Gå til innhold

Broadwell-E Intel i7-6950X, 6900K, 6850K, & 6800K-tråden


C64C

Anbefalte innlegg

Det er jo noe absurd ved at "auto" impliserer en setting som degraderer CPUen. En ting er at den ikke er optimal, men her må nesten HK-produsent ta ansvar for at BIOS gjør slike krumspring.

Jeg mener det hadde vært interessant å kjøre en slik sak for forbrukerrådet. Greit nok at du har ødelagt reklamasjonsretten på CPUen ved å øke kjernespenningen manuelt, men om det er hovedkortet som på eget initiativ har satt en annen spenning over alle fornuftige grenser bør det være RMA-grunnlag på begge komponenter, men CPU som følgeskade.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo noe absurd ved at "auto" impliserer en setting som degraderer CPUen. En ting er at den ikke er optimal, men her må nesten HK-produsent ta ansvar for at BIOS gjør slike krumspring.

 

Jeg mener det hadde vært interessant å kjøre en slik sak for forbrukerrådet. Greit nok at du har ødelagt reklamasjonsretten på CPUen ved å øke kjernespenningen manuelt, men om det er hovedkortet som på eget initiativ har satt en annen spenning over alle fornuftige grenser bør det være RMA-grunnlag på begge komponenter, men CPU som følgeskade.

 

Ja det burde ikke gå an å degradere en CPU på den måten. Alle volt verdier i BIOS som kan gjøre det burde ikke være der. Greit nok at man får BSOD eller slikt hvis volten er for lav, eller tempen for høy, men ikke at CPU skal degraderes. Spessielt ikke på så kort tid! Hadde det vært snakk om mange år på høy volt så blir det noe annet.

Lenke til kommentar

Det påstås på overclock.net forumet at auto voltage kan gjøre at CPU dør, da Haswell-E/Broadwell-E i kombo med Asus HK med OC socket.

 

Selv kjører jeg alle verdier manuelt. Kjører Offset og ikke adaptiv, ikke XMP, og spesielt VCCSA/VCCIN ser ut til å være greit å ha sette manuelt. Cache OC/Volt er det også noen som påstår kan være syndebukk til at noen CPU plutselig har tatt kvelden.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

6000 for det der er beyond kompispris, tho. CPUen alene er verdt mer enn det. 12-13000 ville jeg prøvd, og det er ikke en dårlig deal for en slik pakke.

 

Jo, men når man får en 7900X, også 10-core, til 9800 kr ny så kan man vel ikke ta samme for en 6950X vel? Så sant ikke man ser på den som et samleobjekt da. Jeg ser noen på Ebay som tar 1500 dollar og sånt for 6950X... Da kjøper jeg heller en 7940X for lavere pris ny og får 4 kjerner mer :p

Lenke til kommentar

6000,- var kanskje litt for kompispris ja, men nå som X299 er her så ville jeg ikke forventet å få tilbake like mye som man kanskje skulle tro, "verdien" her er diskuterbar for X299 har noen helt klare fordeler.
Ok, 8-9000,- på det meste, men 12-13000,- for dette syns jeg er galematias. Det er brukt også, trossalt

Lenke til kommentar

 

6000 for det der er beyond kompispris, tho. CPUen alene er verdt mer enn det. 12-13000 ville jeg prøvd, og det er ikke en dårlig deal for en slik pakke.

 

Jo, men når man får en 7900X, også 10-core, til 9800 kr ny så kan man vel ikke ta samme for en 6950X vel? Så sant ikke man ser på den som et samleobjekt da. Jeg ser noen på Ebay som tar 1500 dollar og sånt for 6950X... Da kjøper jeg heller en 7940X for lavere pris ny og får 4 kjerner mer :p

 

 

Det er nå så, men du har et rimelig kvasst HK og samtidig masse dyr RAM i tillegg.

 

Sier ikke at 13k er "løp-og-kjøp"-pris, men det kan forsvares, og du trenger tross alt bare EN kjøper.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Noen som vet om det kommer BIOS updates for oss X99 eiere mot Spectre problemet? Ikke kommet noe for mitt Asus Rampage V Extreme 10 kort enda, og det er jo topp modellen til Asus for X99.

Asrock tror jeg droppa og komme med update til X99. Hva Asus gjør vet jeg ikke.

 

http://www.tomshardware.com/news/motherboard-vendors-release-bios-updates-spectre,36316.html

 

Asus var jo ute med update til mitt kort 9 januar eller no.

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...