Gå til innhold

LCD - Alt du trenger vite


Ni kon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvor man kan finne info om hvordan driverkretsene i en LCD (eller Plasma) skjerm fungerer? Og da tenker jeg ikke på hvordan selve LCD cellen virker, der finnes det masse informasjon. Jeg tenker på hva som skjer mellom signalet som kommer inn (DVI) og til det dukker opp spenninger på row og column. Hvor mange D/A convertere er det, hvilke frekvenser scannes panelet med, etc.

Har lett en del i det siste, men ikke funnet noe særlig.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor man kan finne info om hvordan driverkretsene i en LCD (eller Plasma) skjerm fungerer? Og da tenker jeg ikke på hvordan selve LCD cellen virker, der finnes det masse informasjon. Jeg tenker på hva som skjer mellom signalet som kommer inn (DVI) og til det dukker opp spenninger på row og column. Hvor mange D/A convertere er det, hvilke frekvenser scannes panelet med, etc.

Har lett en del i det siste, men ikke funnet noe særlig.

gud bedre. så avansert er ikke en gang jeg. Jeg råder deg til å ta kontakt med Infocare. Ring dit og be om reperasjonsavdelingen innen LCD. Jeg mener det er en som heter Anders der (usikker her). Der finner du noen av de mest avanserte LCD personene jeg noen gang har snakket med.

 

Skulle gjerne hjulpet deg, men jeg er opptatt til de grader fremover. Er bare innom forumet for å kose meg litt nå og da, blir opptatt med jobb, skjermtesting og flytiting fremover.

 

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Du oivind_dahle. Har du noe peiling på denne LCD skjermen: Apple 17 Studio Display???. Det jeg egentlig lurer på er om den skjermen er bra på ms (Spilling, som CS og UT, osv), og kvalitet i forhold til andre gode LCD skjermer, som f.eks den beste til Samsung.

 

Håper på svar fra deg

 

:w00t: Hilsen Tom-Helge :w00t:

dessverre ikke noen erfaring med den skjermen. du må bare se på specsa og se om de føleger ISO standaren jeg viser til i posten. Det er en liten idikator om at ting er bra. Ellers anbefaler jeg deg å søke etter tester av den skjermen.

Lenke til kommentar

Slenger meg på bølgen av takketaler (selv om den nok blir kort); setter stor pris på dette Øyvind, ved å ta deg tid (og ikke minst krefter) til dette beviser du nok en gang at du ikke bare er forumets LCD-mester, men det at du i det hele tatt gjennomfører et sånt enormt prosjekt som vil hjelpe så mange der ute i deres valg (ikke minst meg, hehe), tyder på at det skjuler seg en handlekraftig, tvers gjennom snill og entusiastisk fyr bak den LCD-skjermen din. :cool: Du fortjener virkelig disse lovordene, og tro meg, det kommer nok mange fler når testen er i land! "Hail to the king baby!" :thumbs:

 

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar
Slenger meg på bølgen av takketaler (selv om den nok blir kort); setter stor pris på dette Øyvind, ved å ta deg tid (og ikke minst krefter) til dette beviser du nok en gang at du ikke bare er forumets LCD-mester, men det at du i det hele tatt gjennomfører et sånt enormt prosjekt som vil hjelpe så mange der ute i deres valg (ikke minst meg, hehe), tyder på at det skjuler seg en handlekraftig, tvers gjennom snill og entusiastisk fyr bak den LCD-skjermen din. :cool: Du fortjener virkelig disse lovordene, og tro meg, det kommer nok mange fler når testen er i land! "Hail to the king baby!" :thumbs:

 

Mvh,

Haakon

Enig :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...