Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og gjennom de siste hundre årene må det da ha vært mange barn som har følt en indre motstand mot læren om at folk i Kina er opp-ned.

 

Du vet at dette bare stemmer hvis man bruker et referansepunkt som befinner seg utenfor jordkloden, ikke sant? Og i en verden der de aller, aller fleste bruker jordas overflate som referanspunkt, dvs at bakken er "ned" og himmelen er "opp," slik at man unngår dette problemet, så fremstår dette mest som håndplukking og mental gymnastikk for å få "rett."

 

For ikke å snakke om at FE-tilhengere har en tendes til å ignorere denne problemstillingen så lenge den ikke motsier hypotesene deres, men gladlig bruker det til å argumentere mot vårs som tror jorda er en ball.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det må da føles forferdelig, skummelt og uvirkelig å være så sikker på at man lever i en verden hvor "alle" er ens fiender?

Det er skummelt at hele verden er lurt ja. Men tror det kommer av "neddopingen" Eliten har påført samfunnet. Sløve aksepterer vi verden Eliten har skapt, de fremstår i media som verdensløsere, men styret gir dem bare mer kontroll og vi må slave mer for å få mindre. De lager kaos, og skaper en falsk fredsløsning.

Satan selv er på toppen av det hele som styrer mennesker i avgrunnen. Vi får mye kunnskap men det onde overvinner det gode slik at synden blir større. Han kan få det onde til å se godt ut. Vri samvittigheten til mennesker så de ikke føler skam over ugjerninger og godhet er full av egenkjærlighet.

Og til dette trenger han at sannheten skyves under teppet. For sannheten skal sette deg fri. Så for å få mennesker til å bli med på løgnen så trenger han å gjør de onde. Og om de vil ombestemme seg så vil han ha kontroll til å dødstrue både personen og hans nære og kjære om så er. Frimureriets og andre broderskap sine besvergelser til døden er perfekt til dette.

 

Husker jeg leste om en lov for noen år siden om at media har lov å lure mennesker med mediaoppslag for å fremme forskningsresultater. Denne loven finner jeg ikke igjen. Men er 50 prosent sikker på at jeg leste om en sånn lov. Om det gjaldt bare USA eller hele verden husker jeg ikke. Men husker bare tankene jeg hadde i ettertid om at det gir jo Eliten lov til å lure mennesker i vitenskapens navn.

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

Dere virker rett og slett ikke til å syntes dette er skummelt på et nært og dagligdags plan. For meg hadde dette vært kule-i-panna-skummelt. For flat jordere virker det ofte mer som en grunn til å gidde å stå opp om morgenen eller at det gir en mening med hverdagen. Jeg bare syntes det er rart.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Du vet at dette bare stemmer hvis man bruker et referansepunkt som befinner seg utenfor jordkloden, ikke sant? Og i en verden der de aller, aller fleste bruker jordas overflate som referanspunkt, dvs at bakken er "ned" og himmelen er "opp," slik at man unngår dette problemet, så fremstår dette mest som håndplukking og mental gymnastikk for å få "rett."

 

Jaha, jorda er egentlig flat for dere også? Hahahhaha. Kan bare slutte med globuser i klasserommene, for å ikke forvirre de søte små. Akkurat det jeg også sier... Skal vi gå sammen om en slik aksjon på en skole? Anti-globus-skoleaksjonen.

Lenke til kommentar

Nei vi skal ikke det for videoen av X15 flygningen til inntekt for en flat jord viste noe ganske annet når den flater ut på max høyde.

Foreløpig er alle flat jord "bevisene" bare juks, løgner og fanteri.

Så nei vi skal ikke gå sammen om anti globus skolealsjon.

Vi skal heller lære barna kritisk tenkning overfor alt og ikke bare der det passer for noen.

De kan gjerne være skeptisk til en rund jord men de bør også være like skeptisk til en flat en.

Så får bevisene tale for seg, og der har flat jord en lang vei forran seg.

Endret av perpyro
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Du vet at dette bare stemmer hvis man bruker et referansepunkt som befinner seg utenfor jordkloden, ikke sant? Og i en verden der de aller, aller fleste bruker jordas overflate som referanspunkt, dvs at bakken er "ned" og himmelen er "opp," slik at man unngår dette problemet, så fremstår dette mest som håndplukking og mental gymnastikk for å få "rett."

 

Jaha, jorda er egentlig flat for dere også? Hahahhaha. Kan bare slutte med globuser i klasserommene, for å ikke forvirre de søte små. Akkurat det jeg også sier... Skal vi gå sammen om en slik aksjon på en skole? Anti-globus-skoleaksjonen.

 

 

Vennligst pek på hvor jeg klart og tydelig indikerte at jorda egentlig er flat. Jeg nevnte referansepunkter, og siden jorda er såpass svær som den er så går det helt fin an å ha jordoverflaten som referansepunkt med bakken som "ned" og himmelen som "opp" uten at det nødvendigvis betyr at jeg tror jorda er flat. Og siden du klaget over "ad hominem" litt lenger opp her, vennligst la være å legge ord i munnen på meg. Det er simpel, lavpannet og ufin debatteknikk, og i dette tilfellet får det deg til å fremstå som om du desperat griper etter halmstrå for å "vinne" denne diskusjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nja.. Det er en logisk følge av at du mener det går fint å bruke vår oppfattelse av at jorda er flat som et referansepunkt.

En naturlig følge av å ha en globus i et klasserom, er selvsagt at elevene lærer at mennesker lever på skrå og oppned.

 

Hvis du ikke skjønner dette, skjønner du ikke logikk. Og det blir ikke lavpannet å utvide dette til å invitere med på en aksjon mot globuser i skolene.

 

I forhold til referansepunkt... En kan godt påpeke at et menneske er et slags vitenskapelig måleapparat. Som måler at vi er på en ubevegelig slette med høye horisonter til alle kanter.

For å tro på en globus må vi se bort fra våre egne referansepunkter og "målinger".

Lenke til kommentar

Logikken bare religiøse folk uten utdanning forstår.

Skal vi ikke ha en aksjon mot evolusjonsteori, seksualundervisning og matematikk også? 

 

Apropos mennesker som vitenskapelige måleapparat, så minner du meg om det spektrofotometeret som viste en absorpsjon på -1 her for litt siden.

Endret av SVD
Lenke til kommentar

Det er du som ikke forstår tyngdekraft og hvordan det fungerer.

Du har missforstått hele globuslæren, at du ikke er enig er nå en ting, men lær deg nå hva du ikke er enig i.

Virker som om du glemmer det med en gang det blir forklart, selv om det virker som om du har forstått det de 20 siste gangene det har blitt forklart, så skjønner du det ikke nå lengre?

Nesten så jeg er bekymret for helsen din, har man blitt forklart noe 10-20 ganger og tilsynelatende forstått det hver gang så må det være ett helserelatert problem når man glemmer det etter ett par uker hver gang.

Endret av aklla
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Flat jord folket drar hele tiden fram konspirasjonen om at eliten skjuler en flat jord.

Dette skal de i en hel verden holdt skjult uten en eneste lekkasje mens Russiske ex spioner ikke greier å holde tett om en flykrasj.

http://www.inquisitr.com/4175419/malaysia-airlines-flight-mh17-mh370-russia-shot-down-plane-donald-trump-russia-vladimir-putin/

Kan se for meg at denne ex spionen lever utrygt på grunn av det han har sagt men alikavel velger han å prate.

Litvinenko valgte også å prate men ikke engang i London var han trygg.

Jeg poster ikke dette for å bevise at Russland har gjort det ene eller andre men for å vise at folk prater og avslører hemmeligheter ....... med unntak av en verdenselite som har holdt tett siden 50 tallet. Vanntett faktisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med denne her da

https://youtu.be/vKStUOnE25s

Her ser du et digert hode bak det som skal være space shuttle-en ut i rommet. De sier det er refleksjon av en i crewet. Men hvorfor er refleksjonen bakom space shuttle-en og ikke noe som helst foran??

Jeg vet ikke hva det der var. men å hoppe rett på konspirasjonstoget fordi noe ser rart ut blir et for stort hopp for meg.

 

Her er en god informativ flat jord video som forklarer perspektiv og det som jeg også mener plasserer solen holografisk. Lastet opp igår.

https://youtu.be/O-ugvHlUSpM

Beklager, men da han (som alle andre som forsøker dette) tar det for gitt at solen ikke endrer størrelse gitt avstand når man snakker om perspektiv og at det endrer størrelse på ting gitt avstand ... da blir det hele litt vel opportunistisk. For ikke å snakke om fysisk umulig.
Lenke til kommentar

Virker som om du glemmer det med en gang det blir forklart, selv om det virker som om du har forstått det de 20 siste gangene det har blitt forklart,

 

Selv om en har gått over til å diskutere noe annet, har jeg ikke godtatt at fordi alle opplever at opp er opp, skal vi liksom glemme at de befinner seg på en globus.

Det eliten ønsker er at alle skal forholde seg til verdensrommet og mulige aliens, og at folk ikke skal skjønne at den bibelske himmelen er like over hodene deres.

 

Altså, man skal ikke tvile på forklaringene om hvordan globusen fungerer, og deretter fokusere på verdensrommet. Slik jeg forsåvidt har gjort i altfor mange år.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke godta, der er ikke det jeg sa heller. Problemet er at du igjen ikke engang forstår konseptet rundt tyngdekraft, selv om konseptet har blitt forklart deg sikkert 20 ganger.

 

Du må gjerne tvile på konseptet med globus og tyngdekraft, men nok en gang vet du ikke hva du tviler på. Det er det jeg reagerer på.

lær deg hva du tviler på før du betviler det.

 

Det er fortsatt bare du som mener mennesker lever opp-ned eller sidelengs og du bruker dette som argument på hvorfor alle andre tar feil. Selv du selv dikter opp argumentet.

 

Det er lett å argmentere mot argumenter man selv dikter opp :)

Endret av aklla
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Når noen skriver at de ikke forstod hvordan mennesker kunne leve oppned, eller hvordan vi kunne løfte føttene opp fra jorda på tross av tyngdekraften, da har de altså misforstått hele deres globuslære?

 

Da har man sovet i naturfagstimen om tyngdekraft.

 

Jaja... Her har vi bilder tatt i utslagsvasken til Nasas illustratør, senere presentert som bilder tatt av sonden Cassini mellom Saturns ringer...

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/romfart/slik-har-vi-aldri-sett-saturns-atmosfaere/a/23984687/

Ved nærmere ettertanke ligner bildene på arbeid med keramikk-kunst.

 

 

Uhm. Vet ikke hva jeg skal si. I alle nyhetsartikkelene jeg har lest om Cassini er det krystallklart hva som er illustrasjon og hva som er ubehandlede bilder fra Cassini. Det er kanskje for mye å forvente å ikke tro at at bildene kommer fra et svart-hvitt polaroid-kamera hengt på med gaffateip på sonden, slik du tydeligvis tror.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

 

Når noen skriver at de ikke forstod hvordan mennesker kunne leve oppned, eller hvordan vi kunne løfte føttene opp fra jorda på tross av tyngdekraften, da har de altså misforstått hele deres globuslære?

 

Da har man sovet i naturfagstimen om tyngdekraft.

 

Jaja... Her har vi bilder tatt i utslagsvasken til Nasas illustratør, senere presentert som bilder tatt av sonden Cassini mellom Saturns ringer...

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/romfart/slik-har-vi-aldri-sett-saturns-atmosfaere/a/23984687/

Ved nærmere ettertanke ligner bildene på arbeid med keramikk-kunst.

 

Uhm. Vet ikke hva jeg skal si. I alle nyhetsartikkelene jeg har lest om Cassini er det krystallklart hva som er illustrasjon og hva som er ubehandlede bilder fra Cassini. Det er kanskje for mye å forvente å ikke tro at at bildene kommer fra et svart-hvitt polaroid hengt på med gaffateip på sonden, slik du tydeligvis tror.

 

For det første - på skolen blir man hjernevasket. Tyngdekraft er inndoktrinering.

For det andre - I Finland heter Gaffateip "Jesusteippi" (no joke). Jesus teip tape (norsken min er ikke så bra lengre). Den kan gjøre alt.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan kan man forstå det?

I en av Just for laughs gags (de kjente sketsjene fra Canada), er det noen som blir bedt om å stå vakt ved et hull. Og så kommer det en med kineserhatt opp av hullet. Til mye latter fra publikum.

 

Det er jo en meget utbredt oppfatning, og det er det man lærer på skolen.

Har alltid hørt at hvis det graves langt nok ned, vil hullet rekke til Kina.

 

Det er vel heller dere som ikke vil innrømme hvor sprø deres egen lære er...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...