Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalinger til bilselgere på østlandet


Anbefalte innlegg

Har lett litt etter bil i det siste, og vært i kontakt med - og søkt opp - en del firmaer. De fleste firmaer får dårlig tilbakemelding, og mange av de jeg har tatt kontakt med har oppført seg særdeles dårlig. Er alle bilselgere slik? Noen på østlandet som kan anbefales? Ønsker hovedsaklig BMW i prisklasse 50-100 000.

 

Eksempelvis "4B Bjørn Brun" i Drammen. Legger ut dialogen *

 

Meg:

Sitat

Hei, solgt? Tas det NAF-test på bilen før salg? 

 
Mvh
navn

 

Ham:

Sitat
Hallo!
 
Står her enda!
NAF-test må du bare bestille. 
 
Det går fint.
 
4B Bjørn Brun

 

Meg:

Sitat
OK, så NAF-test er ikke med i prisen? Selges den via firma eller privat?

 

Ham:

Sitat
Vi er forhandler, ja.
 
Trenger ikke å jobbe mye for denne prisen.
Bilen selges uten garantier.

 

Meg:

Sitat
38000 er mye for en bil kjent for girkassefeil, når den ikke har tilstandsrapport.
 
NAF-rapport må foreligge for at jeg er interessert.

 

Ham:

Sitat
Da får du kjøpe noe annet.
Bilen blir solgt uansett.

 

Meg:

Sitat
Det var da en hyggelig tone å ha til en potensiell kunde...

 

Ham:

Sitat
Nei, du er velkommen til å prøve!
Selvsagt.
 
Men annonsen forklarer det vi vet om bilen. Og priset deretter.
Og girkassefeil har ikke vi sett noe til. 
 
Har du?

 

Meg:

Sitat
He he, nei, det skipet har seilt.
 
Du får prøve å være litt mer imøtekommende mot neste som tar kontakt, så kanskje de er interessert i å komme på prøvekjøring ;)

 

Ham:

Sitat
Det er så mange useriøse som deg der ute som skal ha bilene gratis….

 

Meg:

Sitat
Har ikke prutet et øre. Ba om naf-undersøkelse.
 
Fantastisk oppførsel av et "profesjonelt" firma
 
Se frem til en elendig omtale på Facebook, google og yelp.

 

Ham:

Sitat
Jeg selger 300 biler i året, så hjelp til prising trenger jeg ikke fra deg.
Vi gir ikke bort penger.
Det gjør NAV.

 

Endret av Øystein
Forbedret trådtittel, fjernet personkarakteristikker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finner vel sure epler i alle slags yrker. Kjøpte selv bil for en måneds tid tilbake, og det var en fantastisk opplevelse.

 

Selgeren var veldig lidenskapelig og hyggelig. Han var rett og slett en "petrolhead", noe som også hadde mye å si for min opplevelse. Med en gang bilen var klar etter EU-kontroll, ringte han. Det samme når et nytt eksosanlegg hadde blitt montert. Ringte med en gang, og han virket nesten like glad som meg over telefonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Regner da med det når det er en bil til "så mye" penger. Er jo ikke snakk om en råtten veteranbil, men en relativt ny og "high end" bil. Hadde det vært en privatperson hadde jeg selvsagt ikke forventet det, men av en bedrift? Selvfølgelig.

 

Reagerer dog mer på den nedlatende tonen enn at han ikke ønsker å tilby NAF-test.

Lenke til kommentar

Du forventer en NAF-test som koster mellom 1500-3000 på en bil til 38000 kroner, med i prisen? Du er kravstor og urimelig.

 

EDIT:

Kan jo heller ikke være relativt "ny" og "high-end" lengre hvis den koster 38000. Du presser han i tillegg med at du har informasjon om at disse bilene ofte har feil med girkassa. Da bør du vel heller styre unna?

Endret av Vertical^
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Regner da med det når det er en bil til "så mye" penger. Er jo ikke snakk om en råtten veteranbil, men en relativt ny og "high end" bil. Hadde det vært en privatperson hadde jeg selvsagt ikke forventet det, men av en bedrift? Selvfølgelig.

 

Reagerer dog mer på den nedlatende tonen enn at han ikke ønsker å tilby NAF-test.

 

Eneste som er "high end" på en bil til 38 000 er verkstedsutgiftene du mest sannsynlig vil få med den de neste årene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

synes ikke selger er krass her jeg heller, men at noen kommer og forventer å få naf test osv inkludert på en gammel billig bmw som egentlig selges lavt ifølge selger... 

Har selv vært borti prutmakere og dekksparkere som forventer MYE av gamle biler så synes den er HELT grei!

Lenke til kommentar

Urimelig.. tja.. 

Se litt på det selv.. du vil ha en naf test som grunnlag FØR du i det hele tatt ser på bilen som kanskje utgjør 10% av bilens verdi.

Utfra den så finner du gjerne grunn til at du ikke vil ha den på grunn av funn og hva har selger da igjen? 

Denne bilen vet han blir solgt uansett, så hvorfor bry seg med å påkoste en naftest. 

Han sa det er ingen problem å ta naf test, men at du må bekoste den selv. 

 

Til forskjell. 

Du kan få kjøpe min HIGH END Audi for 300000.- 

Skal gladelig  betale for naftesten på den jeg.. 

 

Men ser du forskjellen ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke uvanlig at potensiell kjøper avtaler lån av bil en dag og tar NAF test, men betaler for en slik test av egen lomme.

Det er og svært lite en slik test vil si deg, som du ikke kan finne ut selv på en halv dag med prøvekjøring og inspeksjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Skjønner ikke at folk vurderer biler med sjans for store problemer..

Må ha en BMW sjø..

 

 

Man kan finne problemer på de fleste biler. Aldri hørt om en BMW etter 80-tallet som har problemer med automatkasse da.

Er særdeles mange BMW etter 80-tallet med probiemer med girkasse. E53 X5 er veldig kjent for det og er bytta mange på e46, e39, e60 osv også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...