Gå til innhold

Broadwell-E Intel i7-6950X, 6900K, 6850K, & 6800K-tråden


C64C

Anbefalte innlegg

 

Hvordan kjøler dere ned VRM på hovedkortet med en slik overklokk? Med min 5960X på 4.3 Ghz og 1.25v, så kom VRM på mitt Asus X99 Deluxe kort opp i 77 grader load... Da kan jeg bare tenke meg hvor varmt det må bli med en 10-kjerne CPU med 1.37v gjennom den. Må trekke sinnsykt mye strøm. Så jeg kjører da min CPU på 4.0 Ghz, 1.155v til vanlig.

Vrm er 55 grader mens jeg folder med Cpuen. Har foldet i hele natt til nå. Dette er på rampage V extreme x99. Virker som om vrm ikkje blir varm hos meg. 62-71 grader på cpu kjernene mens jeg folder.

 

Ja jeg låner cpuen på ubestemt tid :)

 

 

55 grader virker mer safe ja. Nå vet jeg ikke om Asus har brukt noe dårlig termisk tape eller pasta mellom VRM og heatsinken, men kan det tenkes at den har "tørket ut" over tid? Altså dårligere varmeoverføring enn normalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke disse tåle ala 120+ grader da? 

 

125 grader er vel max temp. Folk har rapportert om ustabil overklokk når VRM er for varm. Rådet på internett jungelen anbefaler å holde VRM under 70 grader. Uansett er det stor forskjell mellom Nizzen sine på 55 grader og mine. Jeg prøvde en gang med en 140mm vifte, men temp sank bare 3C... Derfor jeg tror at det er dårlig varmeoverføring på mitt kort. Jeg har god airflow i mitt Corsair 780T kabinett, så skal ikke være noe å si der. Gidder ikke bytte X99 hovedkort nå liksom siden både AMD Ryzen og Intel sin X299 plattform kommer snart.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Det var ingen nordmenn inne på lista, så det måtte jeg gjøre noe med :p

 

Fire Strike Physics Score

 

http://www.3dmark.com/hall-of-fame-2/fire+strike+physics+score/version+1.1

 

Sneik meg inn på Firestrike lista med 2x gpu også gitt. Inimellom mange TX pascal 

 

http://www.3dmark.com/hall-of-fame-2/fire+strike+3dmark+score+performance+preset/version+1.1/2+gpu

Endret av Nizzen
  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Lovende :D

 

Den klokker bedre enn fryktet, men der8auer sa tydelig at han hadde en god CPU der da. De fleste vil nok ikke delidde en så dyr CPU. På luft med en Noctua D15 så stopper den nok på rundt 4.2-4.4 Ghz med temps som er mer fornuftige vil jeg anta.

 

Nizzen : Kan du ha teste på luftkjøling også når du får din, eller har du ingen liggende? :p

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
 

Intel today shared the launch date for the new Core X series processors. The four to 10 core processors can be pre-ordered starting June 19th. The 12-core SKU will be available late August. The 14, 16 and 18 cores models in October.

The new processors are toed towards Intels X299 motherboard chipset and are based of Kaby lake -X (dual-channel / 4 cores) and Skylake-X (quad-channel / 6 to 18 cores) processors. The first batch that goes on pre-order will see a shelf date of June 26th.
 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...