Gå til innhold

Broadwell-E Intel i7-6950X, 6900K, 6850K, & 6800K-tråden


C64C

Anbefalte innlegg

 

Kanskje oss X99 eiere kan få noe å kjøpe høsten neste år : Intel's X299 platform to support Skylake-X, Kaby Lake-X

Man kan jo da kjøpe seg en billigere Kaby Lake-X sammen med hovedkortet, for så å oppgradere den til en 10nm refresh erstatter for Skylake-X senere en gang da med flere kjerner  :cool:

Hva er dette da?

Skal man virkelig få 3 plattformer?

Mainstream - LGA115x

Entusiast - LGA2066

Extreme - LGA3647

 

 

Nei, slik jeg har fortstått det er LGA3647 for Xeon EP. Så det blir fortsatt bare to for oss vanlige forbrukere. Forskjellen nå er at entusiast plattformen får flere CPU'er for oss å velge mellom. Vi vet ikke noe sikkert før Intel selv har lansert dette da.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

1500++$ for Skylake-X... Helvete som Intel setter opp prisene. 

 

Vel 6950X koster 1700 dollar så... Dette er snakk om 10-kjerne versonen. Med LGA2066 får vi alt fra 4 og opp til 10 kjerne nå da, så flere valg for oss er bra. 

 

10-kjerne blir maks igjen? Jeg håper på mer. mest fordi da blir forhåpentligvis 8 kjerner billigere. :p

 

Kanskje de ønsker å fase ut Z etterhvert og heller tilby budsjett-klasse 4-kjernere på X? Litt merkelig artikkel egentlig dette, sekskanalsminne er også borte ser det ut til

Ja jeg stusset på at sekskanalsminne også var borte. Kanskje det blir forbeholdt server platformen? 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Et lite tips :)

 

Ser at SiliconLottery.com har salg på en 6800K som er stabil på 4.4GHz til kun 3400kr.

 

Det er jo ekstremt billig :)

 

https://siliconlottery.com/collections/frontpage/products/6800k44g

+ moms + frakt. Koster 4489kr i norge med 5 års reklamasjon. "Alle" Broadwell klarer jo 4.4 ghz, men da stopper de fleste også. Rett og slett bråstopp for 80% av dem :wee:  Bhagen er heldig at han klarer 4.5ghz for å si det slik 

Lenke til kommentar

Det er jo ikke verst, men ikke nok til at jeg ville droppet norsk reklamasjonsrett, om man bare greier 4.2-4.3GHz så virker jo maskinen enda forde

 

Ja, var litt heldig med min, men tar igjen fordi jeg har vært uheldig med begge GPUene mine. Nå skal det sies at dette er kun AIDA64, C15 og BF1/4-stabilt som faktiske tester angår, men har ikke støtt på noen problemer ellers heller. Jeg bruker ikke pcen til folding eller svære tallknuser-oppgaver, så om den hadde tryna der så er ikke dette umulig. Men sålenge det virker til det jeg skal bruke den til, så holder det. Om den kræsjer en dag så får vi gå andre veien :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...