Gå til innhold

LCD - Alt du trenger vite


Ni kon

Anbefalte innlegg

ON-topic...

 

Fint å høre at testen har blitt ferdig (jeg ser den ikke noe sted, men jeg skal pusse brillene).

 

Har det forøvrig blitt tatt høyde for at enkelte produsenter levere falskt gode skjermer når dem får høre at det dreier seg om demo-testing?

 

OFF-topic...

Jeg tenkte meg at denne tråden også ville ta en lei vending, og det er godt å se at jeg ikke ble skuffet. Underholdende! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

del 2: 19" og større kommer i neste uke

 

Utrolig nok tar ting litt tid, men jeg gjør dette på fritiden. Og jeg må være sikker på at det jeg skriver er hundre prosent korrekt. Dessuten lider jeg av lett dysleksi og da er det ikke alltid like lett å tolke mine egne notater:P

Lenke til kommentar

Ja! Skal bli spennende dette :) Tror dette blir en av testene hvor jeg faktisk mikser noe småknask før jeg begynner å lese :thumbs:

 

Er selv ute etter en LCD for min stasjonære, men har jo fått en forsmak med 15" bærbar som er meget skarp. LCD har definitivt sine fordeler, men alt til sitt bruk !

Lenke til kommentar

Gleder meg til testen, selv om jeg ikke skal ha noe skjerm (lov å la seg friste :) )

 

Har ett spørsmål til deg oivind_dahle (eller forsåvidt andre som kan svare): På min skjerm (Sony X72H) står det at den har en innebygget gpu på 200 mhz, hva vil dette si? Er det sånn på alle skjermer?

 

En annen ting også når jeg først er igang: Skjermen min har 30ms, noe som i følge de fleste er grensen for hva som er spillbart, men det merkelige er at jeg ikke merker noe forskjell fra min skjerm og andre med lavere responstid. Er det bare jeg som er dårlig til å oppdage ghosting, eller har ikke responstiden alltid like mye å si for ghosting?

 

Takker for svar

 

- gordito

Lenke til kommentar

Hei gordito.

 

Har den en innbygd GPU? Aldri hørt om det før på andre skjermer, så der kan jeg ikke hjelpe deg.

 

Når det gjelder ghosting er det noe som oppfattes ulikt fra person til person. Så lenge du er fornøyd er det jo bra. Responstiden er ikke alltid avgjørende for ghosting. Men hvis du på en enkel måte skal teste om den ghoster kan du laste ned demoversjonen av Tracmania. Der ser du med en gang om skjermen ghoster eller ikke. Far cry demo, unreal 2k3 og andre raske fps spill er også bra å bruke for å se etter ghosting.

 

har lagd en egen spilltest, og der forteller jeg hvordan vi gikk frem for å finne ghpsting, eller afterglow og etterslep som det også kalles.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...