Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

10 Pimax headset (8K versjonen mener jeg) har blitt sendt ut til testere verden rundt. Noen i Tyskland og en i Sverige blant annet.

 

Her er en som har fått en. Men han er under NDA så kan ikke gjøre så mye annet enn å vise den frem foreløpig og tomprate   :p

 

Men han har i hvert fall fått en ny type leap motion for sporing av hender (dingsen under head settet) Litt mer om den dingsen her: https://www.roadtovr.com/leap-motion-mobile-hand-tracking-sensor-180-degree-field-of-view/

 

Er usikkert hvor lenge NDAen varer men vi kan forvente å få utfyllende rapporter nå om et par uker kanskje? 

 

 

Så håper på at jeg har min en gang etter sommeren. Jeg vil ikke ha den i sommer siden jeg er bortreist på ferie og det ville vært upraktisk for meg å hente den.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

 

Ser kult ut!

 

Mer om det her:

https://www.theverge.com/2018/6/7/17434956/oculus-rift-stormland-announced-insomniac-games-vr

 

Oculus Studios and Insomniac Games are teaming up to deliver what may prove to be the biggest, most expansive virtual reality game yet. The new title, announced today and called Stormland, is an open-world game that puts players physically in the body of an android whose day-to-day existence involves gardening on a remote alien planet. After the arrival of a hostile threat, you set out to repair and augment your body, find fellow androids, and fight militaristic enemy droids.

Kommer 2019

 

 

Utviklerne ser ut til å svare på spørsmål om spillet her:

https://www.reddit.com/r/oculus/comments/8paze1/reclaim_your_world_with_stormland_insomniacs/

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

 

Dette var fascinerende!

 

Er flere bruksområder her utenom spill jeg kunne tenkt meg å brukt ett såpass høyoppløselig panel til selv om det er begrenset til et mindre område av synsfeltet. Jeg har hatt ett unity/unreal prosjekt liggende på is ganske lenge nå fordi dagens oppløsning ikke er høyoppløselig nok til at jeg kan fortsette arbeidet.

 

Men det blir nok dyrt og er ikke rettet mot vanlige forbrukere i første omgang.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd maaaaange apper nå, og IplayIT er den som kommer nærmest å levere det den lover... Jeg fikk se YouTube videoer med den i 2D VR, og fikk startet filmene jeg har kjøpt i Google play films, men den kræsjet på hver eneste film etter få sekunder.Talesøk fikk jeg ikke aktivert så ubrukelig sånn. Er det noen som vet en fiks til den eller en app som funker bedre? Jeg vil ikke roote mobilen. Jeg er kun interessert i 2D på YouTube, driter en lang faen i 3D, og vil også ha avspilling av filmer fra google play film, de ligger også på YouTube. Hjelp... :(

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar

E3 har egentlig vært litt skuffende så langt. Ikke en dritt fra Microsoft for VR.

 

Men oppdaget nå nettopp at Betheda hadde en smule til oss likevel.

 

Så dette kan jo bli bra! Men er det gratis for oss med VR utstyr også? Eller var det kun gratis for mobil brukere?

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Ah! Flere smuler!

 

Prey og Wolfestein ett eller annet. Hva i alle dager er dette?

 

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/8q5wr7/prey_and_wolfenstein_coming_to_vr/

 

Edit:

WOLFENSTEIN: CYBERPILOT

The Resistance has upped its tech game in the two decades since the events of Wolfenstein II: The New Colossus. Wolfenstein: Cyberpilot drops you into the role of a resistance hacker on a mission to tear apart the Nazi forces in Paris using their own machines. Take control of a fire-breathing Panzerhund and more as you fight Nazis in the City of Love in order to aid the French resistance. Wolfenstein: Cyberpilot will be available as a standalone VR game in 2019. Saddle up, Cyberpilot. You’re one of us now.

PREY – TYPHON HUNTER

You know the dread you feel in Prey when you walk past an innocent-looking chair, only to have it transform back into a mimic and leap at your face? Well that feeling is about to get a whole lot more intense. Included with Prey: Mooncrash as a free multiplayer update, Typhon Hunter is a deadly game of cat and mouse, except in this instance the cat is sometimes a trashcan or a bottle of cleaning supplies and the mouse has a shotgun. This new competitive VR mode pits Morgan Yu against mimics that will stalk, hunt and hide in plain sight as they try to take Yu down. (Typhon Hunter will also be available outside of VR.) Typhon Hunter will be available later this summer as part of the Mooncrash DLC or in the Prey: Digital Deluxe.

Arkane’s Typhon Hunter update also includes a solo escape room VR mode, called TranStar VR, which will be playable on the E3 showfloor. In TranStar VR, you step into the boots of TranStar employees, solving mysterious puzzles in some of the most gorgeous environments from the Talos I space station. TranStar VR will also be downloadable later this summer, as a free update with the Mooncrash DLC or the Prey: Digital Deluxe.

okei. Men må jeg kjøpe Prey for å få tilgang til VR greiene?

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Ok nå fant jeg ut at YouTube Android appen har "view in cardboard" funksjon for å se alle videoer på YouTube i VR briller. Men jeg savner talesøk funksjon i appen, Google assistant skrur seg av når YouTube appen er åpen. Har ikke klart å finne noen funksjon som fikser det på mobilens innstillinger. Og det går ikke an å spille filmer fra google play film i VR modus gjennom YouTube appen. Noen som har vært borti dette før?

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar

Da krøp jeg til korset og landet på å kjøpe Oculus Rift (Bedre seint enn aldri). Fikk en grei pakke med Rift+Touch, 7 spill + 75EUR gavekort til Oculus sin software butikk.

 

Bestilte Rift da jeg ikke har det helt store området å boltre meg på (så roomscale blir nok ikke så veldig aktuelt i første omgang), men etter å ha fått prøvd både Rift og Vive så landet jeg på Rift rett og slett fordi fra et ergonomisk ståsted så satt den bedre på meg, var billigere og jeg får tilgang til Oculus sine eksklusive titler (hvorpå Robo Recall er et av spillene som fulgte med og som jeg har lyst å spille).

Endret av CaZpeR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da krøp jeg til korset og landet på å kjøpe Oculus Rift (Bedre seint enn aldri). Fikk en grei pakke med Rift+Touch, 7 spill + 75EUR gavekort til Oculus sin software butikk.

 

Bestilte Rift da jeg ikke har det helt store området å boltre meg på (så roomscale blir nok ikke så veldig aktuelt i første omgang), men etter å ha fått prøvd både Rift og Vive så landet jeg på Rift rett og slett fordi fra et ergonomisk ståsted så satt den bedre på meg, var billigere og jeg får tilgang til Oculus sine eksklusive titler (hvorpå Robo Recall er et av spillene som fulgte med og som jeg har lyst å spille).

Kult! Fortell gjerne litt om hvordan opplevelsen er når du har kommet i gang. Er alltid gøy å høre om andre sine opplevelser.

 

Og om du trenger tips til spill og alt mulig annet spør i vei. Jeg har massevis av tips! ;)

 

 

 

I dag har jeg bla arbeidet med et Unreal Environment i VR. Veldig gøy å lage egne ting for VR. Jeg har sett Ubisoft sin E3 event på storskjerm i Altspace med andre VR brukere. Og jeg har hatt besøk av en venn i VR som jeg har lånt vekk Riften min til. Ble overasket da hun kjøpte seg en PC til 19.000 etter å ha lånt headsettet en stund! Vi har rotet rundt og skapt et salig kaos hjemme hos meg i VR, faktisk bokstavelig talt hjemme hos meg siden jeg har lastet opp en fotogrammetri modell av barndomshjemmet mitt til SteamVR Home. Gøy å ha besøk i VR :D

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Kult! Fortell gjerne litt om hvordan opplevelsen er når du har kommet i gang. Er alltid gøy å høre om andre sine opplevelser.

 

Og om du trenger tips til spill og alt mulig annet spør i vei. Jeg har massevis av tips! ;)

 

I dag har jeg bla arbeidet med et Unreal Environment i VR. Veldig gøy å lage egne ting for VR. Jeg har sett Ubisoft sin E3 event på storskjerm i Altspace med andre VR brukere. Og jeg har hatt besøk av en venn i VR som jeg har lånt vekk Riften min til. Ble overasket da hun kjøpte seg en PC til 19.000 etter å ha lånt headsettet en stund! Vi har rotet rundt og skapt et salig kaos hjemme hos meg i VR, faktisk bokstavelig talt hjemme hos meg siden jeg har lastet opp en fotogrammetri modell av barndomshjemmet mitt til SteamVR Home. Gøy å ha besøk i VR :D

 

Skal gjøre det. Har litt erfaring med VR og Rift fra før da jeg har PSVR og lånte en DK2 over en periode for et års tid tilbake, men har jo skjedd mye på den fronten på den tiden. Ser frem til Robo Recall og Lone Echo så veldig lovende ut så ser for meg gavekortet på butikken kommer til å gå unna :-p 

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Alien: Isolation har en VR-mod, og denne har blitt oppdatert i går. Snap turning er det største i oppdateringen. Det spillet er allerede på grensen at jeg ikke tør å spille alene på skjerm, og nå blir det å gjennomføre det i VR. Det blir jo bra.

 

Merk at motion controllers ikke er støttet (ennå, det kommer med tiden), kun kontroller eller mus & tastatur.

 

https://github.com/Nibre/MotherVR/releases/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alien: Isolation har en VR-mod, og denne har blitt oppdatert i går. Snap turning er det største i oppdateringen. Det spillet er allerede på grensen at jeg ikke tør å spille alene på skjerm, og nå blir det å gjennomføre det i VR. Det blir jo bra.

 

Merk at motion controllers ikke er støttet (ennå, det kommer med tiden), kun kontroller eller mus & tastatur.

 

https://github.com/Nibre/MotherVR/releases/

Forsøkte å spille det på DK2 for 2-3 år siden. Tror jeg venter til det har fått støtte for håndkontrollere. Hvis de greier å få det opp på samme nivået som med den Doom 3 modden til VR da snakker vi! For den var virkelig bra. https://github.com/KozGit/DOOM-3-BFG-VR/tree/master

 

Ellers kan jeg tenke meg at den Prey modusen som kommer til VR kan til en hvis grad ligne litt på Alien Isolation? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...