Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

 

 

Dette ser veldig bra ut! Digger hvordan så enkel grafikk kan se så pent ut!

 

Spillet kan kjøpes på Steam 6 april. Jeg la det til i ønskelisten min.

http://store.steampowered.com/app/754150/Rolling_Line/

Må ha, skal ha, men trist grafikk da er vant til marklin ho digital marklin z å marklin spor planlegger + trainz men må ha det men kan ikke kjøpe det nå. :cry:  :cry:  er mer moro med marklin ho :fun:

edit... glemte å si tusen takk  :green:  :green:  :green:  :green:

Endret av Jokingnutria
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Imponerende, men noe ensformig med kun kasse-knusing?

 

Gi meg lyssabel-fekting (som fungerer) og jeg kjøper VR på dagen ☺

Dette er et rytmespill på linje med Audioshild tviler sterkt på at det blir noe mer enn akkurat det man kan forvente av sjangeren.

 

Men må det være lyssabel?

 

Sairento VR er ganske heftig ;)

http://store.steampowered.com/app/555880/Sairento_VR/

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Æsj ingen ting å le av, men klarer ikke la være likevel. Skulle bruke oculusen min nå, men fikk en error. Can't Reach Oculus Runtime Service.

 

Prøvde en restart av pc. Uten at det hjalp. Heldighvis før jeg prøvde å reinstallere programvare, gjorde jeg ett google søk. haha Oculus rift har ikke fungert hos noen på over 5 timer. Mange frustrerte Rift brukere I dag :p

Lenke til kommentar

Æsj ingen ting å le av, men klarer ikke la være likevel. Skulle bruke oculusen min nå, men fikk en error. Can't Reach Oculus Runtime Service.

 

Prøvde en restart av pc. Uten at det hjalp. Heldighvis før jeg prøvde å reinstallere programvare, gjorde jeg ett google søk. haha Oculus rift har ikke fungert hos noen på over 5 timer. Mange frustrerte Rift brukere I dag :p

https://www.rockpapershotgun.com/2018/03/07/iced-oculus-rift-cybergoggles-are-broken-today-while-the-megacorp-work-on-a-fix/

 

:wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har man kommet noe videre med screendoor effekten på noen av disse mr settene som begynner å dukke opp?

Har en Samsung Odyssey og screendoor effekten er en del mindre enn på Rift og spesielt på Vive hvor forskjellen er ganske betydelig. Men til å sitte å surfe i VR på en flat skjerm er det fortsatt ikke noe behagelig, til det tror jeg vi må enten vente noen år til eller på AR hvor jeg mistenker at det blir en helt annen opplevelse. Til alt annet legger man ikke særlig merke til Screendoor effekten med en oppløsning på 1440 x 1600 per øye. Definitivt folk her som vil plages, men de er i så fall usedvanlig kresne hvis det plager dem i spill og slikt. Akkurat nå er det problemet så og si løst. Jeg vil heller at andre ting forbedres, som f.eks. bedre linser, field of view, eye tracking og foveated rendering, ja det er en hel del jeg håper blir betydelig bedre til neste skikkelige generasjon, Rift 2, Vive 2. 

 

Jeg er forøvrig litt spent på hvor synlig screendoor effekten er når jeg får testet Pimax8k forhåpentligvis om kort tid nå. Blir sagt at den er så og si borte der. Jeg er skeptisk til det, vi får se. Det er heller Field of view jeg ser frem til med det headsettet enn noe annet. 200 grader blir enormt kult! eller en skuffelse hvis det flopper.

Lenke til kommentar

 

Har man kommet noe videre med screendoor effekten på noen av disse mr settene som begynner å dukke opp?

Har en Samsung Odyssey og screendoor effekten er en del mindre enn på Rift og spesielt på Vive hvor forskjellen er ganske betydelig. Men til å sitte å surfe i VR på en flat skjerm er det fortsatt ikke noe behagelig, til det tror jeg vi må enten vente noen år til eller på AR hvor jeg mistenker at det blir en helt annen opplevelse. Til alt annet legger man ikke særlig merke til Screendoor effekten med en oppløsning på 1440 x 1600 per øye. Definitivt folk her som vil plages, men de er i så fall usedvanlig kresne hvis det plager dem i spill og slikt. Akkurat nå er det problemet så og si løst. Jeg vil heller at andre ting forbedres, som f.eks. bedre linser, field of view, eye tracking og foveated rendering, ja det er en hel del jeg håper blir betydelig bedre til neste skikkelige generasjon, Rift 2, Vive 2.

 

Jeg er forøvrig litt spent på hvor synlig screendoor effekten er når jeg får testet Pimax8k forhåpentligvis om kort tid nå. Blir sagt at den er så og si borte der. Jeg er skeptisk til det, vi får se. Det er heller Field of view jeg ser frem til med det headsettet enn noe annet. 200 grader blir enormt kult! eller en skuffelse hvis det flopper.

Takk for svar

Lenke til kommentar

 

Har man kommet noe videre med screendoor effekten på noen av disse mr settene som begynner å dukke opp?

Har en Samsung Odyssey og screendoor effekten er en del mindre enn på Rift og spesielt på Vive hvor forskjellen er ganske betydelig. Men til å sitte å surfe i VR på en flat skjerm er det fortsatt ikke noe behagelig, til det tror jeg vi må enten vente noen år til eller på AR hvor jeg mistenker at det blir en helt annen opplevelse. Til alt annet legger man ikke særlig merke til Screendoor effekten med en oppløsning på 1440 x 1600 per øye. Definitivt folk her som vil plages, men de er i så fall usedvanlig kresne hvis det plager dem i spill og slikt. Akkurat nå er det problemet så og si løst. Jeg vil heller at andre ting forbedres, som f.eks. bedre linser, field of view, eye tracking og foveated rendering, ja det er en hel del jeg håper blir betydelig bedre til neste skikkelige generasjon, Rift 2, Vive 2.

 

Jeg er forøvrig litt spent på hvor synlig screendoor effekten er når jeg får testet Pimax8k forhåpentligvis om kort tid nå. Blir sagt at den er så og si borte der. Jeg er skeptisk til det, vi får se. Det er heller Field of view jeg ser frem til med det headsettet enn noe annet. 200 grader blir enormt kult! eller en skuffelse hvis det flopper.

Jeg prøvde pimax 4k og ble ikke imponert.

 

Har du prøvd settet ditt i bilspill? Project Cars 2 og Assetto Corsa for eks?

Lenke til kommentar

Jeg prøvde pimax 4k og ble ikke imponert.

 

Har du prøvd settet ditt i bilspill? Project Cars 2 og Assetto Corsa for eks?

Nei har ikke prøvd bilspill, har aldri vært interessert.

 

Utrolig nok har jeg heller ikke forsøkt andre typer cockpit spill med settet. Skal definitivt fyre opp Elite Dangerous og teste litt! Må bare finne ut av et irriterende nettverksproblem på pcen min først. Noe har bestemt seg for å ikke fungere her, er stuck i steam offline mode med bare FPS spill nedlastet.

Lenke til kommentar

Google to Reveal Its Pixel-packed 18MP VR Display for Wide FOV Headsets in May

https://www.roadtovr.com/google-feature-wide-fov-high-resolution-vr-oled-display-sid-2018/?platform=hootsuite

 

The talk is named simply “18 Mpixel 4.3-in. 1443-ppi 120-Hz OLED Display for Wide-Field-of-View High-Acuity Head-Mounted Displays.” Such a display, OLED-Info postulates, could land somewhere around a resolution of 5500 × 3000. If correct, it has a clear advantage over even the highest resolution panels seen in current headsets such as the Samsung Odyssey or the upcoming HTC Vive Pro, both of which pack dual 1440 × 1600 resolution, 3.5 inch AMOLEDs at 90Hz.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...