Gå til innhold

Har DU bestilt HTC Vive?


Anbefalte innlegg

Jeg fikk min ordrebekreftelse 16:38 29.feb, og på mandag den 11.april fikk jeg følgende beskjed:

 

 

(...) we cannot (at this moment) give any exact estimate of when you can expect to receive it, I would not be surprised if you were to receive an email soon with the tracking reference number for the delivery.

og

 

 

(...) from what I can tell, you were one of the faster ones. Check your email the following days, there might be desired email coming soon

 

Skal jeg purre på dem igjen..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk min ordrebekreftelse 16:38 29.feb, og på mandag den 11.april fikk jeg følgende beskjed:

 

 

(...) we cannot (at this moment) give any exact estimate of when you can expect to receive it, I would not be surprised if you were to receive an email soon with the tracking reference number for the delivery.

og

 

 

(...) from what I can tell, you were one of the faster ones. Check your email the following days, there might be desired email coming soon

 

Skal jeg purre på dem igjen..?

Ingen poeng i å stole på det HTC support sier. Spiller ikke så mye rolle når du FIKK ordrebekreftelsen egentlig, når ble den sendt fra HTC er det som teller. Kan se dette på forskjellige måter, avhengig av hva slags mail du har (Gmail: show original).

 

Ser uansett ut som de kanskje har stoppet utsendelser til Norge for nå, ingen norske som har meldt noe siden mandag tror jeg :(

Tror kanskje DRI venter på å få papirene i orden... For et totalt inkompetent selskap.

Lenke til kommentar

Ser uansett ut som de kanskje har stoppet utsendelser til Norge for nå, ingen norske som har meldt noe siden mandag tror jeg :(

Tror kanskje DRI venter på å få papirene i orden... For et totalt inkompetent selskap.

 

jeg venter pakke fra DHL nå. Regner med at det blir Vive i helgen :)

 

Edit: 

post-56355-0-21872700-1460721248_thumb.jpg

 

:D

Endret av Enceladus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For dere som har fått deres vive å hatt den i over en uke, var det noen extra DHL eller import avgift regning etter en ukes tid? 

Noen som har svaret? For må da forberede 2-3000 extra for importen om det er import avgift eller/og DHL regning for levering på døra. (når jeg bestilte et deksel til telefonen, så ble den sendt med DHL som kom på 300 extra) 

Lenke til kommentar

Noen som har svaret? For må da forberede 2-3000 extra for importen om det er import avgift eller/og DHL regning for levering på døra. (når jeg bestilte et deksel til telefonen, så ble den sendt med DHL som kom på 300 extra) 

 

 

Bare å vente og se. Er et par her som har fått sine, inkludert meg selv.

 

Svaret kommer når noen av oss har et svar ;)

Lenke til kommentar

 

Ser uansett ut som de kanskje har stoppet utsendelser til Norge for nå, ingen norske som har meldt noe siden mandag tror jeg :(

Tror kanskje DRI venter på å få papirene i orden... For et totalt inkompetent selskap.

 

jeg venter pakke fra DHL nå. Regner med at det blir Vive i helgen :)

 

Edit: 

attachicon.gifWIN_20160415_13_50_03_Pro.jpg

 

:D

 

 

Tipper du er sånn passe happy nå! :D Begynte nesten å synes synd på deg fordi det tok sånn tid. Fortell hvordan førsteinntrykket er? 

Lenke til kommentar

Tipper du er sånn passe happy nå!  :D Begynte nesten å synes synd på deg fordi det tok sånn tid. Fortell hvordan førsteinntrykket er? 

 

You bet! Dette er sykt gøy! Det er vanskelig å forlate VR. Har liksom lyst til å bare være der. Er som å tre inn i en annen verden. Man glemmer helt tiden. Det er noe helt annet enn tidligere VR sett. Roomscale og motion kontrollere er veldig veldig gøy! 

 

Kabelen venner man seg fort til, brillene er behagelig nok hvis man bare fester de skikkelig. Vekten er godt fordelt og er ikke noe jeg tenker over. Kontrollene er selvfølgelig helt magiske å bruke. Helt utrolig kult hvor bra og nøyaktig de fungerer. Det er en merkelig opplevelse. Føler meg også veldig trygg på å gå rundt når jeg vet at veggene spretter opp når jeg nærmer meg ytterkanten av plassen jeg har tilgjengelig. Kameraet er også kjempenyttig. Praktisk til å finne drikkeflasken min og ellers sjekke omgivelsene eller når jeg snakker med folk, greit å kunne se de man prater med. Føles veldig rart å være i VR men samtidig se den virkelige verden i en slags Tron aktig gjengivelse. Kameraet må aktiveres i settings. 

 

Første opplevelse jeg prøvde var The Blu. Skikkelig deilig opplevelse. Etter den prøvde jeg Job simulator skapte et salig kaos på kjøkkenet :p deretter The Lab, kastet pinne med hunden på island og forsvarte en borg mot horder av små papir menn med pil og bue. Drit gøy. Er fortsatt mye igjen å prøve i The lab og de andre tingene jeg har testet til nå. Jeg tar meg god tid. Har ellers testet Space Pirate Trainer og Tiltbrsuh, og nå må jeg sove... Gleder meg til i morgen. Kommer til å stå opp tidelig!

 

Men det er selvfølgelig også noen irritasjonsmomenter. Det som irriterer meg mest er gjenskinnet i linsene. Merker dette best i opplevelser med mørke miljøer som Space Pirate Trainer. Men hører at Oculus sine nye briller også har dette problemet. Håper at det blir mulig å skifte ut linsene med noen med høyere kvalitet hvis det kan fikse dette. Men bortsett fra dette så fungerer det meste veldig bra.

 

Det føles som et solid hopp fra DK2. Men jeg tror samtidig ikke at man skal ha for høye forventninger heller med tanke på den visuelle kvaliteten. Det er ikke så skarpt som på en høyoppløselig skjerm og det føles litt som man har en dykkermaske på seg. Men det kan heller ikke sammenlignes med å se på en flat skjerm. Fordelene med VR er så store at begrensingene blir små. Jeg tror det er en fordel at jeg har gått fra Oculus Rift DK2 til dette, gjør at jeg setter mer pris på de forbedringene som er gjort. Tror kanskje noen vil bli litt skuffet som ikke har denne erfaringen og tror at det skal være like høyoppløselig som moderne skjermer.

 

Ellers tror jeg det kommer til å bli helt vilt i årene fremover når vi får enda bedre VR sett. Enn så lenge så skal dette klare å underholde meg i massevis! :D

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig blitt trukket en klekkelig sum av HTC. De av dere som har fått allerede; hvor lang tid tok det fra de tok pengene til dere fikk Viven?

Var mye kluss med min forsendelse før jeg fikk den. Forhåpentligvis er mye av dette rettet opp i nå for dere andre. Men etter at man får mailen fra DHL om sporing så skal det bare ta noen få dager før man får den. 

 

Husker ikke nøyaktig når jeg ble trukket og hvilken rekkefølge dette skjedde i. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...