Gå til innhold

Hvor er det blitt av alle 9/11 konspirasjonstenkerne?


Anbefalte innlegg

Nei problemet her er selvsagt at truther-bevegelsen mener disse dokumentene er graderte fordi de skjuler en konspirasjon. Det som vi sheeples tror, er at de er graderte av diplomatiske omstendigheter, eller for å si det litt mer uformelt: Saudi Arabia var involvert, og USA vil ikke si det til trynet demmes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hæ? Påstår du plutselig at "planned obsolescence" ikke er en konspirasjonsteori?

 

Tvert imot. Jeg sier at planned obsolescence eksisterer, og ikke er en konspirasjonsteori en gang, men en "konspirasjon" i sin strengeste definisjon av ordet. Apple iPhone er et glimrende eksempel på planned obsolescence, der eldre telefoner blir ubrukelige fordi Apple sitt økosystem ikke tar hensyn til svakere maskinvare og eldre iOS-versjoner. Microsoft sin DirectX er et eksempel på planned obsolescence der eldre versjoner av Windows ikke får støtte for nye DirectX.

 

Derimot så er det et par detaljer, slik som "The Sony Timer", jeg ikke har stor tro på.

 

 

Ok, så du støtter konspirasjonsteorien om "planned obsolescence" men ikke konspirasjonsteorien om 9/11. Du er jammen mer åpensinnig enn jeg først antok.

 

Jeg er enig i at konspirasjonsteorien om planned obsolescence er sannsynlig.

Lenke til kommentar

Eller at det rett og slett inneholder annen informasjon de ikke vil skal ut. Det er mange grunner til at dokumenter er graderte...

Men at USA tror/trodde Saudi Arabia var involvert er jo en mer enn god nok grunn til å ikke avgradere det.

 

 

Absolutt.

 

Så kan du spørre deg selv, hvor mange grunner finnes det til å klassifisere måten WTC 7 kollapset på? NIST har publisert en animasjon eller tegnefilm om du vil som viser hva de mente skjedde. Men de publiserer ingen simulering, ingen data brukt til simuleringen. Hvorfor?

 

Kan du se noen annen grunn enn at de ikke ønsker at noen skal kunne sjekke om de har tatt feil? Hvorfor skal jeg måtte tro og gjette på at de har gjort alt riktig og ikke gjort noe feil? Er det vitenskapelig? 

Kan vedkommende som bestemte at dette skulle vært unntatt offentligheten ha tatt feil? Kanskje noen burde overstyre det vedtaket?

Lenke til kommentar

Så kan du spørre deg selv, hvor mange grunner finnes det til å klassifisere måten WTC 7 kollapset på? NIST har publisert en animasjon eller tegnefilm om du vil som viser hva de mente skjedde. Men de publiserer ingen simulering, ingen data brukt til simuleringen. Hvorfor?

 

Vanskelig å si uten å ha lest dokumentene ;)

Jeg bare at det kan være mange ukjente grunner til at de ikke offentliggjør det, uten at de nødvendigvis har så en skjult agenda.

Vitenskap eller nyskjerrighet har ikke så mye å si for om noe blir avgradert/offentliggjort eller ikke.

Kan være så enkelt som at de ikke vet hvorfor WTC 7 kollapset og vil holde dette skjult.

Lenke til kommentar

Den beste filmen jeg har sett ang. dette er Decades of Deception fra 2015. Det er en mer vitenskapelig tilnærming enn mange andre filmer som kan synes vel spekulative på noen områder.

 

Spesielt det han sier på 26.42 ang. "konspriasjonsteori" synes jeg er helt On Point. Det er for mange som tilnærmer seg dette emnet unøytralt. Ingen vil være han rare konspirasjonsteoretikeren.

 

Ang. hva som skjedde denne dagen: Jeg aner faktisk ikke. Jeg tror ikke noe på den offisielle versjonen. Til det er bevisene og indisene for sterke. Men med en gang en kommer opp med en annen teori kommer det brått opp tusen nye problemer og spørsmål som skal besvares. Det finnes på en måte ingen "god løsning". Og det har gått 15 år..

 
Lenke til kommentar

 

Alt som har skjedd etterpå mrSnorkel.

 

Hørt om Reichtag Fire?

Hva skjedde etterpå? -Dette høres ut som en ny vinkling,for meg i alle fall.

 

 

 

Alle krigene til USA og alle geopolitiske involveringer i utlandet?

 

- Afghanistan

- Iraq

- ISIL (konsekvens av Iraq)

- Libya

- Sudan

- Syria

- Ukraina

 

Og flere andre. Dette er bare de mest fremtredende og åpenbare.

 

- Russland?

- Kina?

- Verdenskrig?

- Atomkrig?

 

 

Og da nevner jeg ikke engang ideologien i det hele:

- Overvpkningsamfunnet

- Politistaten

- Propaganda

 

 

 

.....

 

Bare de tingene jeg kom på på 3 minutt.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Lose the name er vel det nye store, at du ikke har lov til å bruke navnet ditt og personnummeret ditt...

Og at selvfølgelig at man ikke har ikke har lån ettersom det er personnummeret og navet som har lån, men man eier helt klart huset man kjøpte i det samme navnet :p

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Konspirasjonsteorier er litt "ut" nå, føler jeg. Den hobbyen mister popularitet.

Må nesten slå et slag for litt konspiratorisk tenkning:

Hvis du ser på Wikipedia-siden for massakrer i Syria, så ser du at for noen år siden skjedde det jevnlig at den syriske hæren skal ha massakrert sivile på kloss hold. Men så ble det plutselig slutt. Etter gassangrepet i August 2013 ble det plutselig slutt. Ingen flere massakrer på kloss hold fra den syriske hæren.

 

Konspiratorisk spørsmål : Er det mer sannsynlig at det egentlig var Al Qaida som sto bak massakrene, og la skylden på Assad, for å få USA til å bombe Assad, men etter Saringassangrepet har de gitt opp dette, fordi de skjønte at det ikke nyttet?

 

Eller er det mer sannsynlig at den syriske hæren veltet seg i massakrer på et tidspunkt da alle trodde at dette kunne få USA til å bombe, mens de plutselig la det helt bort straks det ble klart at USA ikke kom til å bombe Assad?

 

( https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_massacres_in_Syria )

 

Det virker på meg som vi nå har en "anti-konspirasjons-gruppetenkning" som er så sterk at den holder spørsmål som dette langt unna bevisstheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det virker på meg som vi nå har en "anti-konspirasjons-gruppetenkning" som er så sterk at den holder spørsmål som dette langt unna bevisstheten.

 

Det funker ikke slik. Konspirasjonsteoretikerne har bevisbyrden og går mot konsensusen, så da skal det jammen meg være demmes jobb å overbevise oss "sheeples". Å sitte med tankene om at alle andre, utenom en liten minoritet, benekter konspirasjonsteorier er vanvidd. Spesielt når det aldri er konkrete bevis eller fornuftig rasjonalisering involvert.

 

Det er alltid tomme spørsmål basert på magefølelse om USA gjorde X, istedet for at Ockhams barberkniv hendelse Y, og siden konspirasjonsteoretikere er så oppslukt i idéen om at USA er manipulerende psykopater som årlig begår krigsforbrytelser og folkemord, så er det bare teori X som gir mening i dette puslespillet demmes. Gud forby at det faktisk skjedde et ekte terroristangrep en gang i løpet av vår levetid.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Gavekort skrev : "Det funker ikke slik. Konspirasjonsteoretikerne har bevisbyrden og går mot konsensusen,"

 

Nå ble jeg ikke helt sikker på om du her også snakker om "konspirasjonsteorien" min over her, at du mener at jeg har bevisbyrden, og at hvis jeg ikke kan bevise noe, så er det ingen grunn til at noen skulle tenke noe mer over teorien min?

Endret av UglaSukk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...