Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

For deg handler det kun om tro tydeligvis!

 

Du kan ta et fysikkfag f.eks. på skolen der du for oppleve å delta på å observere hvordan ting henger i sammen. Anbefales!

 

Men slikt er jo ikke godt nok for deg. Fordi du vil helst stole på trollmenn og hekser som presenterer svada.

Det handler ikke kun om tro. Tro er viktig, men det handler også om kunnskap og forståelse. For å oppdage hvordan ting henger sammen, så må du gå ut i naturen og observere. Du kan ikke lære dette ved å sitte inne og studere "fysikk" For det vi alle har lært på skolen er for det meste løgn g propaganda, som er tilpasset slik at vi ubevisst skal støtte makthavernes agenda.

 

Jeg tror ikke på trollmenn og hekser, og det har jeg aldri gjort. Det er kanskje derfor jeg så lett klarte å bryte ut av illusjonen om den runde balljorden..

Det tok meg bare ca et halvt år å bli helt kvitt det ubevisste bildet av en balljord som vi alle er indoktrinert med.

 

Jeg startet en tråd om kristendom, hva det handler om og hva det ikke handler om, og hvis du er interessert så kan du ta en kikk på den. For det handler så aldeles ikke om blnd tro.

 

Tro er viktig, Men blind tro er rett og slett farlig.

Alle de store folkemordene i historien, skjedde fordi folk flest trodde blindt på autoriteter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så...

Du vet hvorfor LHC ble bygget, men grunnen er samtidig skjult for folket, implisitt at du ikke vet det selv likevel?

 

Regner med at du ser selvmotsigelsen?

Jeg vet hvorfor LHC ble bygget, og jeg kan godt fortelle det,

 

Grunnen er skjult for folket, men folk ville nok likevel tro det hvis disse "forskerne" selv sa det. Men jeg er ganske sikker på at om jeg sier det så vil de fleste ikke tro det. Derfor valgte jeg å ikke si det her, for da vil det komme en støm av angrep mot meg, som antakelig vil føre til en totalal avsporing.

 

Men dette kunne kanskje være tema foren ny tråd ?

Lenke til kommentar

Du tror jo på ubevise påstander hele tiden, for det er ingen som kan bevise at jorden er en planet.

 

Sannheten er at jorden er flat, noe som jeg HAR bevist. At du foretrekker å tro på ubeviste påstander produsert av "vitenskapen" og av NASA, er jo din egen feil.

Jorden er flat, noen som kan bevises, og som er bevist, Ingen kan motbevise sannheten. Men NASA kan produsere FALSKE beviser.

Du kan gjenta dette så mange ganger du vil, men det blir ikke mer sant av den grunn. Du har ikke bevist noen ting, med en gang vi forteller/forklarer/viser deg hvorfor dine påstander er feil, så ignorerer du det/fornekter det/går videre uten å svare.

 

Man trenger ikke NASA for å bevise at Jorden er rund.

Endret av Reeve
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det handler ikke kun om tro. Tro er viktig, men det handler også om kunnskap og forståelse. For å oppdage hvordan ting henger sammen, så må du gå ut i naturen og observere. Du kan ikke lære dette ved å sitte inne og studere "fysikk" For det vi alle har lært på skolen er for det meste løgn g propaganda, som er tilpasset slik at vi ubevisst skal støtte makthavernes agenda.

 

Likevel så brant kirken mye trollmenn og hekser i løpet av historisk tid. Men, jeg korrigerte ordleggingen min med tryllekunstnere, men den ble ikke med på sitatet du gjorde av innlegget mitt.

 

Man kan fint observere ting som lar seg observere i naturen i klasserommet også. Svært mange fysikkforsøk kan observeres i klasserom ihvertfall.

 

Her har du et stort "klasserom" som det koster en del kroner å drive:

 

 

Men det blir aldri godt nok for "dere". Aldri!

 

Selv om Galileo allerede viste dette med noe som rullet på et skrånplan for mange hundre år tilbake i tid, og det er en velutprøvd sak. Men det er vanskeligere å teste det med fjær pga. luftmotstanden i atmosfærisk trykk. Derfor vises både testhallen med atmosfærisk trykk først, og så deretter i vakuum. Tyngdekraften som du jo ikke tror på er under like forutsetning, pga. det skjer i samme hall på bakkenivå her på jordkloden i landet USA. De forteller til og med hvilken organisasjon som lånte ut lokalet sitt for vitenskapsdokumentarskaperne.

 

Men, alt blir konspirasjoner. Alle som ikke tenker som deg er kjøpt og betalt!

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vet hvorfor LHC ble bygget, og jeg kan godt fortelle det,

 

Grunnen er skjult for folket, men folk ville nok likevel tro det hvis disse "forskerne" selv sa det. Men jeg er ganske sikker på at om jeg sier det så vil de fleste ikke tro det. Derfor valgte jeg å ikke si det her, for da vil det komme en støm av angrep mot meg, som antakelig vil føre til en totalal avsporing.

 

Men dette kunne kanskje være tema foren ny tråd ?

 

Neppe. Tipper at moderatorer ville ha stengt tråden fordi diskusjonen ville ha hatt lite substans. Ikke for å påtvinge sensur.

 

Forresten. Vitenskapsfolk velger å utføre sine forsøk både gjennomtenkt og under kontrollerte forhold. Jeg mistenker at når du hører slike fraser som "kontrollerte forhold" så får du helt andre konspiratoriske assosiasjoner enn ift. hva det egentlig dreier seg om. Det dreier seg nemlig i vitenskapsforsøk utført etter den vitenskapelige metode å utelukke alle forstyrrende elementer som ellers kunne ha forstyrret forsøksresultatet. Nærmer forklart så kan det hende det finnes en faktor B som forstyrrer resultatet A. Faktor B kan f.eks. være en uønsket kraft etter fysikktermene som f.eks. friksjon.

 

I video i forrige innlegg så ser man denne uønskede luftfriksjonen, som da blir eliminert ved å sette rommet under nulltrykket som kalles vakuum. De pumper ut alle gassene fra luften.

Endret av G
Lenke til kommentar

Du kan gjenta dette så mange ganger du vil, men det blir ikke mer sant av den grunn. Du har ikke bevist noen ting, med en gang vi forteller/forklarer/viser deg hvorfor dine påstander er feil, så ignorerer du det/fornekter det/går videre uten å svare.

 

Man trenger ikke NASA for å bevise at Jorden er rund.

Man trenger national geographic for å bevise det.

https://youtu.be/uijP0Nf-sv0

Så hvis det flagget mister sine striper pågrunn av kurven på jorden, hvorfor ser man vannlinjen bakom flagget? Videoen varer 2 minutt. Hva er det da som dekker stripene?

Lenke til kommentar

Her er en video av skråplansforsøk som er mer naturlig at fysikklæreren lar elevene eksperimentere i skoleklasserommet med:

 

 

Dette fysikkeksperimentet er mye enklere å gjennomføre hjemme på egenhånd. Det viser nøyaktig det samme som i NASA-laboratoriet. Altså at tyngdekraften virker likt på f.eks. en Messingsylinder som har mer masse enn en aluminiumsylinder.

Endret av G
Lenke til kommentar

Ja, vi tror på vitenskapsfolk som forteller ting som er godt begrunnet og henger logisk sammen med det som kan bevises. Men jeg tror ikke uten videre på vitenskapsfolk bare fordi de er det.

 

Du tror at andre mennesker er lik deg, at fordi du gikk fra en blind tro til en annen, så er også andre mennesker på samme måte som deg. Men det stemmer ikke. Jeg vil forstå ting, og er opptatt av å forstå det jeg diskuterer og funderer over, ikke bare tro på det fordi det står i en bok eller fordi en YT-video sier det.

 

Dette er påstander, og totalt ubegrunnede sådan. Jeg har kjøkkenvekt hjemme. Den måler kraften av noe som trekkes av tyngdekraften, som legges på den. Dette er en observasjon jeg selv kan gjøre, og jeg kan sjekke ut hvordan en slik kjøkkenvekt virker, og at det virkelig er kraft den måler.

 

Hvorfor skal jeg da tro på dine ubegrunnede påstander?

 

Jeg ber ikke om flere sider, men jeg ber om minimum en velbegrunnet påstand, med observerbare beviser. Hvis du ikke kan komme med det engang, betyr det enten at du ikke har forstått bevisene, eller ikke gidder å komme med dem. Hvorfor skal jeg da bruke tid på enda en slik video?

 

Jeg merker meg at du nok en gang velger å komme med en fornærmelse i stedet for et begrunnet argument....

Du tror på "vitenskapsfolk" som tilsynelatende kommer med en god begrunnelse, og som du Tror hebgr logisk sammen.

Slik er det, eller har vært med oss alle, inntil vi våkner en dag og oåppdager at ting henger aldeles ikke slik sammen som disse "vitenskapsfolkene"forteller oss.

 

Jeg har ikke noen blind tro på noe som helst. Jeg søker sannheten, slik forhåpentligvis alle andre her inne også gjør.

Jeg startet en tråd om hva kristendom er og hva det handler om, og om du er interessert kan du gå dit for å se hva jeg har skrevet og hva jeg selv også prøver å leve etter.

 

I en annen tråd som jeg også startet kan du lese bla at det er foretatt mange arkeologiske utgravinger og oppdagelser etter henvisninger fra Bibelen. Dette ville jo ikke skjedd om Bibelen var en "eventyrbok" eller at det bare dreier seg om gamle myter,

 

Jeg kommer heller ikke med udokumenterte og ubegrunnede påstander, men problemet er jo at dere ikke vil akseptere mine beviser og argumenter.

Jeg har forøvrig også kjøkkenvekt, men min vekt viser ingen tyngdekraft.

 

Jeg har forstått det som kommer frem i videoen jeg la ut, og det var derfor jeg la den ut for at dere også skal se og forstå den.

 

Jeg har ikke noen gang valgt å komme med noen fornærmelse, og det vl jeg ikke gjøre heller, Jeg har også sagt mins to ganger at jeg IKKE vil fornærme noen.

 

Det er jo ingen vits å fornærme noen heller, for jeg er jo ikke bedre enn noen andre her. Vi er alle blitt lurt av nakthaverne til å tro at jorden er en rund ball.

Noen av oss har klart å bryte ut av programmet, mens andre ikke har klart det ennå, så hva er problemet ?

 

Før i tiden så tente folk bål på fjelltopper for å varsle hverandre om en fare som truet, og jeg kom hit til dette forumet av samme grunn, selv om jeg ikke kan tenne et bål her inne.

 

Det er slik det hele fungerer.

Noen vet mens andre ikke vet. De som vet vil gjerne prøve å advare de som ennå ikke vet.

 

Vi er alle i samme båt, og vi har alle en gang vært blant dem som ikke vet. Det har da vært noen som fortalte oss det vi vet nå, slik jeg nå prøver å dele min kunnskap med dere.

Lenke til kommentar

I en annen tråd som jeg også startet kan du lese bla at det er foretatt mange arkeologiske utgravinger og oppdagelser etter henvisninger fra Bibelen. Dette ville jo ikke skjedd om Bibelen var en "eventyrbok" eller at det bare dreier seg om gamle myter.

Likevel så har de fortsatt ikke klart å lokalisere Noas Ark. Den burde jo være enkel å lokalisere gitt alle satelittjenester som finnes i våre dager. De påståtte funnene som til i dag har blitt presentert har alle blitt tilbakevist som høyst usannsynlige båtfunn.

 

Og for å relatere litt tilbake til trådens tema:

 

Hvordan blir satelitter holdt oppe på etter flat jordteorien? Har NASA funnet firmamentet og boltet satelittene fast med bolter og wirer?

Endret av G
Lenke til kommentar

Her er en video av skråplansforsøk som er mer naturlig at fysikklæreren lar elevene eksperimentere i skoleklasserommet med:

 

 

Dette fysikkeksperimentet er mye enklere å gjennomføre hjemme på egenhånd. Det viser nøyaktig det samme som i NASA-laboratoriet. Altså at tyngdekraften virker likt på f.eks. en Messingsylinder som har mer masse enn en aluminiumsylinder.

Jeg har ikke sagt at fysikk eller eksperimenter ikke har noe for seg, Men som regel kommer de meg gale konklusjoner, som vi så begynner å tro på.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt at fysikk eller eksperimenter ikke har noe for seg, Men som regel kommer de meg gale konklusjoner, som vi så begynner å tro på.

 

Så skråplansforsøket som ble vist på video er noe du kan gå god for da?

Lenke til kommentar

Du tror på "vitenskapsfolk" som tilsynelatende kommer med en god begrunnelse, og som du Tror hebgr logisk sammen.

Ja, og aller helst hvor jeg selv forstår forklaringen og kan gjøre observasjoner og forsøk selv for å se om det stemmer, f.eks. med tyngdekraften.

 

Slik er det, eller har vært med oss alle, inntil vi våkner en dag og oåppdager at ting henger aldeles ikke slik sammen som disse "vitenskapsfolkene"forteller oss.

 

Jeg har ikke noen blind tro på noe som helst. Jeg søker sannheten, slik forhåpentligvis alle andre her inne også gjør.

Du har fortsatt til gode å forklare på hvilken måte det vitenskapen sier ikke henger sammen. Du har ikke engang gjort et forsøk, så vidt jeg kan se.

 

 

Jeg kommer heller ikke med udokumenterte og ubegrunnede påstander, men problemet er jo at dere ikke vil akseptere mine beviser og argumenter.

Jeg har forøvrig også kjøkkenvekt, men min vekt viser ingen tyngdekraft.

Jo, du har for eksempel gjentatte ganger kommet med påstanden om at tyngdekraften ikke fungerer, men du har ikke på noen måte forsøkt å dokumentere dette eller å argumentere for hvordan du kan vite det, eller vi kan verifisere det.

 

Hva mener du kjøkkenvekten din viser, om ikke en kraft? Den enkleste kjøkkenvekten du kan ha, består av en fjær og en nål som viser hvor mye denne fjæren blir strekt av kraften som presser på den. Du kan presse med en finger og se at kraften fra fingeren din strekker fjæren, eller du kan legge på noe og se at tyngdekraften fra dette strekker fjæren.

 

Du kan godt gi denne kraften et annet navn enn tyngdekraften, men det er lett å bevise at det er en kraft, og lett å bevise at den oppfører seg lik Newton og Galileo postulerte at tyngdekraften virker.

 

Jeg venter fortsatt på noe mer fra deg enn påstanden om at tyngekraften ikke finnes.

 

Jeg har forstått det som kommer frem i videoen jeg la ut, og det var derfor jeg la den ut for at dere også skal se og forstå den.

Og vi er vant til at dere flatjordere legger ut videoer, og ikke er villig til å diskutere argumentene i den hverken før eller etterpå. Så når du ikke er villig til å gjøre noen innsats i å beskrive argumentene på forhånd, er det åpenbart at du ikke vil diskutere argumentene etterpå heller.

 

 

 

Jeg har ikke noen gang valgt å komme med noen fornærmelse, og det vl jeg ikke gjøre heller, Jeg har også sagt mins to ganger at jeg IKKE vil fornærme noen.

Når du gang på gang skriver at vi ikke tør å åpne oss for sannheten fordi vi er redde for den, så er det en fornærmelse hvor du tillegger oss uredelige motiver, helt andre motiver enn det vi har for å være med her.

 

Du bruker fortsatt tiden her til å fortelle hvor åpenbar sannheten er og hvor mye vi har blitt lurt. Men du har ennå ikke kommet med en eneste bevisbar obserasjon eller argument for påstandene dine, som f.eks. hvorfor og hvordan du kan vise at tyngdekraften ikke eksisterer. Det viser meg at du mangler faktakunnskapen, men har en sterk tro.

Endret av theNiceOne
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du bruker fortsatt tiden her til å fortelle hvor åpenbar sannheten er og hvor mye vi har blitt lurt. Men du har ennå ikke kommet med en eneste bevisbar obserasjon eller argument for påstandene dine, som f.eks. hvorfor og hvordan du kan vise at tyngdekraften ikke eksisterer. Det viser meg at du mangler faktakunnskapen, men har en sterk tro.

Så vidt jeg kan se så er det ikke bare mangel på bevisbare observasjoner, men mer eller mindre fullstendig fravær av argumentasjon. Kun tomme påstander ut så mye som et forsøk på begrunnelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I en annen tråd som jeg også startet kan du lese bla at det er foretatt mange arkeologiske utgravinger og oppdagelser etter henvisninger fra Bibelen. Dette ville jo ikke skjedd om Bibelen var en "eventyrbok" eller at det bare dreier seg om gamle myter,

 

Så fordi en ting i bibelen er sant så er alt sant? Det resonnement er helt feil.

 

At et fåtall ting i bibelen viser seg å være korrekte sier ingen ting om resten av bibelen er korrekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg sier er ikke feil. Jeg vet hvorfor LHC ble bygget,og jeg vet hva disse "forskerne" driver med. Det er ikke noe komplisert hokus.pokus, og det handler heller ikke om big babg, som er kun et eventyr, eller om noen partikler som aldri har eksisert.

 

Alt dette er et stort skuespill for å lure folket, som desverre er alt for villig tl å tro på disse folkene. Og som sagt så fins det heller ikke noe som heter tyngdekraft.

 

Wikipedia er forøvrig et verktøy for makthaverne i anstrengelsene for å få folket til å underkase seg, og derfor duger ikke wikipedia som dokumentasjon i slike tilfeller.

 

 

Den virkelige grunnen til at LHC ble bygget blir holdt skjult for folket, alt dette med higgs boson ol er bare noe de har diktet opp for å støtte opp om eventyret om balljorden.

Hva har LHC med rundjord å gjøre?

Bevis for meg og alle andre at påstanden din om  LHC stemmer.

Om ikke så får du slutte å komme med slike usanne påstander.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Neppe. Tipper at moderatorer ville ha stengt tråden fordi diskusjonen ville ha hatt lite substans. Ikke for å påtvinge sensur.

 

Forresten. Vitenskapsfolk velger å utføre sine forsøk både gjennomtenkt og under kontrollerte forhold. Jeg mistenker at når du hører slike fraser som "kontrollerte forhold" så får du helt andre konspiratoriske assosiasjoner enn ift. hva det egentlig dreier seg om. Det dreier seg nemlig i vitenskapsforsøk utført etter den vitenskapelige metode å utelukke alle forstyrrende elementer som ellers kunne ha forstyrret forsøksresultatet. Nærmer forklart så kan det hende det finnes en faktor B som forstyrrer resultatet A. Faktor B kan f.eks. være en uønsket kraft etter fysikktermene som f.eks. friksjon.

 

I video i forrige innlegg så ser man denne uønskede luftfriksjonen, som da blir eliminert ved å sette rommet under nulltrykket som kalles vakuum. De pumper ut alle gassene fra luften.

Du har nok rett. En slik tråd om hva LHC virkelig handler om ville nok bli stengt fordi ingen ville tro det,dere ville tro at jeg bare diktet opp alt sammen.

Såkalte "vitenskapsfolk" velger ofte å gjøre sine eksperimenter under "gjennomtenkte" og kontrollerte frihlold fordii det hele er beregnet på å lure folk for å fremme makthavernes agenda.

 

Men det er mer mellom himmel og jord enn folk flest tror, og denne verden vi lever i nå er faktisk heller ikke slik folk flest tror.

Det er omtrent som i filmen "the matrix" eller som i denne filmen, som denne korte videoen er fra.

Makthaverne liker gjerne å gi oss små glimt av virkeligheten gjennom filmer og videoer, for de fleste tror det er bare fantasier og eventyr likevel.

Lenke til kommentar

Som med alle bygg og det som er bevist under oss. Stein og noe så hardt som russerne ikke klarte Borre videre på. Grunnet trykk feks.

 

Så jorden står på et fundament av stein? Og noe enda hardere?

 

Jeg ser ulike fremstillinger av dette:

 

post-52698-0-65945800-1557760422.jpg post-52698-0-45276200-1557760429_thumb.png

 

Jorden hviler altså på pillarer eller et fundament. Som huset på grunnmuren. Men grunnmuren står jo på stein den også, ellers ville huset synke. Hva står jordens fundament på?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...