Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

post-56355-0-24971900-1521024336_thumb.jpg

 

SteamVR har fått en veldig hendig oppdatering som skalerer supersampling i forhold til ytelsen på skjermkortet ditt. Jeg har savnet noe slikt så lenge! Jeg er fanatisk opptatt av ytelse vs hvor pent det ser ut og dette gjør livet så mye lettere for meg! I hvert fall i teorien. Oppdateringen er fortsatt i Beta så man må ha SteamVR Beta for å få den. 

 

Today we are excited to introduce a new feature in SteamVR Beta that allows customers to get the best visual experience out of their GPU, lowers the cost of VR, and makes developer’s lives a little bit easier. We’re doing this by custom-tuning application resolution so that it is optimal for each customer’s GPU and VR headset.

 

post-56355-0-65218200-1521024530_thumb.png

http://steamcommunity.com/games/250820/announcements/detail/1661138371528106606

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Skyrim VR kommer 3 april til Steam :)

http://store.steampowered.com/app/611670/The_Elder_Scrolls_V_Skyrim_VR/

 

Jeg må jo ha dette. Har gledet meg en del mer til dette enn Fallout 4.

Kjøpte det til psvr men grafikken var helt jevlig, men jeg ga opp i spillet grunn av de tingene jeg fant i spillet jeg viste ikke en dritt hva jeg skulle bruke de til da å ikke kunde selge de eller :confused:  :confused:  :confused:  :confused:

Lenke til kommentar

 

Skyrim VR kommer 3 april til Steam :)

http://store.steampowered.com/app/611670/The_Elder_Scrolls_V_Skyrim_VR/

 

Jeg må jo ha dette. Har gledet meg en del mer til dette enn Fallout 4.

Kjøpte det til psvr men grafikken var helt jevlig, men jeg ga opp i spillet grunn av de tingene jeg fant i spillet jeg viste ikke en dritt hva jeg skulle bruke de til da å ikke kunde selge de eller :confused:  :confused:  :confused:  :confused:

 

Grafikken blir bedre på pc. Men spørsmålet blir om PCen greier å kjøre spillet stabilt når jeg øker supersampling for å få spillet til å se pent ut. Når jeg gjorde dette med Fallout 4 og satt supersampling til 3.0 og 4.0 da så spillet veldig bra ut men ytelsen ble helt forferdelig.

 

Siden Skyrim er eldre så håper det også er lettere å kjøre med god grafikk :)

 

Slik stiller man på supersampling i Steam sånn for de som ikke vet det ;)

post-56355-0-72326700-1521114627_thumb.png

 

Dette blir også mulig å sette til automatisk nå når vi har den nye oppdateringen fra Valve. Den burde sørge for at spillet ser så bra ut som PCen din greier og samtidig kjører stabilt uten at man trenger å rote med supersampling innstillingene. Jeg håper bare at Skyrim er stabilt nok i seg selv til at det ikke blir problemer her. 

 

Jeg samlet på ost da jeg spilte Skyrim for 6 år siden eller noe slikt. Bilde av ostefoss :p

post-56355-0-96688300-1521115266_thumb.jpg

 

Samlet på mye annet skrot også som jeg sorterte i det lille huset man kjøper helt i begynnelsen av spillet. Hadde en fin liten haug med edelstener blant annet og et bokbål med hver unike bok jeg kunne finne i spillet. Kommer til å gjøre det samme med VR versjonen hehe. Brukte for det meste av tiden til å gå rundt å samle på alt dette skrotet uten å gjøre noe særlig oppdrag eller utforskning. Så det er enormt mye jeg ikke ha sett og gjort i Skyrim. Blir gøy i VR hvis jeg greier å kjøre spillet så pent og stabilt at jeg er fornøyd.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

 

 

Skyrim VR kommer 3 april til Steam :)

http://store.steampowered.com/app/611670/The_Elder_Scrolls_V_Skyrim_VR/

 

Jeg må jo ha dette. Har gledet meg en del mer til dette enn Fallout 4.

Kjøpte det til psvr men grafikken var helt jevlig, men jeg ga opp i spillet grunn av de tingene jeg fant i spillet jeg viste ikke en dritt hva jeg skulle bruke de til da å ikke kunde selge de eller :confused:  :confused:  :confused:  :confused:

 

Grafikken blir bedre på pc. Men spørsmålet blir om PCen greier å kjøre spillet stabilt når jeg øker supersampling for å få spillet til å se pent ut. Når jeg gjorde dette med Fallout 4 og satt supersampling til 3.0 og 4.0 da så spillet veldig bra ut men ytelsen ble helt forferdelig.

 

Siden Skyrim er eldre så håper det også er lettere å kjøre med god grafikk :)

 

Slik stiller man på supersampling i Steam sånn for de som ikke vet det ;)

attachicon.gifsupersampling.png

 

Dette blir også mulig å sette til automatisk nå når vi har den nye oppdateringen fra Valve. Den burde sørge for at spillet ser så bra ut som PCen din greier og samtidig kjører stabilt uten at man trenger å rote med supersampling innstillingene. Jeg håper bare at Skyrim er stabilt nok i seg selv til at det ikke blir problemer her. 

 

Jeg samlet på ost da jeg spilte Skyrim for 6 år siden eller noe slikt. Bilde av ostefoss :p

attachicon.gifSkyrim ost.jpg

 

Samlet på mye annet skrot også som jeg sorterte i det lille huset man kjøper helt i begynnelsen av spillet. Hadde en fin liten haug med edelstener blant annet og et bokbål med hver unike bok jeg kunne finne i spillet. Kommer til å gjøre det samme med VR versjonen hehe. Brukte for det meste av tiden til å gå rundt å samle på alt dette skrotet uten å gjøre noe særlig oppdrag eller utforskning. Så det er enormt mye jeg ikke ha sett og gjort i Skyrim. Blir gøy i VR hvis jeg greier å kjøre spillet så pent og stabilt at jeg er fornøyd.

 

Skal kjøpe Elder Scrolls V: Skyrim strategi guide.

https://www.bokkilden.no/dataspill-nettspill-strategiguider/elder-scrolls-v-skyrim-david-hodgson/produkt.do?produktId=13644478#rating-list

Lenke til kommentar

 

 

Hvis boken er illustrert med mange fine bilder og kunst så er den sikkert fin å ha liggende når man har gjester kan jeg tenke meg.

 

Dette minner meg litt om da heks,en for ca 14 år siden skulle kjøpe boken til charmed på grunn av at det var en masse trylleoppskrifter der. :p

Lenke til kommentar

Stor oppdatering til PAYDAY

Nearly the entire game is now unlocked and available to our VR heisters, with a few exceptions that are still in development. Play all heists with just about all weapons that are available in the game. Bring a sniper rifle with a magnified scope to cover your friends from afar, or why not stand on the front line with an LMG and a rocket launcher? Afterwards you could blast into the distance in a Longfellow packed with goats, it’s your choice!

http://steamcommunity.com/games/218620/announcements/detail/1669019670888919416
 
 
 
Og Rec Room har nå Smooth Locomotion!

PLEASE WALK WITH CAUTION! Some players find walking-style locomotion quite uncomfortable, and we don't want you getting motion sick. If this is you, leave walking turned off. If you're not sure, we recommend trying small doses of walking before going all in. Please be aware that motion sickness can affect you after you've taken your headset off, and can linger for a while. So take it seriously and don't make yourself sad.
 
Teleport remains fully supported everywhere in Rec Room. There's no reason you have to walk. We've designed walking so you can freely mix it with teleport. You can walk, then teleport over a gap or ledge, then keep walking. Or you can just teleport like always. We have several players on the team who prefer not to walk, so please know that we've got your back if you not a fan of this type of movement. As of this update, we've also got your back if you are =]

http://steamcommunity.com/games/RecRoom/announcements/detail/1675775705638234178
 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Angrer på at jeg kjøpte oculus rift, ligger jo bare her og støver ned. Ingen spill som faller i smak heller. Hadde nå ennå RE7 vært i vr på steam men neida.

Tipper en del føler det slik. Inntil AAA studioene virkelig satser på AAA spill eksklusivt til VR så vil det nok forbli slik. For oss som er glad i indie spill og annet rart så funker det fint og utvalget er ganske bra. 

 

Jeg tror ikke noe vesentlig skjer på AAA fronten før enten Valve eller Facebook slipper et storspill eller flere som alle "må ha". Både Valve og Facebook er i gang. Facebook har hintet om en stor satsing en stund nå, mulig vi får vite mer om denne på GDC messen i løpet av noen dager. Og Valve? Forvent Valve time :p 

 

Selv gleder jeg meg veldig til Skyrim VR 3 april!

Lenke til kommentar

 

Angrer på at jeg kjøpte oculus rift, ligger jo bare her og støver ned. Ingen spill som faller i smak heller. Hadde nå ennå RE7 vært i vr på steam men neida.

Tipper en del føler det slik. Inntil AAA studioene virkelig satser på AAA spill eksklusivt til VR så vil det nok forbli slik. For oss som er glad i indie spill og annet rart så funker det fint og utvalget er ganske bra. 

 

Jeg tror ikke noe vesentlig skjer på AAA fronten før enten Valve eller Facebook slipper et storspill eller flere som alle "må ha". Både Valve og Facebook er i gang. Facebook har hintet om en stor satsing en stund nå, mulig vi får vite mer om denne på GDC messen i løpet av noen dager. Og Valve? Forvent Valve time :p

 

Selv gleder jeg meg veldig til Skyrim VR 3 april!

 

Ja får vurdere skyrim vr. Ennå jeg har det på xbox one på steam og på ps4. Skulle ønske man hadde sluppet og kjøpe hele pakka på nytt bare for og få spilt det vr. :)

Lenke til kommentar

Ja får vurdere skyrim vr. Ennå jeg har det på xbox one på steam og på ps4. Skulle ønske man hadde sluppet og kjøpe hele pakka på nytt bare for og få spilt det vr. :)

Er råttent gjort av Bethesda/Zenimax at det ikke finnes ett billigere alternativ for de som har kjøpt spillet ørten ganger tidligere.

 

Selv har jeg bare kjøpt spillet en gang på lanseringsdagen uten noen utvidelses pakker. Så for meg er det et enkelt valg.

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angrer på at jeg kjøpte oculus rift, ligger jo bare her og støver ned. Ingen spill som faller i smak heller. Hadde nå ennå RE7 vært i vr på steam men neida.

Synd du ikke liker bilspill da. Det er helt perfekt med VR. Dirt Rally, Project Cars 1&2, Assetto Corsa osv.. Det er ikke mulig å spille bilspill på vanlig skjerm lenger.. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...