Gå til innhold

Har DU bestilt HTC Vive?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter noen timer med testing kan jeg ikke annet enn å bekrefte det de aller fleste sier: Dette er revolusjonerende!

Jeg er enig. Førsteinntrykket er at vi ikke er helt der enda, men om noen år kommer dette til å være helt fantastisk. Uansett så har jeg det kjempegøy med Viven, og for entusiastene er det en god investering.

Endret av Snusmumrikk1
Lenke til kommentar

 

Med fare for å høres ut som en surpomp: Akkurat som HTC sa hele tiden.

Hva er problemet ditt? Jeg fikk svar fra DHL som hadde sjekket papirene og svarte at alt er ok. At HTC er dårlig til å formidle noe som helst er jeg enig i, men nå har jeg hvert fall fasiten.

 

 

... holy grab-bag, Batman. Jeg har ingen problemer, egentlig. For all del, bra at du har fått det bekreftet. Men det er nettopp dette HTC har sagt hele tiden, at alle kostnadene lå i prisen allerede. Kjekt å ha en fasit likevel, og det var derfor jeg spurte deg om hvor du hadde det fra. 

 

Sleng dere på gruppa da. Ikke av noen annen særlig god grunn enn at det blir lettere å finne andre med Vive på Steam. http://steamcommunity.com/groups/vimedvive

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Da fikk jeg min igår, helt sjukt gøy! Noen som vet om det går an å se 360 videoer fra f.eks Youtube med Vive?

Last ned virtual desktop. Da kan du se 360° videoer fra youtube og lokalt.

 

Jeg ville venta med å kjøpe Virtual Desktop. Akkurat nå er oppløsningen altfor dårlig til at appen er til noen nytte. Hvis du vil se videoer kan du laste ned VRideo som er gratis.

 

Er det foresten noen som vet om Valve skal jobbe noe mer med The Lab? Synes det var mye lovende i den demoen. Likte spesielt Secret Shop som var veldig kul og intens, og der jeg helt glemte jeg var i en virtuell verden.

Endret av Snusmumrikk1
Lenke til kommentar

Er det foresten noen som vet om Valve skal jobbe noe mer med The Lab? Synes det var mye lovende i den demoen. Likte spesielt Secret Shop som var veldig kul og intens, og der jeg helt glemte jeg var i en virtuell verden.

Det er denne da: :)

 

DOTA 2 VR Spectator Mode

 

 

Det er jo også Budget Cuts da, hvor utviklerne virker å få litt assistanse fra Valve. Bortsett fra dette vet jeg ikke om noe mer, men tipper de har mer under utvikling.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

 

Er det foresten noen som vet om Valve skal jobbe noe mer med The Lab? Synes det var mye lovende i den demoen. Likte spesielt Secret Shop som var veldig kul og intens, og der jeg helt glemte jeg var i en virtuell verden.

Det er denne da: :)

 

DOTA 2 VR Spectator Mode

 

 

Det er jo også Budget Cuts da, hvor utviklerne virker å få litt assistanse fra Valve. Bortsett fra dette vet jeg ikke om noe mer, men tipper de har mer under utvikling.

 

Det ser mye bedre ut i et lite youtube-vindu på en 19x10 skjerm enn i headsettet. Det er hvert fall noe jeg har erfart nå. Men det er mulig at det kan funke.

Lenke til kommentar

Akkurat nå bruker jeg et Koss Porta Pro, har planer om å montere denne rett på festestroppen slik at det blir mer som en integrert løsning lignende den til Oculus. https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4e0px4/vive_audio_solution_koss_porta_and_magnets_works/ Disse er den beste løsningen jeg har testet til nå.

 

Før Koss brukte jeg lukkede øretelefoner som dekket ørene. Men det ble for ubehagelig i lengden. Ble for mye friksjon mot ørene pga festestroppen som satt over ørene og så hodetelefoner utenpå der igjen.

 

Høytalere virker å være litt håpløst, håper det kommer noen gode surround løsninger som funker med Vive etter hvert.

 

Ørepropper liker jeg virkelig ikke. Så det er uaktuelt.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Prøvde Vive på Elkjøp Ullevål i dag. Dritkult! Prøvde først The Lab; gikk rundt på en fjelltopp og lekte med en virtuell hund. Fantastisk følelse; FØLTE jeg var der! Kjente jeg ble småredd når jeg nærma meg kanten på fjellet. Akkurat slik jeg ville følt det IRL. Prøvde så SPT; kjempegøy, fett å dodge skudd med skjoldet og skyte alt som dukker opp. Kom vel til wave 7/8.

 

Forhåndsbestilte sporenstreks; dama bak disken nevnte 8. juni som leveringsdag, på kvitteringa står det 15. juni.

 

For de som fortsatt er "på gjerdet" ift. om de ønsker å kjøpe Vive, kan en tur til Elkjøp Ullevål virkelig anbefales. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Festestroppen skal ikke gå over ørene. Så med mindre du bare har veldig høye ører, så har du den på feil.

Ok jeg har muligens hatt den litt for langt ned bak skallen og over ørene. Har forsøkt å justert og testet i noen timer nå, det ble kanskje litt bedre. Men stroppen går fortsatt over øvre delen av øret og gnisser litt. Jeg får den ikke over øret samme hvor mye jeg forsøker slik som på bildet.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Prøvde den på Lefdal Sandvika idag. På kvitteringen står det 01. juli for meg. Håper ikke det er tilfelle at jeg ville spart 2 uker om jeg hadde dratt til Ullevål istedet.

Blir egentlig ikke veldig overraska om Elkjøp får "prioritet" over Lefdal her. Men det kan jo også hende 1. juli bare er en skrivefeil...? Kan kanskje være verdt å høre med Lefdal om det? :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...