Gå til innhold

LCD - Alt du trenger vite


Ni kon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
xlnt:

 

Misstenker deg for å for stor forventninger her ;)

Det er ikke bra, for da blir du garantert skuffet.

 

ridgea: heldiggrisen.

Hehe... Du begynner vel ikke å tvile på produksjonen din vel? ;)

 

Mest kødd dette her da, men jeg må jo innrømme at jeg er spent på om det eksiterer en 19" som slipper gjennom nåløyet for spill. Det hadde ikke vært dumt om den samtidig hadde bra fargegjengivelse da jeg er designer & fotograf av fag.

Lenke til kommentar

Fantastisk fet test!

Jeg planlegger å kjøpe Nec 17" eller Benq 19", men er litt i tvil hva jeg får ut av det, siden jeg ikke har DVI? (sitter med gammel GeForce DDR og duron700@950)

 

Jeg spiller en gang i blant (CPMA) og ser på film. Hva er da den beste investeringen? Synes ikke 1500 kroner for to tommer ekstra er så veldig mye. Hvor mye større vil en 19" LCD være i forhold til min 17" CRT? (En god del større, mye større, en annen verden?) Vet at det er rundt 3-4" i synlig bildeflate, men det sier meg ikke så mye.

Lenke til kommentar

Jeg sitter med 1154x864 på en gammel møkkaskjerm. Skal kjøpe meg en ny maskin etter sommerferien, venter med skjermkort til da. Men jeg er så utrolig lei av denne drittskjermen (17" Hansol fra 2000) så jeg trenger en ny. Og siden skjermer faller saktere i pris enn det meste annet (foruten kabinett og høyttalere), tenkte jeg at jeg kunne investere i en - først som sist.

Lenke til kommentar

Tar du maskin etter sommerferien kan det nok hende at du får tak i skjerm til en bedre pris enn nå, så da anbefaler jeg deg å vente med skjermen og.

 

Ellers synes jeg 19" blir for stort i forhold til oppløsningen.

Sitter du på 17" nå vil overgangen til 17" LCD være grei - ting vil bli litt mindre (skrivebordet større), men det er bare digg med den ekstra plassen.

17" Skulle holde fint - liker personlig ikke 19"

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg har vært hypp på 19" har vært for å se på filmer - og da spiller ikke oppløsningen så stor rolle. Det blir vel uansett en behagelig overgang fra 15.3" til 17" synlig bildeflate. Men jeg synes ikke kostnaden opp til 19" er så stor.

 

Tror ikke jeg kommer til å vente - jeg får vondt i hodet av denne skjermen. Orker ikke lavere oppløsning, men på 1154x864 betyr det at jeg må kjøre den på 75 hz. Og fargene må stilles inn hver dag for å holde seg noenlunde ok.

 

Det jeg bruker filmen mest til er i grunn film og surfing (sitte og vente på LCD-test 1 og 2) - men jeg vil også kunne spille når flere nye spill kommer på markedet (Doom 3 og HL2).

Lenke til kommentar

Ok, resultat av lesing / tenking:

 

Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne sett NEC 1760NX & NEC 1980SX ved siden av hverandre. Det ser ut som det er disse to det står mellom for min del. Så vidt jeg skjønner er 19" alvorlig mye dyrere i denne sammenligningen. Grunnen til min tvil er DIN skyld enden, da du sier at du liker 17" bedre enn 19".

 

Jeg er FPS gamer, og vil sikkert ha nytte av responstiden på 17" versjonen.

 

Jeg er også designer / hobbyfotograf og trenger god fargegjengivelse.

 

Med andre ord - jeg skulle ønske jeg hadde sittet i testpanelet! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...