Gå til innhold

LCD - Alt du trenger vite


Ni kon

Anbefalte innlegg

som sagt er jeg ikke god i matte.

 

Hw har bestemt at den kommer i morgen da folk skal få diskutert ferdig del 2.

 

Beklager, ikke noe jegh har noe med.....

Diskutert ferdig del 2? Synes ikke det var noe god grunn men lite jeg kan gjøre med det. Vet du når de planlegger å legge den ut i morgen? Må vite når jeg skal slite ut F5 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Xlnt:

 

Du får 2 x 1760 nx for prisen av 1 x 1980 SX.......

 

Jeg hadde gått for 1760 nx, da denne er betydelig bedre til spilling...

 

 

add meg til din msn du, skal vi finne løsning...

Njaa - vet ikke det helt men - for meg ser det ut til at 1980SX koster ca 1600,- mindre enn to 1760NX. Spennende tanke uansett! :D

 

Legger deg til på msn i morgen på dagtid.

Takk for hjelpsomheten!

Lenke til kommentar

Bestilte meg nettopp en NEC 1760NX-BK fra advance.no :)

Gleder meg til å kvitte meg med en x antall år gammel 17" Dell skjerm *sukk*

Hwb.no har bra tilbud på hvit/sølv versjonen, men jeg ville ha svart/sølv :p

 

Takk for en bra test og en meget bra guide Øivind.

Endret av Binary
Lenke til kommentar

Siden det sikkert er mange som er veldig interesert av LCD teknikk her, så tenkte jeg å dele med meg fra min "news-mail" i dag :D

 

Gå hit for å lese litt "trivia" om nye transistorer til LCD skjermer.. Løfte om billigere produksjon og bedre kvalitet.. kan det bli bedre..

 

 

En STOR minus som ikke er nevnt er att Hydrazine er VELDIG giftig og det er dermed dyrt å jobbe med. Man må så godt som ha "måne-drakt" på seg når man jobber med stoffet. Ikke særlig miljøvennlig heller, men jeg antar nesten at det brukes som en katalysator i prosessen, eller uansett så går det sikkert ikke flere hundre tonn av skiten slik som det gjør i èn rakkett oppskytning. :)

 

http://www.newscientist.com/news/news.jsp?id=ns99994791

Lenke til kommentar

Jeg ser positivt på OLED teknikken. Men tviler vi brukere ser skjermer på markedet de første årene. Jeg tror i første omgang at vi ser disse p mobil telefoner og andre produkter som krever små energisparende skjermer.

 

Kjøpe meg en e700 da den har OLED skjerm på utsiden og jeg er ikke spesielt imponert over denne. Fin til å vise klokka og bokstaver,men intet mer.

 

De stor skjermprodusentene har invistert mye penger i LCD teknologien og de vil nok tjene tilbake alt som er invistert. Derfor vil faktisk produsentene selv sette grenser for den nye teknologien.

 

Hvor mye bedre OLED vil være kontra LCD er jeg usikker på. LCD teknologien har så vidt kommet i gang. Og vi vil se særdeles kraftige LCD skjermer i årene som kommer. 3d skjermer er vel det neste intresante før OLED kommer på markedet. Mest spent er jeg på hvordan Sharps gjør det her som har holdt med på med denne "nye" teknologien en stund.

 

Kort sakt tror jeg ikke vi vil se OLED skjermer som monitorer til hjemmepc i dette tiåret. 2011 vil kanskje ting skje her også.

 

Men dette er mine tanker.....

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar

Har sagt det til deg før, og nå må jeg gjenta meg - den ytre skjermen på en E700 er en 256 fargers skjerm, og da får du ikke bedre kvalitet...

 

Men jeg er helt enig i utdagnet om at produsentene vil melke LCD til de har tjent litt penger på det

 

monokrom? jeg? :ermm:

Endret av enden
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg lurer på en ting. Har du noen peiling på om det finnes LCD hvor brightness kontroll styrer den faktiske lysstyrken i skjermen? (Som på en CRT).

 

Eller om det finnes LCD skjermer med lysstyrke kontroll?

 

På de LCD skjermene jeg har testet er brightness kontrollen åpenbar digital, dvs. at kun fargeverdiene forandres slik at hvit blir tonet ned mot grått osv. (Samme som om man stilte brightness på et bilde i photoshop). Mens selve lysstyrken i skjermen forblir den samme.

 

Får hodepine av å sitte med skjermer med for høy lysstyrke, og LCDer flest har ekstremt høy lysstyrke. Pleier å kjøre brightnessen ganske langt ned på CRT, da dempes lampen i skjermen samtidig. Kunne tenke meg å gå over til lcd men har ennå ikke funnet en som passer.

 

Hadde vært takknemlig om noen visste noe om det finnes lcd skjermer hvor man kan stille på den faktiske lysstyrken!

Lenke til kommentar

Hei timmy_

 

mange skjermer som justerer lystyrken i selve skjermen. Faktisk de fleste tlbyr dette på en eller annen måte via menyen på skjermen.

 

Eizo går f.eks litt lengre som har en usb tilkoling til skjermen som justerer dette for deg.

 

Sett opp din bruks områder og dine krav kompis så skal vi hjelpe deg. Vi er i dag og i morgen på stortesting av skjermer i Oslo, og bor du her kan du sikkert komme å leke deg litt med oss:)

 

Har test av LG, Viewsonic, 1 Eizo og 1 iiyama der :)

 

PS: da må du ta med maskina og tastataturet ditt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...