Gå til innhold

Har DU bestilt HTC Vive?


Anbefalte innlegg

 

Anbefaler alle å teste Brookhaven Experiment (kan laste ned gratis demo). DESIDERT beste VR-opplevelsen jeg har hatt hittil. Utrolig kult og intenst. Da en av mutantene var nærme nok så snubla jeg bakover  :p

Jeg måtte gi meg på wave 3. Da hadde jeg ikke mer nerver igjen :p

 

 

Min anbefaling er The Foo show. Gleder meg til flere episoder. Er gratis også.

 

Får virkelig følelsen av å være tilstede med disse folka. Veldig kult når vi besøker et watchtower fra en scene i spillet Firewatch. Har kjørt gjennom episoden to ganger nå. Jeg tror det er mye potensiale her.

post-56355-0-91153700-1461702544_thumb.jpg

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm har et morsomt trekk/reservasjon på masterkortet mitt i DnB nå... :)

 

Nå blir det VR på broder Louie gutter og jenter. Må bestille skjermkort tenker jeg. Dere som har fått Vive nå, kjører dere 980/970 - og hvilken utgave av kortet (6GB, 12GB?).

 

980 Ti her 6gb

 

Er vel bare TitanX kortet som har 12gb så vidt jeg vet, er noen her med det kortet også. 

 

Lenke til kommentar

Jeg har bare GTX 780 4GB selv.. ifølge Steam VR testen så er jeg bortimot 80% på gul, dvs "capable" men "upgrade recommended". Ingen frames under 90 i testen, men det er jo ikke alle spill som skalerer like bra som robot repair. Har ikke særlig lyst til å kjøpe nytt 900-serie skjermkort med 1070/1080 rett rundt hjørnet.

Lenke til kommentar

 

 

Min anbefaling er The Foo show. Gleder meg til flere episoder. Er gratis også.

 

Får virkelig følelsen av å være tilstede med disse folka. Veldig kult når vi besøker et watchtower fra en scene i spillet Firewatch. Har kjørt gjennom episoden to ganger nå. Jeg tror det er mye potensiale her.

attachicon.giffoo show.jpg

 

 

Takk for tipset :) Og helt enig. Dette var bare helt fantastisk. Selv med de low poly character modellene føltes det som man stod der midt i samtalen med disse gutta. Og de spektakulære omgivelsene oppe i tårnet bidro til å skape en helt spesiell opplevelse. Jeg måtte jo og selvfølgelig labbe en tur ut døra og ut på plankeverket. WOW. Hadde det ikke vært for chaperonen som dukket opp hadde det vært total innlevelse(så her må det ordnes enda mere plass  :D  ) . 

Lenke til kommentar

 

 

 

Min anbefaling er The Foo show. Gleder meg til flere episoder. Er gratis også.

 

Får virkelig følelsen av å være tilstede med disse folka. Veldig kult når vi besøker et watchtower fra en scene i spillet Firewatch. Har kjørt gjennom episoden to ganger nå. Jeg tror det er mye potensiale her.

attachicon.giffoo show.jpg

 

 

Takk for tipset :) Og helt enig. Dette var bare helt fantastisk. Selv med de low poly character modellene føltes det som man stod der midt i samtalen med disse gutta. Og de spektakulære omgivelsene oppe i tårnet bidro til å skape en helt spesiell opplevelse. Jeg måtte jo og selvfølgelig labbe en tur ut døra og ut på plankeverket. WOW. Hadde det ikke vært for chaperonen som dukket opp hadde det vært total innlevelse(så her må det ordnes enda mere plass  :D  ) . 

 

Ja tror dette kan bli ett nytt alternativ til det typiske TV showet. 

 

De merkelige armene var vist noe av det første som skulle fikses til neste episode. De har vist en lang liste med forbedringer og nye ting de skal legge til etter hvert. 

 

 

 

Men til noe helt annet nå:

Nye Hover Junker oppdateringer vi har i vente :)

 

Har selv bare hatt en kjapp match i Hover Junkers til nå. Har ikke blitt nok tid til virkelig å gå i dybden på spill enda. Jobber mest med mine egne VR prosjekter. Og ja selvfølgelig vise frem Vive til en Bunch med folk. Er like gøy å vise til andre som å bruke den selv! Tror jeg liker aller best å vise til folk som overhodet ikke vet noe om VR og hvor dette er helt nytt. De blir ofte veldig overasket over opplevelsene og teknologien. The Blu, Tilbrush og The Lab er mine faste demo opplevelser og så litt Space Pirate Trainer hvis jeg ser at det er av interesse hos enkelte. 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Min anbefaling er The Foo show. Gleder meg til flere episoder. Er gratis også.

 

Får virkelig følelsen av å være tilstede med disse folka. Veldig kult når vi besøker et watchtower fra en scene i spillet Firewatch. Har kjørt gjennom episoden to ganger nå. Jeg tror det er mye potensiale her.

attachicon.giffoo show.jpg

 

 

Takk for tipset :) Og helt enig. Dette var bare helt fantastisk. Selv med de low poly character modellene føltes det som man stod der midt i samtalen med disse gutta. Og de spektakulære omgivelsene oppe i tårnet bidro til å skape en helt spesiell opplevelse. Jeg måtte jo og selvfølgelig labbe en tur ut døra og ut på plankeverket. WOW. Hadde det ikke vært for chaperonen som dukket opp hadde det vært total innlevelse(så her må det ordnes enda mere plass  :D  ) . 

 

Ja tror dette kan bli ett nytt alternativ til det typiske TV showet. 

 

De merkelige armene var vist noe av det første som skulle fikses til neste episode. De har vist en lang liste med forbedringer og nye ting de skal legge til etter hvert. 

 

 

 

Men til noe helt annet nå:

Nye Hover Junker oppdateringer vi har i vente :)

 

Har selv bare hatt en kjapp match i Hover Junkers til nå. Har ikke blitt nok tid til virkelig å gå i dybden på spill enda. Jobber mest med mine egne VR prosjekter. Og ja selvfølgelig vise frem Vive til en Bunch med folk. Er like gøy å vise til andre som å bruke den selv! Tror jeg liker aller best å vise til folk som overhodet ikke vet noe om VR og hvor dette er helt nytt. De blir ofte veldig overasket over opplevelsene og teknologien. The Blu, Tilbrush og The Lab er mine faste demo opplevelser og så litt Space Pirate Trainer hvis jeg ser at det er av interesse hos enkelte. 

 

 

Bor du i Oslo-området har jeg selv veldig, veldig lyst til å teste. :)

Lenke til kommentar

Modding!

 

HTC Vive har en modliste på Reddit her: https://www.reddit.com/r/Vive/wiki/modifications

Problemet er at meste parten av lenkene går til Amerikanske nettsteder.

 

Er det noen som har prøvd HDMI forlenger / DisplayPort forlenger? I så fall, PM / kommenter så kan vi prøve å få til en liste i første posten. Produktet må være tilgjengelige i Norge.

 

USB-extendere, samme greia som over. Produktet må være tilgjengelige i Norge.

 
 
Utover det, så har jeg bestilt et par av:  Cwxuan Micro USB Detachable Magnetic Adhesion Data Sync Charging Cable for Android Phone - White fra DealExtreme EU, 5-7 dager forsendelse og rett under 175,- med frakt.
 
 
Leste at det var utsolgt for slike Wrist Strap for Wii, så tenkte å finne frem mine Wii kontroller og bruke dem på HTC Vive kontrollere, det for unngå at kontrollen skal fly vegg i mellom...
Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Ville styrt unna displayport forlenger. Jeg har testa 5m usb, 5m hdmi og 5m displayport fra pc til boksen (billig kabler). 

Når jeg brukte displayport så sleit jeg med at bildet blei svart/tok seg pauser i noen få sekunder før det kom tilbake. Dette problemet var ikke med HDMI. 

 

Leste at det var flere som sleit med det samme på diverse fora.

Endret av Solsviken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...