Gå til innhold

Broadwell-E Intel i7-6950X, 6900K, 6850K, & 6800K-tråden


C64C

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Både asrock, asus, msi og gigabyte har oc resultater ute på hwbot.org. selvfølgelig på ln2/ helium!

 

Toppkorta som er brukt. Potensialet er der ;)

 

Ja 7900X overklokker bedre, men bortsett fra det er vel ikke ytelsen noe å hoppe i taket for (så langt). Vi må vel vente på mer skikkelige tester med bedre tweaka BIOS'er.

Lenke til kommentar

 

Både asrock, asus, msi og gigabyte har oc resultater ute på hwbot.org. selvfølgelig på ln2/ helium!

 

Toppkorta som er brukt. Potensialet er der ;)

Ja 7900X overklokker bedre, men bortsett fra det er vel ikke ytelsen noe å hoppe i taket for (så langt). Vi må vel vente på mer skikkelige tester med bedre tweaka BIOS'er.
Eller vi må se tester med Asus Apex, Asrock OCF og ellers skikkelige kort.

 

Asus kjørte på 3600 cl 11 eller.no på minnet

 

Blir gøy å se 4266+ minne med 10 cores

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

En review til :)https://www.bit-tech.net/hardware/2017/06/16/intel-core-i9-7900x-and-x299-chipset-revie/1

De kom opp i 100°C med vannkjøling med 1.3v.

"Vannkjøling" :p

 

 

Min [email protected] ligger på 50c i BF4 med H110i GT, du kan si hva du vil om AIO, men alt tyder jo på at Intel har driti på draget (ikke overaskende) med å bruke TIM på Skylake-X.

 

Intel minner bare mer å mer om et forbanna drittselskap som kun bryr seg om å få inn mest mulig penger.

 

Søppel på godt Norsk.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Hvem skylder på Intel for "alt mulig"?

 

For å dra frem det positive da er jo at prisen er 50% lavere nå, å 7900X ser ut til å klokke bra, begge review's klarte 4.7Ghz, men det store sukket er jo at de blir så jævlig varme.

 

10 kjerner på 4.7 Ghz frister veldig, vi får se, ikke helt utelukket at det blir X299 på meg, men utrolig skeptisk med bruk av TIM og alt kommer ann på Norsk pris.

 

Selv med delidding og bruk av flytende metal istedenfor TIM så ble den 90c, dog ikke med custom vannkjøling.

 

AMD sin kommende 16 kjerner skal koste mindre, så blir blir spennende å se hva den presterer.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Ja da har jeg klart å gjøre en noob type feil her med min 6900K :p

 

Etter jeg fikk satt i CPU og gjort meg ferdig med OC, landet jeg på 4.3 Ghz med 1.275v (manuell volt settings). Så tenkte jeg å prøve å sette opp Adaptive Voltage, og jeg fikk gjort det riktig for CPU. Alt så ut som det var i orden. Jeg glemte selvfølgelig å sjekke hva VCCSA volten ble satt til med Adaptive settings... Etter å ha kjørt med dette i et par uker, så fyrte jeg opp AIDA64 for å sjekke VCCSA volten, og den stod på 1.38v ved idle! Fort inn i BIOS og satt tilbake til manuell volt settings, og så sjekke stabilitet for sikkerhetsskyld med Realbench. Overklokken er ikke lenger stabil....

 

Nå tester jeg 4.2 Ghz og 1.28v load....så jeg tror jeg har klart å degradere CPU, og det etter kort tid også   :confused:

Ja vet, noob feil av meg uten tvil!

 

Noen som har hørt om noe liknende som dette før? Kan jeg regne med at CPU degraderes mer eller? (har VCCSA nå på 1.048v).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...