Gå til innhold

Hvor ofte reiser dere på ferie?


Anbefalte innlegg

Hvor ofte reiser dere på ferie? Kom på å tenke på dette i dag. Hører veldig mange venner av meg er ute å reiser støtt og stadig. Og å reise gir minner, og spennende opplevelser. 

 

Jeg reiser på en ferietur i året. Men kunne tenke meg å reise mer. Hadde det bare ikke kostet så mye. Er jo dyrt å reise. 

 

Nå blir det en sydentur til sommeren, sammen med familien min. :)

Endret av heartlife
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Tja, er vel 3 år siden jeg reiste på det som kan kalles ferie, og før det så snakker vi vel et tiår. Har dog litt med økonomi og interesse å gjøre. 

Lenke til kommentar

Tja, er vel 3 år siden jeg reiste på det som kan kalles ferie, og før det så snakker vi vel et tiår. Har dog litt med økonomi og interesse å gjøre. 

Det er dyrt, og det er derfor jeg velger å bare reise en gang i året. Har med familien min, og da koster det litt. 

Hadde det ikke vært så dyrt så hadde jeg dratt oftere på tur. Er spennende, og det gir minner for livet. :) 

Lenke til kommentar

Det trenger ikke være dyrt å dra på ferie. Man må ikke reise med fly. Man må ikke sove på fint hotell. Man må ikke spise på restaurant hver kveld. Ta deg en telttur i skogen. Road-trip nedover/østover i europa. Ta båten til tyskland/polen/estland. Det er haugevis av interessante byer i midt-/øst-europa. Og drar du til et litt fattig land, så er overnatting og mat ganske billig.

 

Men for å svare på spørsmålet ditt: Jeg drar på ferie 2-4 ganger i året. Som oftest langhelger til byer som det er mulig å ta buss/tog til. Eventuelt et billig rutefly til et par hundrelapper. Går alltid for et billig hotell med et bittelite rom. Skal jo bare sove der, uansett.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Det trenger ikke være dyrt å dra på ferie. Man må ikke reise med fly. Man må ikke sove på fint hotell. Man må ikke spise på restaurant hver kveld. Ta deg en telttur i skogen. Road-trip nedover/østover i europa. Ta båten til tyskland/polen/estland. Det er haugevis av interessante byer i midt-/øst-europa. Og drar du til et litt fattig land, så er overnatting og mat ganske billig.

 

Men for å svare på spørsmålet ditt: Jeg drar på ferie 2-4 ganger i året. Som oftest langhelger til byer som det er mulig å ta buss/tog til. Eventuelt et billig rutefly til et par hundrelapper. Går alltid for et billig hotell med et bittelite rom. Skal jo bare sove der, uansett.

Tenker på å dra på to feriereiser i år. Men det koster når man har en familie man vil ha med seg. Men smart forslag. :) 

Lenke til kommentar

Definer hva du mener med ferie. Hvor lang må reise være for at du kaller det ferie? MÅ det være med fly, eller er en 2-dagers biltur til en naboby også ferie? Er det ferie dersom du er på jobbreise, og legger inn et par fridager før eller etter jobbing når du først er der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...