jeg og, helt til jeg prøvde....
Hvor får man prøvd? Utenom å kjenne en som har utvikler versjonen.

 

Er noen få butikker, bla Elkjøp Ullevål som har Vive man kan teste i butikken. Flere butikker kommer etter hvert har jeg hørt.

 

PSVR eller Oculus Rift vet jeg ikke.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

 

4700 kr er nok for mye. Playstation VR er da for dyrt til at de fleste barn kan ønske seg det til bursdag/jul. Voksne (med mer penger) kan betale 2000 mer for Oculus (og mye bedre opplevelse). Lukter flopp dette her.

 

Hvis man også må oppgradere PC for å kunne kjøre Oculus så blir det jo fort en god del dyrere da...
Enig i det, men markedet for VR er likevel større på PC enn på Playstation. Jeg skjønner at en del faller inn under din kategori ("Er interessert i VR, har PS4 og 5000 kr til overs, og vil ikke oppgradere PC"), men vil tro langt flere befinner seg i kategorien "er interessert i VR, har 7000 til overs og god PC". Barn har generelt ikke foreldre som er villig til å punge ut 5000 kr for en ekstra duppedings til Playstation, så barn faller i praksis utenfor begge kategoriene. Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

 

 

4700 kr er nok for mye. Playstation VR er da for dyrt til at de fleste barn kan ønske seg det til bursdag/jul. Voksne (med mer penger) kan betale 2000 mer for Oculus (og mye bedre opplevelse). Lukter flopp dette her.

 

Hvis man også må oppgradere PC for å kunne kjøre Oculus så blir det jo fort en god del dyrere da...
Enig i det, men markedet for VR er likevel større på PC enn på Playstation. Jeg skjønner at en del faller inn under din kategori ("Er interessert i VR, har PS4 og 5000 kr til overs, og vil ikke oppgradere PC"), men vil tro langt flere befinner seg i kategorien "er interessert i VR, har 7000 til overs og god PC". Barn har generelt ikke foreldre som er villig til å punge ut 5000 kr for en ekstra duppedings til Playstation, så barn faller i praksis utenfor begge kategoriene.

Jeg tror nok det er ganske mange barn som har en far (eller mor) som synes barna er en veldig god unnskyldning for å kjøpe Playstation VR.

Lenke til kommentar

 

Og ikke glem at man må kjøpe Playstation NEO for å kjøre VR. Altså blir det fort like dyrt å oppgradere PC som å kjøpe Playstation VR

Nei ?

Ikke bekreftet offisielt, men Playstation NEO ble jo lansert pga VR-satsingen (timingen er jo ikke tilfeldig). Det er gode grunner til å tro (også på bakgrunn av maskinvaren) at VR vil flyte svært dårlig på en standard PS4. Er mange rykter om dette på nettet. Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

 

Virkelig simple vr spill som ble vist fram en ny Kinect fiasko ?

Fikk også en følelse av det. Det samme er dog problemet med Vive og Oculus. 

 

For meg ser det heller ut som små demoer som har en kort "fun factor". Har sett alle trailerne på PSVR spilla og noen ser ekstremt uferdig ut. PSVR kommer nok til å selge i bøtter og spann, er bare lit skuffa over det jeg har sett så langt.

 

Er et spill jeg gleder meg til i vr, det er resident evil 7 :)

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg eventuelt kommer til å kjøpe PSVR er de VRspillene som PSVR vil få og som ikke kommer til Rift eller Vive.. Tror at Sony sin VR løsning er helt grei, spillutvalget vil avgjøre om jeg satser på de eller ikke. Blir spennende å se om VR satsingen til Xbox vil innebære støtte for eksisterende Rift og Vive eller om Oculus og HTC må lage en såesielt xbox vennlig brille med PSVR spesifikasjoner. Siden jeg nylig fikk Rift i hus, har det bare vært VR spilling her i gården.

Lenke til kommentar

 

Det som overrasker meg mye om dagen er hvor mange "blonde" spill intriserte folk det er. Enten det er PSVR,NEO,XBO S, Scorpio etc.

 

 

Ikke verre enn å være totalt ukritisk til alt som enkelte er.

Handler ikke om å være ukritisk men å fordumme seg selv og diskusjonen. Og om ikke med vilje så kanskje en burde tilegne seg informasjon før en diskuterer. Ergo mitt blondine innspill. Folk fremstår jo som nettopp som en kunnskapsløs dum stereotypisk blondine.

 

Og nå snakker jeg ikke kun om her på forumet men generelt. Men det gjelder deffenetivt her også.

Lenke til kommentar

 

 

Det som overrasker meg mye om dagen er hvor mange "blonde" spill intriserte folk det er. Enten det er PSVR,NEO,XBO S, Scorpio etc.

 

Ikke verre enn å være totalt ukritisk til alt som enkelte er.

Handler ikke om å være ukritisk men å fordumme seg selv og diskusjonen. Og om ikke med vilje så kanskje en burde tilegne seg informasjon før en diskuterer. Ergo mitt blondine innspill. Folk fremstår jo som nettopp som en kunnskapsløs dum stereotypisk blondine.

 

Og nå snakker jeg ikke kun om her på forumet men generelt. Men det gjelder deffenetivt her også.

 

LarZen ikke sammeling en blondine med bimbo da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...