Gå til innhold

Broadwell-E Intel i7-6950X, 6900K, 6850K, & 6800K-tråden


C64C

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...
 

Most people expected a May/June release together with Computex for Skylake-X. New information shows Skylake-X and Kaby Lake-X processors to be released in the August / September 2017 timeframe.

 

Before you ask, why release both Skylake-X and Kaby Lake-X at the same time and what is the difference? Simple, Skylake-X can offer 10, 8 and 6 core processors, the other  (Kaby lake-X) remains to be a quad-core part. Skylake-X are the extreme edition like the 6950X series currently on Skylake-X. These processors will get a 140 Watt TDP, the quad-core Kaby Lake-X will be 112 Watt. We have no idea why Intel would be releasing that Kaby Lake-X quad-core with the 7700K already out.

 

With August being mentioned, the release might coincide with Gamescon in Germany. The processors once again will need a new socket, 2066-socket, and yes that means that once again you have to purchase a new motherboard. This chipset will be called X299.

 

There is a rumor right now that Intel is tweaking the cache sizes to increase performance. The new platform also offers support for Intel Optane and quad channel DDR4-2667 MHz memory. 

 

Da får Intel tid til å finstille klokkehastighetene også i forhold til hvordan AMD Ryzen er. La oss håpe prisene blir lavere enn de er nå...

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kjøler dere ned VRM på hovedkortet med en slik overklokk? Med min 5960X på 4.3 Ghz og 1.25v, så kom VRM på mitt Asus X99 Deluxe kort opp i 77 grader load... Da kan jeg bare tenke meg hvor varmt det må bli med en 10-kjerne CPU med 1.37v gjennom den. Må trekke sinnsykt mye strøm. Så jeg kjører da min CPU på 4.0 Ghz, 1.155v til vanlig.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Hvordan kjøler dere ned VRM på hovedkortet med en slik overklokk? Med min 5960X på 4.3 Ghz og 1.25v, så kom VRM på mitt Asus X99 Deluxe kort opp i 77 grader load... Da kan jeg bare tenke meg hvor varmt det må bli med en 10-kjerne CPU med 1.37v gjennom den. Må trekke sinnsykt mye strøm. Så jeg kjører da min CPU på 4.0 Ghz, 1.155v til vanlig.

Mitt X99-E WS hadde konge VRMs. Kjølte den ned med en 120mm vifte som blåser rett på den når jeg kjørte 4700mhz.

 

Men jeg hadde den under vann da.

Lenke til kommentar

 

Hvordan kjøler dere ned VRM på hovedkortet med en slik overklokk? Med min 5960X på 4.3 Ghz og 1.25v, så kom VRM på mitt Asus X99 Deluxe kort opp i 77 grader load... Da kan jeg bare tenke meg hvor varmt det må bli med en 10-kjerne CPU med 1.37v gjennom den. Må trekke sinnsykt mye strøm. Så jeg kjører da min CPU på 4.0 Ghz, 1.155v til vanlig.

Mitt X99-E WS hadde konge VRMs. Kjølte den ned med en 120mm vifte som blåser rett på den når jeg kjørte 4700mhz.

 

Men jeg hadde den under vann da.

 

 

Jeg har tenkt på å ha en vifte over, men litt upraktisk å få til inne i kabinettet. Så sant jeg ikke har kjempe lange strips å henge vifta i da... :p

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan kjøler dere ned VRM på hovedkortet med en slik overklokk? Med min 5960X på 4.3 Ghz og 1.25v, så kom VRM på mitt Asus X99 Deluxe kort opp i 77 grader load... Da kan jeg bare tenke meg hvor varmt det må bli med en 10-kjerne CPU med 1.37v gjennom den. Må trekke sinnsykt mye strøm. Så jeg kjører da min CPU på 4.0 Ghz, 1.155v til vanlig.

Mitt X99-E WS hadde konge VRMs. Kjølte den ned med en 120mm vifte som blåser rett på den når jeg kjørte 4700mhz.

 

Men jeg hadde den under vann da.

 

 

Jeg har tenkt på å ha en vifte over, men litt upraktisk å få til inne i kabinettet. Så sant jeg ikke har kjempe lange strips å henge vifta i da... :p

 

 

Hyssing? Tape? :D

Lenke til kommentar

Hvordan kjøler dere ned VRM på hovedkortet med en slik overklokk? Med min 5960X på 4.3 Ghz og 1.25v, så kom VRM på mitt Asus X99 Deluxe kort opp i 77 grader load... Da kan jeg bare tenke meg hvor varmt det må bli med en 10-kjerne CPU med 1.37v gjennom den. Må trekke sinnsykt mye strøm. Så jeg kjører da min CPU på 4.0 Ghz, 1.155v til vanlig.

Vrm er 55 grader mens jeg folder med Cpuen. Har foldet i hele natt til nå. Dette er på rampage V extreme x99. Virker som om vrm ikkje blir varm hos meg. 62-71 grader på cpu kjernene mens jeg folder.

 

Ja jeg låner cpuen på ubestemt tid :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...