fnwilborn Skrevet 24. oktober 2016 Skrevet 24. oktober 2016 Finnes det en liste med populasjonenskrav per district? Og også straff i produksjonstid? Og det er som i civ 5, det er ingen vits med mer enn 1 lux resource av hver type? AtW 1 pop for første. 4 for neste. Hver tredje videre. Unntaket er unike distrikter. De telles ikke med og kan bygges fritt. 1 lux gir 4 byer amenities. To gir ikke mer bonus annet enn yield, men kan handles vekk.
Elefantmesteren Skrevet 24. oktober 2016 Skrevet 24. oktober 2016 Finnes det en liste med populasjonenskrav per district? Og også straff i produksjonstid? Og det er som i civ 5, det er ingen vits med mer enn 1 lux resource av hver type? AtW 1 pop for første. 4 for neste. Hver tredje videre. Unntaket er unike distrikter. De telles ikke med og kan bygges fritt. 1 lux gir 4 byer amenities. To gir ikke mer bonus annet enn yield, men kan handles vekk. Unntak er også akvedukt og nabolag Jeg forsto det slik at X flere av samme luxury gir amenity til 4 ganger X byer, slik at å ha flere av samme kan hjelpe om du har mange byer. 2 kakao gir 1 amenity til 8 byer osv. Derimot kan ikke en amenity, eller flere av samme type, gi mer enn 1 amenity til en by. Mens i civ 5 kan en luxury gi 4 happiness til en og samme by.
ATWindsor Skrevet 24. oktober 2016 Skrevet 24. oktober 2016 Finnes det en liste med populasjonenskrav per district? Og også straff i produksjonstid? Og det er som i civ 5, det er ingen vits med mer enn 1 lux resource av hver type? AtW 1 pop for første. 4 for neste. Hver tredje videre. Unntaket er unike distrikter. De telles ikke med og kan bygges fritt. 1 lux gir 4 byer amenities. To gir ikke mer bonus annet enn yield, men kan handles vekk. Unntak er også akvedukt og nabolag Jeg forsto det slik at X flere av samme luxury gir amenity til 4 ganger X byer, slik at å ha flere av samme kan hjelpe om du har mange byer. 2 kakao gir 1 amenity til 8 byer osv. Derimot kan ikke en amenity, eller flere av samme type, gi mer enn 1 amenity til en by. Mens i civ 5 kan en luxury gi 4 happiness til en og samme by. Det er sånn jeg forsto det i noen streams også, men virker ikke sånn i praksis. Det virker som man bare får benyttet det i 4 byer uansett hvor mye man har av det. AtW
Elefantmesteren Skrevet 24. oktober 2016 Skrevet 24. oktober 2016 Det er visst riktig. Gir ikke mye mening, men men, det er det mye som ikke gjør. Uansett så er ikke disse amenity-greiene noe problem å holde under rimelig kontroll selv med mange byer.
ATWindsor Skrevet 24. oktober 2016 Skrevet 24. oktober 2016 Største problemet mitt i første gjennomspilling er districts, spesielt i senere del av spillet. Tar veldig lang tid å bygge og man må ha høy pop når det var districts der fra før. (noe av det er sikkert fordi jeg har gått wide). AtW
Elefantmesteren Skrevet 24. oktober 2016 Skrevet 24. oktober 2016 (endret) Jeg hadde samme problem når jeg spilte Amerika med 16 byer på fredag. Å få opp første spesialdistrikt i en by burde ta kortere tid. Og så hadde det vært svært kjekt om spillet viste formelen for production cost til distriktene... Endret 24. oktober 2016 av Elefantmesteren
fnwilborn Skrevet 24. oktober 2016 Skrevet 24. oktober 2016 Finnes det en liste med populasjonenskrav per district? Og også straff i produksjonstid? Og det er som i civ 5, det er ingen vits med mer enn 1 lux resource av hver type? AtW 1 pop for første. 4 for neste. Hver tredje videre. Unntaket er unike distrikter. De telles ikke med og kan bygges fritt. 1 lux gir 4 byer amenities. To gir ikke mer bonus annet enn yield, men kan handles vekk. Unntak er også akvedukt og nabolag Jeg forsto det slik at X flere av samme luxury gir amenity til 4 ganger X byer, slik at å ha flere av samme kan hjelpe om du har mange byer. 2 kakao gir 1 amenity til 8 byer osv. Derimot kan ikke en amenity, eller flere av samme type, gi mer enn 1 amenity til en by. Mens i civ 5 kan en luxury gi 4 happiness til en og samme by. Riktig angående akvedukt og nabolag. Men det med lux er helt feil. Det var en feilslutning enkelte tok etter å ha sett Let's Plays før release, men har ingen rot i virkeligheten.
ATWindsor Skrevet 24. oktober 2016 Skrevet 24. oktober 2016 Spillet mitt crasher når jeg når et visst antall cities, noen som har vært borti liknende? Ganske game-breaking. AtW
Uncle Scrooge Skrevet 24. oktober 2016 Skrevet 24. oktober 2016 Spillet mitt crasher når jeg når et visst antall cities, noen som har vært borti liknende? Ganske game-breaking. AtW Mitt blir megatregt. Det crasher også, men hvis jeg trykker "Vent på at programmet responderer", så fortsetter det etter en viss tid. Jeg klarte å fullføre et game hvor jeg hadde 70-80 cities på slutten, selv om det gikk ganske tregt. Hvor mange hadde du når det crashet?
ATWindsor Skrevet 24. oktober 2016 Skrevet 24. oktober 2016 Spillet mitt crasher når jeg når et visst antall cities, noen som har vært borti liknende? Ganske game-breaking. AtW Mitt blir megatregt. Det crasher også, men hvis jeg trykker "Vent på at programmet responderer", så fortsetter det etter en viss tid. Jeg klarte å fullføre et game hvor jeg hadde 70-80 cities på slutten, selv om det gikk ganske tregt. Hvor mange hadde du når det crashet? Usikker, ikke supermange, er det noe grei måte å se det på? Tipper 40-50, er crash direkte til desktop, så det er ikke mulig å vente. AtW
Elefantmesteren Skrevet 24. oktober 2016 Skrevet 24. oktober 2016 Så mange byer dere har, jeg klarer knapt å mikroe dem når det er over 10 stykk.
Uncle Scrooge Skrevet 24. oktober 2016 Skrevet 24. oktober 2016 Det tar ikke veldig lang tid fra man begynner å ta over byer til man vet at man vinner. Da slutter jeg å microe, bygger feks ingen builders. Så microer vanligvis ikke mer enn 10 byer selv.
Uncle Scrooge Skrevet 24. oktober 2016 Skrevet 24. oktober 2016 Spillet mitt crasher når jeg når et visst antall cities, noen som har vært borti liknende? Ganske game-breaking. AtW Mitt blir megatregt. Det crasher også, men hvis jeg trykker "Vent på at programmet responderer", så fortsetter det etter en viss tid. Jeg klarte å fullføre et game hvor jeg hadde 70-80 cities på slutten, selv om det gikk ganske tregt. Hvor mange hadde du når det crashet? Usikker, ikke supermange, er det noe grei måte å se det på? Tipper 40-50, er crash direkte til desktop, så det er ikke mulig å vente. AtW Ikke som jeg vet, så det på statistikken etter spillet var ferdig.
NuckChorris Skrevet 24. oktober 2016 Skrevet 24. oktober 2016 Bare jeg som opplever noe ala motion sickness i Civ 6 eller? Kjøpte det for en time siden, har spilt i litt under en time og er skikkelig svimmel og kvalm. Har aldri hatt noe slikt i en sånt type spill før og opplever det egentlig sjeldent i fps også, men dette var ekstremt. Merket det med en gang kartet ble lastet inn
fnwilborn Skrevet 25. oktober 2016 Skrevet 25. oktober 2016 Reposter et tips jeg fikk fra devs i dag: Hot tip for a ini setting you guys should turn on: In AppOptions.ini there's an EnableBugCollection If that's turned on Firaxis gets the crash dumps from users.
Elefantmesteren Skrevet 25. oktober 2016 Skrevet 25. oktober 2016 Ja, det var veldig smart å gjemme det valget unna i en tekstfil.
1969 Skrevet 27. oktober 2016 Skrevet 27. oktober 2016 Continents, Standard map, Deity. Turn 8 : Rome declares war Igrunnen ikke et problem siden en ensom warrior kom tusslende oppover.
DurinVIII Skrevet 27. oktober 2016 Skrevet 27. oktober 2016 (endret) Jeg måtte fuck-this-shit-e det første Emperor-gamet mitt rundt turn 20, da alle de tre andre civ-ene jeg hadde møtt erklærte krig og kom med en haug med warriors hver. _Jeg_ hadde jo ikke bygd en eneste combat unit enda. Endret 27. oktober 2016 av DurinVIII
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå