Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Just now, Gunfreak said:

Fra hva jeg har forstått,  har spillet sin egen VR sak(som MSFS) og den er helt uavhengig av hvilken plattform du spiller på, så ser ikke ut som stream vr er involvert når du spiller på PC selv på stream. 

Det er jo dritt i så fall! Vel vi får se om det virkelig stemmer om noen timer. Folk tester på reddit og rapporterer tilbake:

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Gunfreak

Ser ut til at folk får det til å fungere med G2 her:

Quote

I got it working. The controls are weird cause I based them off the vive controller (not cosmos) so you use touchpad as direction control on menus AND as the buttons when you click. I should change it to use the joystick instead of touchpad maybe. Where would be good to upload the .json files? you put them in \HITMAN3\Retail with the other steamvr json files. And you replace the default actions file so it knows there's one for "holographic" controller.

EDIT: My hands show up and track and have hitman 3 hands with gloves (no broken models or dummy steamvr hands or anything). I'm probably not going to play in VR right now because I'm on a laptop and it runs VR really laggy in general so it's not fun. Once I get my VR Desktop set back up I'll play it more, but I can at least edit and test controller configs if needed.

EDIT 2: It now uses joysticks instead of touchpad for movement. Try it out. Link

Also published it on Nexus https://www.nexusmods.com/hitman3/mods/254/

https://www.reddit.com/r/HiTMAN/comments/s8moe3/modfixpcvr_controller_binding_files_for_windows/

Does anybody know why letting go of grip makes you drop the items? Like why can't I just hold things in my hand without holding the button?

 

Lenke til kommentar
33 minutes ago, Enceladus said:

@Gunfreak

Spør noen av folka i den reddit tråden om hvordan de fikk startet spillet.

Ellers sjekk at windows er oppdatert og du har nyeste nvidia driver, slike ting. Kan jo være noe krøll et sted med pc din?

 

Jeg tok en intergrety sjekk den fant feil og fikset, vil fremdeles ikke starte, jeg avinstllerte hele spillet, slettet HItman 3 mappa, installerte hele på nytt, vil fremdeles ikke starte, og det er ikke en VR sak, den starter bare ikke VR eller ei.

 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Gunfreak said:

Jeg tok en intergrety sjekk den fant feil og fikset, vil fremdeles ikke starte, jeg avinstllerte hele spillet, slettet HItman 3 mappa, installerte hele på nytt, vil fremdeles ikke starte, og det er ikke en VR sak, den starter bare ikke VR eller ei.

 

Vel trøsten får være at spillet ikke er i en særlig god stand for VR. Jeg har spilt en times tid og synes det var mye rusk.

Jeg ville refundet og se an om det blir patchet.

Mostly Negative på Steam: https://store.steampowered.com/app/1659040/HITMAN_3/

 

 

Lenke til kommentar
33 minutes ago, Enceladus said:

Vel trøsten får være at spillet ikke er i en særlig god stand for VR. Jeg har spilt en times tid og synes det var mye rusk.

Jeg ville refundet og se an om det blir patchet.

Mostly Negative på Steam: https://store.steampowered.com/app/1659040/HITMAN_3/

 

 

Jeg refunder i mårra og prøver det på gamepass. Siden den ikke bruker steam vr, spiller det ingen rolle hvor jeg spiller det.

Lenke til kommentar

Nei, jeg tror vi må sette vår lit til indie utviklerene. Det er først og fremst de som forstår god VR design virker det som.

Tenker jeg refunder Hitman i morgen og heller bruker pengene på noen gode indie perler fra den lange backlogged min.

 

Og anngående indie spill, så synes jeg dette ser interessant ut:

https://store.steampowered.com/app/1579280/The_Last_Worker/

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøvde Sniper Elite VR igjen og på 6+ måneder har det ikke skjedd noe brukbart med spillet. Det er ekstremt ugivende å skyte tyskere i spillet. 

Alle kuler lager noen rare røyk tracers o kulene lager ingen effekter på fiender eller objekter. Så det føles ut som du skyter luft. Kjip dag for VR.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
42 minutes ago, Gunfreak said:

Prøvde Sniper Elite VR igjen og på 6+ måneder har det ikke skjedd noe brukbart med spillet. Det er ekstremt ugivende å skyte tyskere i spillet. 

Alle kuler lager noen rare røyk tracers o kulene lager ingen effekter på fiender eller objekter. Så det føles ut som du skyter luft. Kjip dag for VR.

Kjedelig det da.

Ser du etter noen slags alternativer til Hitman eller siden du dro frem Sniper Elite igjen?

Prøvd Uberlaufer enda?

Jeg ser det er under aktiv utvikling, så godt tegn.

https://store.steampowered.com/app/1391540/Uberlaufer/

Lenke til kommentar
16 hours ago, Enceladus said:

Kjedelig det da.

Ser du etter noen slags alternativer til Hitman eller siden du dro frem Sniper Elite igjen?

Prøvd Uberlaufer enda?

Jeg ser det er under aktiv utvikling, så godt tegn.

https://store.steampowered.com/app/1391540/Uberlaufer/

Nei var mest for å se om det hadde skjedd noe på over et halvt år.

 

Har vurdert det spillet en stund. 

Lenke til kommentar

Fikk Hitman til å funke på Gamepass, jeg lasta det ned på nytt i dag, prøvde det, funket ikke, prøvde det så senere i dag og selv om den første menyen forsvinner på et sekund startet spillet opp.
Fikk prøvd en 40 minutter.
Og det er ikke så ille, ja masse shit er dålrig laget, men dette er jo ting som kan fikses om de gidder, om vi noen gang får manuel lading vet jeg ikke, men de kan fikse andre ting, som at mele våpen ikke treffer, siktinga kan sikkert fikses på, kanskje de kan legge til room skale, selv om jeg personlig ikke savner det så mye.
Ellers er det bugs de må fikse, feks jeg hadde lurt en vakt inn på badet og skulle kverke han, men da bare sluttet våpen menyen å funke, så jeg fikk ikke opp hverken hammer, piano wire eller pistolen min, så jeg sto der frustert og så vakten bare gå ut igjen...

Ellers er det jo ting jeg viste ville være en greie uansett hvor bra spillet er, du mister jo situational awarness i FPS vs 3rd person. Så spillet er rett og slett vanskligere. Ellers vet jeg ikke helt greia folk klager på grafikken, ja er ikke krystall klart, men det det jo nesten ingen VR spill som er, jeg fikk ikke helt den vaselin på linsa følelsen andre påstår da.

Ikke bra nok for AAA VR, og de har gjort en dårlig jobb, men var ikke det totale vraket jeg trodde det skulle være. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 1/22/2022 at 4:51 PM, Gunfreak said:

Fikk Hitman til å funke på Gamepass, jeg lasta det ned på nytt i dag, prøvde det, funket ikke, prøvde det så senere i dag og selv om den første menyen forsvinner på et sekund startet spillet opp.
Fikk prøvd en 40 minutter.
Og det er ikke så ille, ja masse shit er dålrig laget, men dette er jo ting som kan fikses om de gidder, om vi noen gang får manuel lading vet jeg ikke, men de kan fikse andre ting, som at mele våpen ikke treffer, siktinga kan sikkert fikses på, kanskje de kan legge til room skale, selv om jeg personlig ikke savner det så mye.
Ellers er det bugs de må fikse, feks jeg hadde lurt en vakt inn på badet og skulle kverke han, men da bare sluttet våpen menyen å funke, så jeg fikk ikke opp hverken hammer, piano wire eller pistolen min, så jeg sto der frustert og så vakten bare gå ut igjen...

Ellers er det jo ting jeg viste ville være en greie uansett hvor bra spillet er, du mister jo situational awarness i FPS vs 3rd person. Så spillet er rett og slett vanskligere. Ellers vet jeg ikke helt greia folk klager på grafikken, ja er ikke krystall klart, men det det jo nesten ingen VR spill som er, jeg fikk ikke helt den vaselin på linsa følelsen andre påstår da.

Ikke bra nok for AAA VR, og de har gjort en dårlig jobb, men var ikke det totale vraket jeg trodde det skulle være. 

Hvis de gidder å fikse ja, det spørs. Det er så mye som må fikses her etter min mening at det blir en stor jobb. Jeg tviler på at det blir gjort. Derfor refundet jeg spillet. Det var for mange irritasjonsmomenter til at jeg kan finne noen glede.

Og det er faktisk særlig dette med grafikk vs ytelse som er en stor greie for meg. Hvis det ikke er mulig å optimalisere spillet på en god måte så er det ikke gøy. I de aller fleste spill nå så kan jeg få nærmest krystallklar grafikk i stabil 90hz med optimaliseringsverktøy som VR performance Tools. Dette optimaliseringsverktøyet er så bra at jeg til og med kan presse opp supersampling i samtlige spill og kjøre stabilt i 144hz og samtidig få det til å se ganske bra ut!

I hitman fungerte ikke supersampling eller optimaliseringsverktøyene. Hvis bare denne ene biten var i orden så hadde det vært en god sjanse for at jeg ville beholdt spillet, tiltross for alle de andre irriterende feilene med spillet.

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
Spoiler

 

Lol!

En god grunn til at jeg blir stadig mer skeptisk å vise frem VR til folk, dette skjer med jevne mellomrom. At folk tar sats og hopper! Har opplevd det en del ganger nå, sist her for en veke siden. Heldigvis gikk det bra. Men må jo polstre veggene med puter for at folk ikke skal skade seg selv og utstyret!

Ikke at jeg var så mye glupere da jeg var fersk. Løp i veggen i 2016 med Vive da jeg i god tro trodde jeg skulle komme meg gjennom en hinderløype med svingende økser 😅

 

Lenke til kommentar
Quote

Nvidia RTX 4090 GPU could be almost three times faster than the RTX 3090

https://www.techradar.com/news/nvidia-rtx-4090-gpu-could-be-almost-three-times-faster-than-the-rtx-3090

Har lyst på! Men så var det tilgjengelighet og pris da i disse tider...

Blir uansett spennende å se om det dukker opp noen kort i år.

Jeg er klar for en ny generasjon etter å ha hoppet over 30XX. Jeg føler alltid et behov for bedre ytelse og grafikk i VR!

Jet Island i 144hz på Index er nærmest en religiøs opplevelse, men det krever sitt av PCen, selv med den ekstra ytelsen jeg greier skvise ut med VR Performance Tools som AMD FSR og Fixed Foveated Rendering. Tricky å finne balansepunktet før jeg krasjer spillet :p Men når jeg finner det så er det magisk!

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Kanskje jeg også skal vente på 40XX.

Mest pga DCS alt i mitt spill liv handler om det.

Jeg greide første brett av Hitman har jo gjort det i pancake før. Mitt største problem er at min G2 kontroller ikke har en option knapp i VR, og siden jeg bruker  gamepass kan jeg ikke redigere spillet med den modden som fikser knappene. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...