Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Er veldig spent på å prøve den der altså.... Det der bli nok min mor sitt første VR headset om ikke HTC sin utgave priser seg likt og er bedre. Hun har prøvd både Vive og PSVR og digger det! Men det må være tilrettelagt til bruk for et lite tekniske menneske..hehe. Da blir nok en av disse stand alone greiene midt i blinken.

Lenke til kommentar

Er veldig spent på å prøve den der altså.... Det der bli nok min mor sitt første VR headset om ikke HTC sin utgave priser seg likt og er bedre. Hun har prøvd både Vive og PSVR og digger det! Men det må være tilrettelagt til bruk for et lite tekniske menneske..hehe. Da blir nok en av disse stand alone greiene midt i blinken.

Må prøve den selv for å kunne se om det er noe poeng. Jeg synes mobil VR til nå har vært temmelig ubrukelig. Håper det er nok forbedringer her til å endelig få noe nytte ut et slikt VR sett. Inntil jeg får testet den selv så er jeg skeptisk. Det jeg er mest skeptisk til er at kontrollen bare har 3dof tracking. Jeg hatet dette med både Gear og Daydream View. 

 

Noen som vet om man kan stille IPD på Go? Det er også noe som burde være tilstede på alle VR sett. Helst automatisk! Med øye sporing skal vist dette være mulig, og om jeg har forstått det riktig så har Go en vsis form for øye sporing/foveated rendering...?

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Det virker som om det nye htc settet har minst sde.

Samme som Samsung Odyssey er det jeg hører.

 

Det er en god oppløsning og en klar forbedring over originale Vive men den er absolutt ikke borte, noe man ser spesielt godt hvis man tar frem en nettleser og forsøker å lese svart tekst på hvis bakgrunn, men hvem bruker VR settet sitt til det? I spill og annet derimot er SDE vanskelig å legge merke til med Odyssey.

Lenke til kommentar

https://m.youtube.com/watch?v=PmDObrN_DzA

http://www.wired.co.uk/article/htc-vive-pro-release-date-price-uk-screen-door-effect-specs-vr-problems

 

Og en del andre kilder.

 

Det virker på disse omtalene at Samsung Odyssey ligger på et bedre nivå enn Oculus Rift som jeg har nå, men at Htc Pro har kommet lengst.

 

Jeg vil lese mere. Samsung settet er mye billigere. Jeg må ha base stasjoner også til htc settet om jeg vil ha det.

 

Tekst er litt viktig. Jeg spiller racing spill og må ofte editere pit stops midt under løp. Hvilke dekk/mere bensin osv.

Lenke til kommentar

https://m.youtube.com/watch?v=PmDObrN_DzA

http://www.wired.co.uk/article/htc-vive-pro-release-date-price-uk-screen-door-effect-specs-vr-problems

 

Og en del andre kilder.

 

Det virker på disse omtalene at Samsung Odyssey ligger på et bedre nivå enn Oculus Rift som jeg har nå, men at Htc Pro har kommet lengst.

 

Jeg vil lese mere. Samsung settet er mye billigere. Jeg må ha base stasjoner også til htc settet om jeg vil ha det.

 

Tekst er litt viktig. Jeg spiller racing spill og må ofte editere pit stops midt under løp. Hvilke dekk/mere bensin osv.

La meg bare tilføye en del irritasjonsmomenter jeg opplever med Odyssey, greit å vite for de som vurderer denne. Tracking av kontrollere er ikke 100 prosent når du ikke har de i synsfeltet, black smearing er et problem der sort farger glir utover når du vrir på hodet. Den blir ukomfortabel å ha på hodet etter en stund fremme i pannen hvor presset er størst, pupil swim er et problem som du ser når du vrir på hodet og verden bøyer seg rundt deg (dette er individuelt og ikke alle opplever dette), jeg hadde også dette problemet med Rift men aldri i Vive. Spillstøtte i Steam er ikke like god som med Rift og Vive (forvent diverse problemer her) utformingen av kontrollene er ikke like god som Vive og da særlig Rift. Den har en irriterende Windows knapp man lett kommer borti som tar en ut av spillet og inn i windows og må sitte å vente på en fade inn/out før du er tilbake igjen. Ledningen til PC er litt kort

 

Beste med Odyssey er oppløsning og inside out tracking som er veldig praktisk når man flytter rundt på VR utsyret. 

 

Vive Pro ser ut til å være ganske bra hvis man ser bort i fra pris og kan leve med God Rays som virker å være hakket mer synlig enn originale Vive ifølge Tribal Instincts i videoen over. 

 

At man kan oppgradere med trådløst tilleggsutstyr er jo også hendig med Vive Pro, samme med nye og bedre basestasjoner og Valve sine knuckle kontrollere hvis de noen gang kommer ut. 

 

HTC sin kundesupport og garantier suger så for all del ikke kjøp direkte fra dem. Kjøp i Norge og ta godt vare på kvittering.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Prisen er balleknusende. Ingen tvil om det. Kontrollermessig så vil jeg selvfølgelig bruke rattet mitt. Jeg har ikke engang touch kontrollere til Oculus settet mitt.

 

Fokuset er først og fremst fremover,men raske bevegelser og mye som skjer fort.

 

Dette med God Rays må jeg sjekke opp. Blir ikke kjøpt enda i alle tilfeller.

Lenke til kommentar

Prisen er balleknusende. Ingen tvil om det. Kontrollermessig så vil jeg selvfølgelig bruke rattet mitt. Jeg har ikke engang touch kontrollere til Oculus settet mitt.

 

Fokuset er først og fremst fremover,men raske bevegelser og mye som skjer fort.

 

Dette med God Rays må jeg sjekke opp. Blir ikke kjøpt enda i alle tilfeller.

God Rays er på Rift også, mulig mer synlig enn på Vive. I hvert fall synes de på en annen måte, mer gnidd utover hele synsfeltet synes jeg. Du ser de i mørke omgivelser med noen lyskilder. Hvis det er mer eller mindre det samme som Rift så er det kanskje ikke noe du vil legge særlig merke til siden du er vant med Rift. 

Lenke til kommentar

Hvordan er Samsung Odyssey til å se vanlig 3d film og andre vr filmer?

Har sett noen filmer med den, men det blir fort ubehagelig i lengden pga dårlig komfort på headsettet og screendoor. 3D filmer har jeg ikke forsøkt. Er ingen lett tilgjengelig måte å se 3D på som jeg har sett, men jeg har ikke forsøkt så veldig hardt heller. Har sett filmer i kinosalen i Cliffhouse Home via Microsoft Store og i Big Screen Beta men synes opplevelsen er mer styr enn nødvendig og Big Screen har vært buggy de gangene jeg har forsøkt. 

 

Foreløbig er det bedre og enklere å se film på vanlig skjerm. 

Lenke til kommentar

3d film og vr film/360 video er det andre jeg bruker oculus settet til. Det er perfekt for 3d synes jeg. Mye bedre enn selv de beste 3d skjermene. Dog film blir ikke en sosial ting med vr briller.

 

Jeg bruker deo player. Den har alt du trenger. Om den støtter settet ditt da.

Ser ikke ut til at deo player finnes andre steder enn Oculus Store.

 

De fleste som ser film i dag i VR tror jeg bruker Bigscreen, har inntrykk av at den er populær. Der kan man i hvert fall se film med andre, ganske mange på en gang nå med en av de nyeste oppdateringene. Men jeg har aldri orket pga irriterende bugs eller at det er mer knotete enn nødvendig ender alltid opp med at jeg blir frustrert. Men spørs om du ikke må ha Touch kontrollere for å bruke den.

 

De hadde en 3D visning av Top Gun som var et ganske stort event, men det var bare i USA :(

http://store.steampowered.com/app/457550/Bigscreen_Beta/

 

Faktisk så tror jeg at jeg har sett mest film i AltspaceVR opp gjennom årene og hatt de beste opplevelsene der. Men da bruker man youtube :p Det er veldig sosialt da :) Men vet ikke hvor aktivt Altspace er for tiden, sist jeg var inne var det litt labert med folk og mest mobilVR brukere, de fleste ser ut til å ha flyktet over til VRChat som jeg ikke synes har like gode forhold for å se youtube.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...