Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Kanskje det dukker opp noe kult her?:

 

En ting jeg i hvert fall kan si, uavhengig om det blir vist noe mer fra det her eller ikke; er at jeg gleder jeg sinnsvakt mye til Hitman i VR på PC! Det er nesten like stort som da vi fikk Half Life i VR, men bare nesten :p

Noe på lik linje med Half Life måtte vel være om det neste GTA seller Elder Scrolls ble dratt ut av hatten, og spør du meg så øyner jeg den muligheten også om noen år, synes ikke det er så rent lite urealistisk å forvente i påvente av en ny forbedret generasjon VR de neste årene.

I denne fremvisningen tror jeg ikke vi får noe mer enn små indie spill da, de større spillene vil nok la vente på seg en stund til, vel bortsett fra Hitman da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Papirkurven said:

Noen her som vet hvor mye en bra router har og si for quest 2? Jeg synes at mange av de litt tyngre spillene mine får veldig "grøt" grafikk , spesielt hvis fruen streamer netflix o.l. (Har 300/300 fiber nett)

Jeg bruker nå en liten Airties som jeg fikk av min lokale internett leverandør. Vil jeg merke stor nok forskjell at det lønner seg å investerer 2-3K på en wifi 6 router? Anbefalinger?

Bumper denne til neste side ;)

Sikkert noen her som kan svare på dette.

Lenke til kommentar

Overaskende mye smågodt i den Upload fremvisningen! Det meste så veldig bra og polert ut! Selfølgelig ikke de store trippel A spillene, men likevel, dette så gøy ut! Det meste av det også til PC, bortsett fra noen få unntak, skulle gjerne hatt det by bygge spillet på PC.

Edit:

Men var også en del spill jeg savnet der som Hitman, System Shock 2 og Green Hell; som foresten har fått en ny Trailer! Det gleder jeg meg til! All den tiden jeg brukte på The Forrest i co-op VR så tror jeg dette kan bli veldig gøy! Håper bare det får co-op da.

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
4 hours ago, Enceladus said:

Kanskje det dukker opp noe kult her?:

 

En ting jeg i hvert fall kan si, uavhengig om det blir vist noe mer fra det her eller ikke; er at jeg gleder jeg sinnsvakt mye til Hitman i VR på PC! Det er nesten like stort som da vi fikk Half Life i VR, men bare nesten :p

Noe på lik linje med Half Life måtte vel være om det neste GTA seller Elder Scrolls ble dratt ut av hatten, og spør du meg så øyner jeg den muligheten også om noen år, synes ikke det er så rent lite urealistisk å forvente i påvente av en ny forbedret generasjon VR de neste årene.

I denne fremvisningen tror jeg ikke vi får noe mer enn små indie spill da, de større spillene vil nok la vente på seg en stund til, vel bortsett fra Hitman da.

Ja Hitman I VR kan blir fantastisk, bare de ikke fucker opp,  nå funker det bra på PSVR fra hva jeg skjønner,  så er vel bare å få handtracking og interaktiviteten på plass. 

Lurer på hvordan det vil kjøre, selv i helt vanlig 2.5k monitor sliter PCen min noen ganger...

Lenke til kommentar
Papirkurven skrev (17 timer siden):

Noen her som vet hvor mye en bra router har og si for quest 2? Jeg synes at mange av de litt tyngre spillene mine får veldig "grøt" grafikk , spesielt hvis fruen streamer netflix o.l. (Har 300/300 fiber nett)

Jeg bruker nå en liten Airties som jeg fikk av min lokale internett leverandør. Vil jeg merke stor nok forskjell at det lønner seg å investerer 2-3K på en wifi 6 router? Anbefalinger?

Bruker en Wifi6 router fra DLink. Ikke en veldig dyr sak, men den kjører kun Vr headsettet. Funker bra! Kjenner ikke til Airties da.

PC er koblet med kabel, headsettet går på en egen router på samme nettverk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (5 timer siden):

Vel DCS kjører bra for meg om dagen. Men er vist grenser.  I et oppdrag skal jeg angripe noen B-17 bombere, ganske mange bombere. 72 av de, pluss P51 mustanger til beskyttelse.  Og det ble bare for nye for min stakkars PC...

Allerede 4-5km unna hakket det noe jævlig. 

Jeg kjøpte meg nylig Huey og skulle gjøre et oppdrag hvor jeg skulle ødelegge en base. Men etterhvert som jeg sprengte ting så ble fps'en bare dårligere og dårligere. Når jeg ser direkte på røyken så faller fps'en til under 5fps. Men med en gang jeg snur meg vekk fra røyken så er det smooth igjen.. Noe jeg kan gjøre med dette? Ganske fersk i DCS 😅

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Papirkurven said:

Jeg kjøpte meg nylig Huey og skulle gjøre et oppdrag hvor jeg skulle ødelegge en base. Men etterhvert som jeg sprengte ting så ble fps'en bare dårligere og dårligere. Når jeg ser direkte på røyken så faller fps'en til under 5fps. Men med en gang jeg snur meg vekk fra røyken så er det smooth igjen.. Noe jeg kan gjøre med dette? Ganske fersk i DCS 😅

Nei virker ikke slik,  partikkel effektene tanker FPS  enten du spiller VR eller vanlig. Det har blitt litt bedre etter nye effekter på kuletreff på bakken og vannet   disse mindre mer realistiske effektene, krever også mindre (4 Hueys med miniguns som river opp bakken ville få FPSen min til og falle)

Du kan bruke AMD FSR til steam VR, og andre generelle optimaliserings saker, men de partikkel effektene er døden. Man håper at Vulcan  vil bli implementert i løpet av neste år, de vil forhåpentligvis hjelpe. 

Ellers er som du sier trikset å ikke se rett på slike partikkel effekter (om du vil drepe PCen din kan du prøve å se på bakken når 12 CBU95 klasebomber går av.) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 hours ago, Papirkurven said:

Jeg kjøpte meg nylig Huey og skulle gjøre et oppdrag hvor jeg skulle ødelegge en base. Men etterhvert som jeg sprengte ting så ble fps'en bare dårligere og dårligere. Når jeg ser direkte på røyken så faller fps'en til under 5fps. Men med en gang jeg snur meg vekk fra røyken så er det smooth igjen.. Noe jeg kan gjøre med dette? Ganske fersk i DCS 😅

Det kom også nettopp nyheter at i løpet av neste år vil de implementere helt ny flyfysikk model til AI. Den vil forhåpentligvis få slutt på superhuman/UFO flyvingen til AI, der AIen ikke nå følge de samme reglene som spillere. Dette gjelder all AI. Men er ekstremt merkbart i WW2, der feks AI spitifre oppfører seg som en tysk 109k og kan fly rett opp tiø evig tid, mens vi spillere vil sprenge motoren etter bare 10 sekunder rett opp.

Dette skal også gjøre at AI krever mindre ressurser,  så store formasjoner med fly ikke vil få FPS ned i single digits. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
1 hour ago, Eriksendrul said:

Noen som vet om det finnes kontrollere med joystick som passer til dette?

https://www.komplett.no/product/1153796/gaming/gaming-utstyr/vr/vr-briller/htc-vive-cosmos-elite-vr-headset

Index kontrollere, men de selges som regel ikke i Norge.

Noen butikker har til tider tatt de inn, men da blir det veldig dyrt eller de selges sammen med basestasjonene.

Lenke til kommentar

:(

Mer her:

https://kguttag.com/2021/12/17/exclusive-imagine-optix-bought-by-meta-half-dome-3s-varifocal-tech-meta-valve-and-apple-on-collision-course/

Dårlig nytt for konkuransen.

Quote


Valve invested around $10m in this company and actually had them construct a factory to mass produce this technology (which was completed), and now all of this is presumably Facebook's.

Og dette er jo absurd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...