Gå til innhold

LCD - Alt du trenger vite


Ni kon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg trålet gjennom både test og guiden i forumet. En ting er hvertfall helt sikkert - jeg er enormt mye klokere enn jeg var i går. Ok, så var det kanskje å legge hodet på stabben... Jeg vet mer om LCD nå enn jeg gjorde. Noe klokere ble jeg kanskje ikke.

 

 

Uansett - jeg sitter i spenning og venter på 19" resultatene. Pengene svir i lomma. Jeg er fanatisk hekta på Enemy Territory, og undrer meg fælt på om det eksisterer en 19" flatskjerm som kan erstatte min Sony Trintron CRT. Håper jeg slipper å vente lenge! ;)

Lenke til kommentar
Enemy teritory krever faktisk ikke så mye av skjermen. Har ingen problemer med å spille dette på litt over middels LCD skjermer ;)

Ok, det bringer oss til neste spørsmål;

 

Hvilke spill merker man størst forskjell på?

(NFS Underground f.eks?)

 

Nå sitter jeg i den kinkige situasjonen at jeg er hobbyfotograf i tillegg til gamer. I forhold til testens del 1 ser det ut til at Nec er et godt valg. Det som irriterer meg er at jeg vil ha 19" versjonen, og den spretter helt opp i 25ms. Da vil kanskje noen si at 17" er nok til spilling, men det er definitivt ikke nok til foto & webdesign.

 

Uff... Dette blir vanskeligere og vanskeligere. :blink:

 

Hvis jeg må velge, kjøper jeg en skjerm som passer til spill. Jeg har jo fortsatt min Trintron CRT i bakhånd...

Lenke til kommentar

Til testens forfatter:

 

Da jeg leste denne testen skjønte jeg ikke hvorfor BenQ kom så dårlig ut av det. Nå skjønner jeg det - dere har testet feil modell!

 

Hvis vi tar utganspunkt i spillklassen, så koster den BenQ skjermen dere har testet ca 1000,- mindre enn vinnerne. Hopper man opp litt i pris til nøyaktig samme pris som vinnerne treffer vi på denne krabaten!

 

BenQ FP767 har en responstid på 12ms! :omg:

 

Ville ikke denne vært mer relevant å sette opp mot de andre?

Lenke til kommentar
det holder ikke mål....

Ok - O Store Øyvind - Når kan noen fortelle meg hvilken 19" som duger til spill? Det er mye mulig at folk har mast om dette i andre tråder også, men når kan vi forvente oss Del 2 av den store LCD testen? Jeg sitter på nåler med penger som brenner opp.

 

Må ha LCD! BARE MÅ HA DET!!!! :dribble:

 

:::Trekker pusten og roer seg ned igjen:::

 

Eller... Kan du komme med et hint til meg?

Pretty please with sugar on top? :innocent:

Lenke til kommentar
bevis at du har donert 100 kroner til foreningen for omplassering av dyr (FOD)så skal jeg sende deg del 2 og del 3 på mail umiddelbart ;)

Pfft - jeg har gjort mye bedre enn det!

 

Jeg har overtatt en katt som skulle avlives fordi eieren ikke kunne ta den med seg da hun flyttet til en leilighet i Bogstadveien.

 

Jeg er den stolte eier av en stk kjempesnill (se bildet) katt ved navn BatMan! :thumbs:

 

batman.jpg

 

Kvalifiserer det?

Lenke til kommentar

Jeg har denne:

 

http://www.fujitsu-siemens.com/rl/peripher...home/s19-1.html

 

og er veeldig godt fornøyd :o)

 

 

Tror ikke du får kjøpt den i løst i Norge enda (!) Har ikke funnet den på noen av de store web shoppene. (Fikk den som del av en hjemme pc.)

Selv om den har 25 ms responstid har ikke dette noe å si når jeg kjører analog ut og Nvida Fix slik at jeg kan kjøre skjermen på 75 hz. Da forsvinner "ghostingen".

Har prøvd en god del spill og er kjempefornøyd (kona er ikke så fornøyd...sitter bare ved pc`en ...hehe)

Endret av kåre klut
Lenke til kommentar

:blush: teste?

 

Nå har jeg aldri testet noe offentlig, men hvis du har noen tips om hvordan det kan gjøres så gjør jeg det gjerne :o)

 

Jeg kan jo selvsagt følge førsteposten på denne tråden å se hva jeg kan komme opp med for noe lurt ;)

 

Du kan jo ev. bruke mailen min for tips.

 

 

Forresten...fikk en mail av en annen bruker som også venter (eller har fått) denne skjermen. Kan jo bli spennende,,hehe

 

:w00t:

 

 

[edit]

 

Fant denne:

http://www.xd.no/asp/info.asp?p=24620&l=3

 

Er ikke helt lik, mangler høytaler og ser annerledes ut (!). Kan ha noe med fargene å gjøre :roll:

Endret av kåre klut
Lenke til kommentar

Lykke til kompis. Jeg GLEDER meg til å lese denne...

:scared: *prestasjonsangsten begynner å bre seg* :scared:

 

 

 

 

hehe... skal begynne i kveld etter at guttungen har lagt seg! Er da nemlig helt alene :o)

 

Det er vel ikke noen vits i å slenge med bilder? Jeg har digikamera, men da blir det kanskje for omfattende. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...