Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor bra er egentlig VR i april 2018? Finnes det noen plass man kan teste dette? 

 

Jeg er i tråden på grunn av Ready Player One. :D

Jeg skal se Ready Player one i dag. Gleder meg! :D 

 

VR i dag funker ganske bra men vi er absolutt ikke på det nivået som filmen viser (Jeg har lest boken). Men vi er heller ikke så forferdelig langt unna også for å si det slik ;) 

 

Første generasjon er 2 år gammel nå, Vive og Rift. Og så har vi det jeg vil kalle for generasjon1.5 som Samsung Odyssey, Vive Pro og nå snart Pimax8k. I tillegg er mobile varianter som Oculus Go rett rundt hjørnet nå.

 

Valve "sjefen" Gabe Newell sier følgende om dagens VR teknologi.

"barely capable of doing a marginally adequate job of delivering a VR experience."

Valve og Gabe er også blant de som pusher hardest for VR nå. 

 

Siste ryktene jeg hørte er at Valve har noen sinnsykt fete ting på gang ifølge noen utviklerene som var på besøk i lokalene deres nå nylig. Er nok snakk om flere spill og ny teknologi her.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg skal se Ready Player one i dag. Gleder meg! :D

 

 

 

VR i dag funker ganske bra men vi er absolutt ikke på det nivået som filmen viser (Jeg har lest boken). Men vi er heller ikke så forferdelig langt unna også for å si det slik ;)

 

 

Takk for godt svar! Falt den i smak? Håper du så den i 3D. :) 

 

Jeg har ikke tid til VR med det første uansett, men er definitivt noe jeg er interessert i etterhvert. ;) 

Lenke til kommentar

 

Jeg skal se Ready Player one i dag. Gleder meg! :D

 

 

 

VR i dag funker ganske bra men vi er absolutt ikke på det nivået som filmen viser (Jeg har lest boken). Men vi er heller ikke så forferdelig langt unna også for å si det slik ;)

 

Takk for godt svar! Falt den i smak? Håper du så den i 3D. :)

 

Jeg har ikke tid til VR med det første uansett, men er definitivt noe jeg er interessert i etterhvert. ;)

Likte filmen godt! Underholdende og med mange artige referanser til spill og pop-kultur. Tror den filmen kommer til å gjøre en bra jobb med å få flere interesert i VR. Men det var en del endringer i forhold til boken. De som likte filmen tror jeg vil ha glede av boken. Lydboken er bra! Lest av han som spiller Wesley Crusher i Star Trek next generation ;)

 

Så filmen i 2D. Er ikke noe glad i 3D på kino. Hvis det var en VR animert film ville det vært en annen sak, eller kanskje enda bedre et VR spill. Skal vist være noen offisielle spill og opplevelser i VR laget til filmen.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

 

Hvor bra er egentlig VR i april 2018? Finnes det noen plass man kan teste dette? 

 

Jeg er i tråden på grunn av Ready Player One. :D

Jeg skal se Ready Player one i dag. Gleder meg! :D

 

VR i dag funker ganske bra men vi er absolutt ikke på det nivået som filmen viser (Jeg har lest boken). Men vi er heller ikke så forferdelig langt unna også for å si det slik ;)

 

Første generasjon er 2 år gammel nå, Vive og Rift. Og så har vi det jeg vil kalle for generasjon1.5 som Samsung Odyssey, Vive Pro og nå snart Pimax8k. I tillegg er mobile varianter som Oculus Go rett rundt hjørnet nå.

 

Valve "sjefen" Gabe Newell sier følgende om dagens VR teknologi.

"barely capable of doing a marginally adequate job of delivering a VR experience."

Valve og Gabe er også blant de som pusher hardest for VR nå. 

 

Siste ryktene jeg hørte er at Valve har noen sinnsykt fete ting på gang ifølge noen utviklerene som var på besøk i lokalene deres nå nylig. Er nok snakk om flere spill og ny teknologi her.

 

 

 

Håper et Half life i vr, jo jeg leste et sted Half life 2 kommer i vr.

Fant det her.

https://www.roadtovr.com/half-life-2-vr-mod-coming-to-oculus-rift-and-htc-vive/ :green:  :green:  :green:  :green:

Lenke til kommentar

 

Jah! Enig med han her. Skyrim VR er råbra! Tiltross for en del svakheter som knotete menyer, nærkamp og at man ikke kan plukke opp ting med hendene (man kan dog løfte ting og flytte på de men da ved å holde inne en knapp som føles litt snodig).

 

Men hvis man skrur på realistisk bueskyting i menyen og bruker magi samt mods så er spillet fantastisk! 

 

Spillet har også fått et relativt stort og aktivt miljø rundt seg på Reddit, verdt å kikke innom der i blant for å se om det er kommet nye mods og annet ;)

https://www.reddit.com/r/skyrimvr/

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Da har jeg solgt mitt Vive oppsett til fordel for Samsung Odyssey. Slo til på 399$ tilbudet microsoft hadde, og total prisen for frakt og toll kom på 571$. Jeg solgte Viven for 4000,- så det kostet meg 500. 

Mange mener dette er dumt av meg, men jeg har hatt Vive i 2 år og har lyst til å prøve noe nytt før neste generasjon kommer. Jeg hadde heller ikke deluxe audio strap så det i seg selv vil gjøre en overgang til Samsung en bedre opplevelse. 

Endret av SirreStrikk
Lenke til kommentar

Da har jeg solgt mitt Vive oppsett til fordel for Samsung Odyssey. Slo til på 399$ tilbudet microsoft hadde, og total prisen for frakt og toll kom på 571$. Jeg solgte Viven for 4000,- så det kostet meg 500. 

 

Mange mener dette er dumt av meg, men jeg har hatt Vive i 2 år og har lyst til å prøve noe nytt før neste generasjon kommer. Jeg hadde heller ikke deluxe audio strap så det i seg selv vil gjøre en overgang til Samsung en bedre opplevelse. 

Jeg er ambivalent i forhold til Odyssey. Den virker bra på papiret men etter hvert er det så mange små irritasjonsmomenter som trekker ned at jeg foretrekker Vive som er mer stabil på framerate i Steam spill og sporing av kontrollere. De fleste jeg viser den til liker den ikke sammenlignet med Vive. Odyssey bruker jeg mest til spill hvor jeg sitter å spiller med gamepad som Minecraft. Odyssey er også dårlig på komfort hvor den presser hardt mot hårlinjen. Jeg må bruke et hodeplagg for å ta av for denne smerten. 

 

Jeg begynte først å spille Skyrim med Odyssey men byttet så til Vive som var mye mer stabil på framerate da jeg økte supersampling.

 

 

Men ser at Microsoft er i ferd med å slippe en stor oppdatering nå som visstnok skal løse en del problemer.

Lenke til kommentar

 

Da har jeg solgt mitt Vive oppsett til fordel for Samsung Odyssey. Slo til på 399$ tilbudet microsoft hadde, og total prisen for frakt og toll kom på 571$. Jeg solgte Viven for 4000,- så det kostet meg 500. 

 

Mange mener dette er dumt av meg, men jeg har hatt Vive i 2 år og har lyst til å prøve noe nytt før neste generasjon kommer. Jeg hadde heller ikke deluxe audio strap så det i seg selv vil gjøre en overgang til Samsung en bedre opplevelse. 

Jeg er ambivalent i forhold til Odyssey. Den virker bra på papiret men etter hvert er det så mange små irritasjonsmomenter som trekker ned at jeg foretrekker Vive som er mer stabil på framerate i Steam spill og sporing av kontrollere. De fleste jeg viser den til liker den ikke sammenlignet med Vive. Odyssey bruker jeg mest til spill hvor jeg sitter å spiller med gamepad som Minecraft. Odyssey er også dårlig på komfort hvor den presser hardt mot hårlinjen. Jeg må bruke et hodeplagg for å ta av for denne smerten. 

 

Jeg begynte først å spille Skyrim med Odyssey men byttet så til Vive som var mye mer stabil på framerate da jeg økte supersampling.

 

 

Men ser at Microsoft er i ferd med å slippe en stor oppdatering nå som visstnok skal løse en del problemer.

 

Det virker som Odyssey er i en mer beta fase. Den nye oppdatering skal vist gjøre en god del, så det blir spennende å se hvordan den påvirker performance. Andre ufordeler med Odyssey som jeg ser det er at kabelen er permanent festet, kontrollene virker mindre solide, og muligheten for trådløs kobling er mer usikkert i fremtiden. 

 

Jeg ser på Odyssey for min del som en mellomstasjon før jeg hopper over på next gen om 1-2 år. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...