Gå til innhold

LCD - Alt du trenger vite


Ni kon

Anbefalte innlegg

Helt utrulig at enkelte personer engasjerer seg så mye i slike analyser.

 

Imponerende å se at oivind_dahle har fått med seg alle nødvendige detaljer vi potensielle kjøpere har behov for.

 

Dette er jo versentlig bedre lesing en å gå å kjøpe seg data blader.

 

Interessang lesing --- sender samtidlig en stor takk til oivind_dahle for en utmerket artikkel. :thumbs:

Endret av John Kr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
K, en ting. Er 25 ms responstid nok til mitt behov? Eller er jeg nødt til å se etter skjermer med lavere responstid? Jeg har enda ikke funnet en 19" skjerm med lavere responstid enn 25 ms .

he he, du gir deg ikke ;)

 

Jeg skal ikke gå ut å anbefalle en skjerm, men siden du spør om dette.

 

Eizo L885 er en skjerm du kanskje vil ta en titt på .

 

specsa til skjermen

 

Den tilbyr 20 ms på et S-IPS panel, med en oppløsning på 1600 × 1200, 250 cd/m2 og 500:1 i kontrast.

 

Regner du ble paff av specsa, da blir du sikkert det av prisen også :p

 

Men igjen, vent til januar

Lenke til kommentar
K, en ting. Er 25 ms responstid nok til mitt behov? Eller er jeg nødt til å se etter skjermer med lavere responstid? Jeg har enda ikke funnet en 19" skjerm med lavere responstid enn 25 ms .

he he, du gir deg ikke ;)

 

Jeg skal ikke gå ut å anbefalle en skjerm, men siden du spør om dette.

 

Eizo L885 er en skjerm du kanskje vil ta en titt på .

 

specsa til skjermen

 

Den tilbyr 20 ms på et S-IPS panel, med en oppløsning på 1600 × 1200, 250 cd/m2 og 500:1 i kontrast.

 

Regner du ble paff av specsa, da blir du sikkert det av prisen også :p

 

Men igjen, vent til januar

Hihi, prisen var ikke avskremmende. Men størrelsen og oppløsning var det :p sånn som jeg kjenner lcd teknologien så vil det si at hvis jeg spiller med min oppløsnign(1024x768) så vil jeg få ett dårligere bilde enn hvis jeg har en skjerm som støtter dette native. Må jo ha temmelig rå pc hvis jeg skal kjøre 1600x1200 i fps spill og regne med 100fps konstant :p

Lenke til kommentar
K, en ting. Er 25 ms responstid nok til mitt behov? Eller er jeg nødt til å se etter skjermer med lavere responstid? Jeg har enda ikke funnet en 19" skjerm med lavere responstid enn 25 ms .

he he, du gir deg ikke ;)

 

Jeg skal ikke gå ut å anbefalle en skjerm, men siden du spør om dette.

 

Eizo L885 er en skjerm du kanskje vil ta en titt på .

 

specsa til skjermen

 

Den tilbyr 20 ms på et S-IPS panel, med en oppløsning på 1600 × 1200, 250 cd/m2 og 500:1 i kontrast.

 

Regner du ble paff av specsa, da blir du sikkert det av prisen også :p

 

Men igjen, vent til januar

Grunnen til at jeg stresser er at jeg må ha skjermen hjemme hos meg innen 10 januar :)

Lenke til kommentar
Slabbedasken: Formac Gallery 2010 bruker et Fujitsu MVA panel. Samme panel som sitter i Fujitsus FA5110 Premium (tror det var det den het). Uansett, det er samme panel som Fujitsu bruker i sin 20.1" LCD skjerm.

Ja det stemmer at det er et Fujitsu MVA panel, om det er samme panel i anre Fujitsu produkter ser jeg ikke bort ifra. Men denne "Fujitsus FA5110 Premium " er det også en kjent bra skjerm eller?

 

En ting som tirret litt.....det stod "Average pixel respons 15 ms) men 10ms rise + 25 ms fall = 35 mattematisk sett.......skjønner ikke helt dette :dontgetit:

Lenke til kommentar
Eg håper eg blir fornøyd med min Samsung Syncmaster 213 eg.

Noken som har den?

hmm.. Når det først var 1 død pixel på den... også nå er det 3 døde pixler... da er det vel noke som er feil?

 

Den skal returneres... skal ha kvalitet når eg først kjøper ein så stort beist.

Også trur eg at eg venter på den lcd skjerm testen!

Når trur den er ferdig?

 

Nå kanskje eg titter på den 20" viewsonic'n...

 

Mine krav er: 1600*1200, ingen døde pixler, dvi, ingen ghosting.

Endret av Cornel
Lenke til kommentar

problemet er at få eller ingen brukere her på foruemt har den skjermen. Jeg hadde intill noen dager siden ikke hørt om produsenten. Skal ta noen telefoner på mandag å se om jeg får tak i den til testen min....

 

 

Men jeg har noen umiddelbare tanker:

 

Den viser ikke til noen ISO standar (som i guiden), den skryter av 14 ms (men jeg vet ikke hvordan de har testet den, og misstenker at med en gang farger kommer inn i bildet øker denne til det mangedobble), For å være helt ærlig hadde ikke mine sparepenger gått til den produsenten.

 

Men jeg kan jo ta feil... Skal se hva jeg får til..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...