Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg håper dere ser ironien i at dere selv ukritisk tråler youtube for alt som er enig med dere, mens dere beskylder oss for inndoktrinering.

 

 

Var da en merkelig kommentar til Universal-introen, som ikke er en flat jord-video?

 

En flat jord-video eller to vil bare skape balanse til den livslange indoktrineringen om verdensrommet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg håper dere ser ironien i at dere selv ukritisk tråler youtube for alt som er enig med dere, mens dere beskylder oss for inndoktrinering.

Var da en merkelig kommentar til Universal-introen, som ikke er en flat jord-video?

 

En flat jord-video eller to vil bare skape balanse til den livslange indoktrineringen om verdensrommet.

 

Joda. Det ville vært en merkelig kommentar. Men kommentaren var altså om påstander om inndoktrinering. Eller - hjernevask, som du skrev. Noe som peker sterkt på at du mener globen ikke har noe som helst basis i virkelighet. Som om vi ikke kan skilte med beviser. Du kan jo godt lese min post om merkelige fysiske fenomener flat jord krever. Med det i bakhodet virker hele denne påstanden om at globen ikke forholder seg til virkeligheten heller komisk.

For, det er ikke bare mangel av kunnskap som skal til for å få folk til å tro på ting de selv ser ikke stemmer, men ren inndoktrinering.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så det er ikke nok med en Stephen Hawking som har hatt ALS i 50 år, det må finnes flere av han, i samme alder og med ALS sammehrøpet som en krøpling i en rullestol med samme tannstilling i underkjeven?

stephen-hawking.jpg

 

For min del er jeg glad for hver dag han lever for hans død vil bety et stort tap for vitenskapen for han er en av de mennesken med den skarpeste hjernen som har eksistert og han lever i dag blandt oss.

Det for meg er fantastisk.

Lenke til kommentar

For min del er jeg glad for hver dag han lever for hans død vil bety et stort tap for vitenskapen for han er en av de mennesken med den skarpeste hjernen som har eksistert og han lever i dag blandt oss.Det for meg er fantastisk.

I følge resten av teamet han jobber med er han ikke den viktigste i teamet, han er front-figuren så det bare virker slik. Ikke at han ikke er ekstremt skarp og blandt de beste og smarteste i verden, men forskningen han er involvert i er ikke avhengig av han for å gå videre. Det vil altså ikke være så stort tap som det virker som, selv om tapet er stort.

Man ser jo kun han, ikke teamet bak han.

 

Ble sagt i en film ang han så vidt jeg husker, det vil gå videre nesten like bra uten han. Det blir ingen veldig stor krise når han dør.

Lenke til kommentar

Påstander om "hva som ikke vil fungere på en flat jord" er bare påstander.

Nei, det er det ikke. Mikrobølger reflekterer ikke i atmosfæren, altså kan de ikke sendes ut via et bakkenett. Det er ikke en påstand. Det er fakta. Det er bare sånn det er. Altså er deres forklaring for TV-signaler via satellitt en fysisk umulighet.

Jeg forstår at ikke alle kan sjekke dette og at derfor må man "bare tro på det", men jeg har altså gjort disse testene med mine egne hender. Har du? Nei?

Jeg har altså pekt en mikrobølge mottager opp i atmosfæren og lest av signaler som kun kan komme fra satellitter. Hvordan vet jeg at det må være satellitter? Vel - jeg har aldri sett flere kilometer høye sendetårn. Har du? Ikke det heller nei? Hva er forklaringen da, om det ikke finnes så høye sendere, refleksjoner i atmosfæren ved disse frekvensene er umulig, og vi mottar signaler fra denne høyden likevel?

Her hjelper det ikke å rope opp om konspirasjon. Man må ha en forklaring, for fakta endres ikke av en konspirasjon. Fysiske lover gir virkelig blanke i om noen vil ha mer makt.

Mulig dette er ubehanglig for ditt verdenssyn, men - hverfall for min del - så verdsetter jeg sannhet mer enn at folk bare er enige med meg.

 

Vi har ikke bare påstander. Vi har forklaringer for ting man observerer.

 

Her er en tekst som bygger opp om hvor usannsynlig det er at Stephen Hawking skal ha levd med ALS i 40-50 år, og fremdeles være i full jobb med foredrag og reising: Det er helt usannsynlig. Det må finnes flere Stephen Hawking'er.

Nei. Dersom noe er usannsynlig betyr ikke det at det er umulig. Det er for eksempel ikke umulig å leve med ALS så lenge. Usannsynlig, javel. Ikke umulig.

Refleksjoner av mikrobølger i atmosfæren er ikke engang usannsynlig. Det er umulig. Men det påberoper dere som en fysisk nødvendighet likevel. Sågar en av de mange umulighetene der bygger deres verdensbilde på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan jeg få legge til...

Jeg har aldri vært på Færøyene. Likevel er mitt favorittspråk for sang gammelnorsk. Så, nå kan jeg velge å tro at det er et fiktivt språk, eller så kan jeg tro på at våre norske forfedre dro til Island, Færøyene med mer, og dermed satt sitt preg på dette vakre gamle språket. Slik vi i dag ser beviser på gjennom spesielt engelsk, og enda mer utpreget i skotsk - hvor "bairn" er "barn", og "kirk" er "kirke".

Men nei. Da må vi se på fakta og beviser.

 

Språk kom fra babels tårn. Jorden er flat.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...