Gå til innhold

Har DU bestilt HTC Vive?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo mer jeg leser her, desto større øker lysten (og et falskt behov) for Vive.

 

Har for lengst bestemt meg for at jeg skal ha Vive om jeg skal hoppe inn på VR-toget. Men får et forklaringsproblem om kona ser det kommer en dyr boks i posten. :D

 

Er det noen av dere som bruker Vive til å kjøre bil/fly i simulator/utvikle i Unreal eller Unity?

Lenke til kommentar

Jo mer jeg leser her, desto større øker lysten (og et falskt behov) for Vive.

 

Har for lengst bestemt meg for at jeg skal ha Vive om jeg skal hoppe inn på VR-toget. Men får et forklaringsproblem om kona ser det kommer en dyr boks i posten. :D

 

Er det noen av dere som bruker Vive til å kjøre bil/fly i simulator/utvikle i Unreal eller Unity?

Benytter meg av Unity ja. Jeg er ikke spes god da. Har en kamerat som er langt bedre enn meg. Jeg lager mer det grafiske innholdet og så programmerer han liv i miljøene jeg setter opp. 

 

Er ikke spesielt opptatt av simulator spill. Jeg spiller vel litt av alt akkurat nå. Jeg er kanskje mer interessert i opplevelsen enn av selve spillingen. Det meste er i grunn interessant og gøy i VR.

 

For min del har VR vært ett fantastisk nyttig verktøy for min kreativitet. Det er spesielt gøy hvis man kjenner noen med den samme interessen man kan samarbeide med. Sosialt er det også. VR er langt gøyere å bruke i fellesskap med andre enn alene. Altså det er gøy alene også, men enda bedre i fellesskap.

Lenke til kommentar

Hmmm har et morsomt trekk/reservasjon på masterkortet mitt i DnB nå...  :)

 

Nå blir det VR på broder Louie gutter og jenter. Må bestille skjermkort tenker jeg. Dere som har fått Vive nå, kjører dere 980/970 - og hvilken utgave av kortet (6GB, 12GB?).

Jeg har ikke fått den ennå, men har titan X her (12GB) å den dipper litt på topp ytelses testen på steamVR benchmarken :p

 

 

Anbefaler alle å teste Brookhaven Experiment (kan laste ned gratis demo). DESIDERT beste VR-opplevelsen jeg har hatt hittil. Utrolig kult og intenst. Da en av mutantene var nærme nok så snubla jeg bakover  :p

Jeg har lasta ned alle steam VR demoer og gratis spill som så interessange ut, (30 stk) og har nesten 30 paid som ligger å venter på å bli kjøpt x)

 

 

 

 

Da er HTC Vive bestilt fra deres hjemmeside!   :dribble:

 

Fikk beskjed at den blir sendt fra dem i Mai.   :dribble:   :dribble:

 

Julaften kommer tidlig i år   :wee:

Jeg fikk beskjed om Juni.

Bestillte fra Vive 14/4.

Kan jo håpe jeg får min litt før jeg også da.  :)

 

Du får nok den i Mai også, om ikke tidligere   :wee:

 

 

Håper indelig det selv! :D Bestilte min 20 april her

 

 

Hva bruker folket som lydkilde da?

 

Vil lyden følge med på hvilken retning du står?

Jeg bruker philips fidelio X2 her med razer surround softwaren. Å kommer også til å bruke Z906 5.1 surround anlegget.

Lenke til kommentar

Til nå har jeg kjøpt følgende titler:

Apollo 11, Universe Sandbox, Audioshield, theBlu, Hover Junkers og HordeZ. Hvilke andre titler bør man han?

Vel det er ganske mye egentlig, det kommer an på hva du er interessert i og villig til å bruke penger på. Er også en god del som er gratis, blant annet spillene som ble bundlet med Vive (Fantastsic Contraption, Job simulator, tilt brush. The Lab så klart og en noen demoer som Budget Cuts.

 

Ser du ikke nevner Space Pirate Trainer. Det burde du ha.

 

Andre ting som er verdt å sjekke ut er:

 

Minecraft

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4f5upo/minecraft_for_vive_in_vr_is_our_first_aaa_title/

 

Vanishing Realms

Legend of Luca

The Gallery Call of the Starseed

Final Approach

Chunks (Bygg din egen rollercoaster!)

Unseen Diplomacy

Cloudlands VR Minigolf (har demo)

Selfie Tennis

Out of Ammo

Holopoint

Keep talking and nobody explodes

Water Bears

Modbox

Hotdogs Horsehoes and handgranades

 

Gratis:

Irrational Exuberance: Prologue

Altspace VR

Foo Show

Brookhaven experiment

The Rose and I

 

Ting som kommer som jeg har hørt mye snakk om:

Raw Data

Pool Nation VR

Waltz of The Wizzard

Arizona Sunshine

Thunderbird

Giant Cop

MaximumVR

Skyworld

Everest VR

Nimbus Knights

 

 

Er sikkert enda mer jeg har glemt å nevne også :p

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

wow! Dette er bare sinnsykt... Jeg kjører theblu på 780en uten noe som helst problemer, det samme gjelder Apollo 11 og audioshield.

980ti ble avbestilt siden komplett var så trege å få fingeren ut med å sende den, det er jeg glad for nå.

 

Til og med menyen var fet å rote rundt i.

Lenke til kommentar

Jeg spiller en del holoball. Bruker vive hovedsakelig til å trene. Spiller da Holopoint, holoball og audioshield. Holoball er enkelt men alikevell meget gøy. Et spill pulsen holder seg høy og du blir virkeligen gira. Det er det eneste spillet hvor jeg har endten slått kontrolleren i taket eller i veggene for det er så intenst :)

Absolutt å anbefale!

Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor jeg ikke har fått noen sendings dato på ordren?

 

dfeed72d95.jpg

 

Får opp samme greien jeg også, står ikke noe shipping-dato/måned, men bryr meg ikke så særlig mye om det. Du kan jo sikkert ta en liten prat med chatten til HTC, hvis du er nervøs :p

Lenke til kommentar

Har gjort det samme en gang selv :p Helt i begynnelsen på Vanishing Realms er det en hindring med noen økser som farer frem og tilbake i en korridor. Gikk rett i veggen i et forsøk på å forsere hindringen med å løpe gjennom rommet mitt. Følte meg ikke særlig smart etter det

 

Slår kontrollene i veggen rett som det er når jeg spiller intense spill hvor jeg må bevege meg rask. Vurderer å polstre veggene med matter for å hindre at jeg gjør skade på kontrollene og meg selv.

 

Men herlighet hvor gøy det er! Sykt hvor oppslukt man kan bli av opplevelsene. Jeg tar meg selv hele tiden i å nesten legge fra meg kontrollene på virtuelle bord.

Lenke til kommentar

Har sett på endel spilt via Steam sin streaming funksjon nå. Grafikken er noe lav på spillene men fy å gøy folk har det! Og samtlige jeg spør ang grafikk sier dem tenker ikke på det engang. Det er ikke som å spille et spill ved å se på en flat skjerm hvor en analyserer detaljer. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...