Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Christian Paaske har lansert en ny video, denne gang med 20 grunner til at jorden er flat.

 

 

3 år med like sterk overbevisning om at jorden er flat sier Paaske.

Dette er underlig.  

 

Det er to ting som kjennetegner Paaske, og det er ignoranse og arroganse. Jeg har sett noen prøve å ta opp en diskusjon med ham tidligere, og de har blitt avfeid med at "du er for umoden, jeg vil ikke diskutere med deg. Sett deg inn i dette først. På tide å se noen videoer!!" Jeg kommer ikke til å bruke 45 min av mitt korte liv til å se enda en video med det samme tullet som jeg har sett mange ganger før. Det er ikke interessant å se den ene yogainstruktøren plapre etter den andre (Eric Dubay). 

 

Det jeg synes er underlig er at de åpenbart henter all sin kunnskap fra YT-videoer. Jojo, det jo noen som tolker bibelen også og snur og vender på den slik at den skal bli flat den også. At såkalt ubefesta ungdom, som ikke fulgte med på skolen og har behov for å føle seg kloke og kunnskapsrike, går på dette, er til å skjønne. Men etter å ha fått motbevis på motbevis og vært nødt til å konstruere nye naturlover og det som verre er for å få jorda til å bli flat, er det helt uforståelig for meg at man fremdeles holder på. Snodige greier. 

Endret av matteus
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er to ting som kjennetegner Paaske, og det er ignoranse og arroganse. Jeg har sett noen prøve å ta opp en diskusjon med ham tidligere, og de har blitt avfeid med at "du er for umoden, jeg vil ikke diskutere med deg. Sett deg inn i dette først. På tide å se noen videoer!!" Jeg kommer ikke til å bruke 45 min av mitt korte liv til å se enda en video med det samme tullet som jeg har sett mange ganger før. Det er ikke interessant å se den ene yogainstruktøren plapre etter den andre (Eric Dubay). 

 

Det jeg synes er underlig er at de åpenbart henter all sin kunnskap fra YT-videoer. Jojo, det jo noen som tolker bibelen også og snur og vender på den slik at den skal bli flat den også. At såkalt ubefesta ungdom, som ikke fulgte med på skolen og har behov for å føle seg kloke og kunnskapsrike, går på dette, er til å skjønne. Men etter å ha fått motbevis på motbevis og vært nødt til å konstruere nye naturlover og det som verre er for å få jorda til å bli flat, er det helt uforståelig for meg at man fremdeles holder på. Snodige greier. 

Intet nytt under solen.

 

Når dere ikke kan komme med beviser og argumenter som viser at jorden IKKE er flat, så angriper dere budbringeren for å prøve å diskreditere ham.

 

Og om dere klarer å diskredittere budbringeren så er dere "overbevist" om at det han sier er feil, og bare ment for å lure dere.

 

Dette skjer selv om dere selv kan se at horisonten er flat så lant dere kan se i alle retininger, både ved bakkenivå og på foto tatt fra ballong i stor høyde. Og på tross av alle videoer og dokumntasjon som tydelig viser at jorden er flat.

Lenke til kommentar

Intet nytt under solen.

 

Når dere ikke kan komme med beviser og argumenter som viser at jorden IKKE er flat, så angriper dere budbringeren for å prøve å diskreditere ham.

 

Og om dere klarer å diskredittere budbringeren så er dere "overbevist" om at det han sier er feil, og bare ment for å lure dere.

 

Dette skjer selv om dere selv kan se at horisonten er flat så lant dere kan se i alle retininger, både ved bakkenivå og på foto tatt fra ballong i stor høyde. Og på tross av alle videoer og dokumntasjon som tydelig viser at jorden er flat.

 

Jeg kan se at horisonten er flat i alle retninger, og det må den være, som vi har forklart gang på gang, Igjen - horisonten er like langt unna hvor vi enn snur oss (ute på havet), og da må den jo være i samme høyde. Hvordan tror du det ellers ville sett ut??

 

Ikke bevis? Ok, her kommer ett alle flatjordinger skyr som pesten:

Fly Sydney - Santiago 12 timer

Fly Johannesburg - Perth 14 timer

Fly Johannesburg - Sao Paolo 9 timer.

Alle rutene går BEGGE VEIER, så kom ikke med det tullet med jetstrømmer som noen har forsøkt å bruke som forklaring.

 

Dette stemmer perfekt på ei rund jord. På ei flat jord må flyene minst gå med to ganger lydens hastighet for å rekke fram, i tillegg til at de ville ramle ned med tomme drivstofftanker halvveis.

 

Nå har selv prominente flatjordinger innrømmet at det er urimelig å påstå at de flygningene ikke eksisterer. Det får være måte på konspirasjoner. Da gjenstår det bare å forklare hvordan dette er mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan se at horisonten er flat i alle retninger, og det må den være, som vi har forklart gang på gang, Igjen - horisonten er like langt unna hvor vi enn snur oss (ute på havet), og da må den jo være i samme høyde. Hvordan tror du det ellers ville sett ut??

 

Ikke bevis? Ok, her kommer ett alle flatjordinger skyr som pesten:

Fly Sydney - Santiago 12 timer

Fly Johannesburg - Perth 14 timer

Fly Johannesburg - Sao Paolo 9 timer.

Alle rutene går BEGGE VEIER, så kom ikke med det tullet med jetstrømmer som noen har forsøkt å bruke som forklaring.

 

Dette stemmer perfekt på ei rund jord. På ei flat jord må flyene minst gå med to ganger lydens hastighet for å rekke fram, i tillegg til at de ville ramle ned med tomme drivstofftanker halvveis.

 

Nå har selv prominente flatjordinger innrømmet at det er urimelig å påstå at de flygningene ikke eksisterer. Det får være måte på konspirasjoner. Da gjenstår det bare å forklare hvordan dette er mulig.

Hvis du ser på videoen over, som jeg la ut, så ser du at horisonten er helt flar så langt du kan se, og dette bildet er tatt fra en ballong i stor høyde. Jeg vil tro dette er ca 100000 ft.

 

Dette kan ikke skje på en rund balljord. At horisonten stiger opp i øyehøyde uansett hvor du er, er også noe som er umulig på en balljord.

 

Når det gjelder de flygningene du nevner så vet du jo ikke hvordan dette er, du gjentar jo bare det som  du er blitt fortalt.

Lenke til kommentar

Hvis du ser på videoen over, som jeg la ut, så ser du at horisonten er helt flar så langt du kan se, og dette bildet er tatt fra en ballong i stor høyde. Jeg vil tro dette er ca 100000 ft.

 

Dette kan ikke skje på en rund balljord. At horisonten stiger opp i øyehøyde uansett hvor du er, er også noe som er umulig på en balljord.

 

Når det gjelder de flygningene du nevner så vet du jo ikke hvordan dette er, du gjentar jo bare det som  du er blitt fortalt.

 

Hvordan vet du at dette er tatt fra 100000 ft. Var du med i ballongen? Dette er noe en flatjording har fortalt deg, og når det gjelder sannhetsgehalten i slike utsagn, er det nok å nevne Phuket Words "debunking" av Miles Davis. Dessuten tror jeg at man må opp i den høyden for å se krumninga, ikke langt unna i hvert fall.

 

Dette utsagnet om at horisonten alltid stiger til øyehøyde er i beste fall synsing. Sannheten er at horisonten ALDRI stiger til øyehøyde, verken på ei rund eller ei flat jord. Når noe befinner seg lavere enn deg vil du alltid måtte se ned på det. Mindre på ei flat enn på ei rund jord, men likevel. Har du prøvd å gå opp på et fjell og sette opp en vater på et stativ? Hvis du ser havet vil du se at horisonten er lavere enn det du kaller øyehøyde, og det ville den vært om jorda var flat også.

 

Det er ingen som har fortalt meg om de flyvningene. Det er bare å gå ut på nettet og bestille. Turene ligger klare for deg. Ingen skal få meg til å tro at flyselskapene legger ut slike billetter for salg bare for å lure folk. Det vil snart bli avslørt, og hvem tror du taper på det? Ja, jeg vet noen påstår at de har prøvd uten hell, men det ligger langt flere utsagn fra folk som virkelig har tatt de turene og fra piloter som har fløyet dem. Hvorfor i all verden skulle flyselskapene lyve om dette? Jeg har sett flatjordinger som innrømmer at dette er et problem for FE-bevegelsen, og det tviler jeg ikke på.

Lenke til kommentar

Når dere ikke kan komme med beviser og argumenter som viser at jorden IKKE er flat, så angriper dere budbringeren for å prøve å diskreditere ham.

 

Og om dere klarer å diskredittere budbringeren så er dere "overbevist" om at det han sier er feil, og bare ment for å lure dere.

Så lenge det eneste dere har er en budbringer så ser vi ingen grunn til å tro på ham.

 

Dette skjer selv om dere selv kan se at horisonten er flat så lant dere kan se i alle retininger, både ved bakkenivå og på foto tatt fra ballong i stor høyde.

Hvis du ikke kan si hvordan det skulle sett ut på en klode så betyr det du skrev der ingenting. Vi sier ikke at det ikke ser flatt ut ved disse relativt lave høydene, men snarere at det er hva man kan forvente gitt de målene vi har.

 

Og på tross av alle videoer og dokumntasjon som tydelig viser at jorden er flat.

Så lenge flat jord kredoet er "gjør dine egne undersøkelser" og det eneste dere har å vise til er andres undersøkelser så stiller den dokumentasjonen i dårlig lys. Men hvis du vil så kan man jo dra frem flat jordere som viser 15° drift per time og Jeranism som ikke bare feilet i å vise at jorden var flat men også viste at jordoverflaten var kurvet. "Interesting"..." som ha sa.

 

Hvis du ser på videoen over, som jeg la ut, så ser du at horisonten er helt flar så langt du kan se, og dette bildet er tatt fra en ballong i stor høyde. Jeg vil tro dette er ca 100000 ft.

Dette kan ikke skje på en rund balljord.

Jo, og det er vel hva vi har sagt hele tiden. Men hvordan mener du det skulle sett ut da?

 

At horisonten stiger opp i øyehøyde uansett hvor du er, er også noe som er umulig på en balljord.

Men likevel er det hva vi ser.

 

Når det gjelder de flygningene du nevner så vet du jo ikke hvordan dette er, du gjentar jo bare det som du er blitt fortalt.

Hva er det han ikke vet? At de eksisterer? Hva avstanden ville vært på en flat jord? Hva hastigheten for å reise en gitt avstand på en viss tid ville vært?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når dere ikke kan komme med beviser og argumenter som viser at jorden IKKE er flat, så angriper dere budbringeren for å prøve å diskreditere ham.

Når "budbringeren" velger å ignorere fakta han har fått forklart mange ganger, så er det en god grunn til å diskreditere budbringeren for å være uærlig ja.

 

 

Dette kan ikke skje på en rund balljord. At horisonten stiger opp i øyehøyde uansett hvor du er, er også noe som er umulig på en balljord.

Og dette er et godt eksempel. Her er du budbringer for noe du hverken har sett eller forstått.

 

1. Horisonten stiger ikke til øyehøyde. Alle gode forsøk beviser at den ikke gjør det.

2. Horisonten ville ikke steget til øyehøyde på en flat jord heller, den ville bare sunket litt saktere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når "budbringeren" velger å ignorere fakta han har fått forklart mange ganger, så er det en god grunn til å diskreditere budbringeren for å være uærlig ja.

 

 

Dere har aldri forklart noe "fakta" fordi dere ikke vet noe som helst annet enn de løgnene vi alle blir fortalt på skole, av satanistene i NASA og av media.

De har fortalt oss disse løgnene fordi de har en ond agenda, og derfor vil de at vi skal tro på dissse løgnene, slik at vi skal bli vllige brikker i deres onde agenda.

 

Dere vet ikke hva som er "fakta" og dere vil tydeligvis ikke vite det heller.

 

Sannheten er at jorden er flat, slik Gud skapte den, og slik Gud også forteller oss i Bibelen.

Lenke til kommentar

Hvorfor er dette umulig på en flat jord ? Bildet er jo tatt på en flat jord.

 

Hvis jorden hadde vært en planet, og solen 93 millioner km ute i verdensrommet, så ville det vært umulig.

Fordi vinkelen aldri vil bli slik at sollyset lyser opp undersiden av skyene på en flat jord.

 

Kan du i så fall illustrere hvordan det er mulig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...