Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
17 hours ago, Gunfreak said:

Og nå bare slutta hitman å funke og er tilbake sånn som det var når det kom ut.

Kjedelig det da, kan det ha vært en oppdatering til spillet som gjorde det? Tenker at det må jo være en grunn for det. Uansett elendig av utviklerne å ikke greie å få til skikkelig støtte for WMR.

Elendig port generelt. Bærer tydelig preg av å først å fremst være ment for PSVR.

Håper at moddere kan fikse problemene på sikt hvis utviklerne driter i det. Moddere fikset både Skyrim og No Mans Sky. Men jeg aner jo ikke om det er mod støtte i Hitman da...

Lenke til kommentar

Walking Dead Saints and Sinners fortsetter med et kapittel 2

https://www.roadtovr.com/walking-dead-saints-sinners-chapter-2-retribution-release-quest-steam-psvr/

tws-ch-2-1.thumb.jpg.196479444a2a3dc473cef6845494868d.jpg

Spillet har også solgt svært godt.

Quote

The Walking Dead: Saints & Sinners has now reached $60 million in overall revenue—making for a $10 million bump since Skydance last released revenue figures in October 2021. Although not stated explicitly by the studio, this is likely a direct result of Quest 2’s popularity this holiday season.

Here’s some ‘back of the envelope’ math: assuming most of that $10 million was generated through the app on Quest, which regularly costs between $30 and $40 depending on periodic sales, this would indicate that TWD: SS sold between 250,000 – 333,333 units during the three months since they last released revenue figures. That makes for around 1,250,000 – 1,583,000 in copies sold to date.

https://www.roadtovr.com/walking-dead-saints-sinners-50m-revenue/

Viser bare at hvis utviklerne gjør en skikkelig jobb så betyr det penger i kassa. Multiplatform (PCVR, Quest og PSVR) hjelper også betydelig på.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Enceladus said:

Kjedelig det da, kan det ha vært en oppdatering til spillet som gjorde det? Tenker at det må jo være en grunn for det. Uansett elendig av utviklerne å ikke greie å få til skikkelig støtte for WMR.

Elendig port generelt. Bærer tydelig preg av å først å fremst være ment for PSVR.

Håper at moddere kan fikse problemene på sikt hvis utviklerne driter i det. Moddere fikset både Skyrim og No Mans Sky. Men jeg aner jo ikke om det er mod støtte i Hitman da...

Har ikke noe med WMR å gjøre, spillet bare funker ikke,  hadde hvert like ødelagt om jeg skulle spille pancakes.

Tviler på moddere får gjort noe, hitman er always online og vil sikkert nekte deg å spille med mods.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Enceladus said:

Lol, du gir ikke opp :p

Vet du om det har kommet noen patcher enda som fikser problemer med VR?

Nei, kom vel eller kommer en patch som skulle fikse noen elusive target timer saken. 

Jeg har snart klart alle oppdrag i Hitman 3. Med varierende score. 

Så det kan spilles. Men tror du ville slite å greie å få gode scores på høy vanskelighetsgrad i VR, er for janky og rotete. Vanskelig å sikte med våpen, mele funker ikke  piano wire funker ikke.

Eneste som er sånn ca. 70% sikkert er å kaste objekter i hode på folk, så er hovedsakelig sånn jeg tar ut folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Enceladus said:

Noen som kunne sjekket om disse ytelse verktøyene funker med MS Flight Sim?

Hvis de funker så kjøper jeg spillet!

Vet ikke, men etter hva jeg har forstått funker disse gjennom steam VR, og funker på unreal og unity osv.

MSFS kjører sin egen motor, og VR modusen er sin helt egen. Så vet ikke om det funker. Men du kan jo se om du finner noe.

Lenke til kommentar
On 1/25/2022 at 3:53 PM, Enceladus said:

Walking Dead Saints and Sinners fortsetter med et kapittel 2

https://www.roadtovr.com/walking-dead-saints-sinners-chapter-2-retribution-release-quest-steam-psvr/

tws-ch-2-1.thumb.jpg.196479444a2a3dc473cef6845494868d.jpg

Spillet har også solgt svært godt.

https://www.roadtovr.com/walking-dead-saints-sinners-50m-revenue/

Viser bare at hvis utviklerne gjør en skikkelig jobb så betyr det penger i kassa. Multiplatform (PCVR, Quest og PSVR) hjelper også betydelig på.

Så ikke denne før nå, er jo gode nyheter, det er et godt spill, selv jeg som ikke er noe fan av zombie spill syns det var skikkelig kult, helt klart en av de største VR spill suksess historiene så langt

 

Lenke til kommentar

Da var Zenith ute. Laster ned nå, så får vi se da...

https://store.steampowered.com/app/1403370/Zenith_The_Last_City/

Edit:

Alle servere er fulle :(

Forsøkte først å finne en EU server. Fant ingen og når jeg sjekket US og til slutt alle så var alt tatt. Burde det ikke være ubegrenset i et slikt spill?

Ekstremt mye folk på Discord.

Edit 2:

Fant en US server.

Og nei tror ikke dette er noe for meg :p

Jeg hater allerede hvor dumt det ser ut når folk beveger seg i VR. Og jeg har jo spilt litt WOW for mange herrens år siden så vet jo egentlig at jeg ikke liker MMO, og dette er veldig MMO.

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Gode nyheter! Men ikke klart når det skjer, forhåpentligvis i løpet av året.
 

Quote

 

Asobo's working to add DLSS support to Microsoft Flight Simulator

As part of the company's latest developer Q&A live stream, developers at Asobo has confirmed that the company is working to add support for Nvidia's DLSS technology to Microsoft Flight Simulator's DirectX 12 mode. Nvidia's DLSS tech is an AI upscaling technique for RTX-series GPU users that has the potential to deliver players dramatic performance uplift in Microsoft Flight Simulator. 

The addition of DLSS to Microsoft Flight Simulator should make the game much easier to run at high resolutions and framerates on supported hardware, though it is worth noting that there currently appears to be no plan to add DLSS support for Microsoft Flight Simulator's DirectX 11 codepath. Currently, DirectX 11 provides the most stable framerates in Microsoft Flight Simulator, which means that DLSS will likely not get added to Microsoft Flight Simulator until after DirectX 12's performance and framerate stability is improved.

 

https://www.overclock3d.net/news/software/microsoft_flight_simulator_is_getting_dlss_and_directx_12_improvements_with_future_updates/1

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Holy shit! Dette er ganske fantastisk! Og dette uten å ha tilgang til en skikkelig SDK med HL Alyx.

Quote

Just a demonstration of our everchanging game mechanics that aren't found in Half Life Alyx. Dual wielding weapons, new enemy types, and plasmids are just a few additions.

Jeg leser også at modderene her har fått godkjent å bruke offisielle assets fra Bioshock. Det er vel helt spesielt! Er vel sjelden slikt skjer. Vanligvis så blir alle slike prosjekter stengt ned med hard hånd.

 

Endret av Enceladus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 1/30/2022 at 6:52 PM, Enceladus said:

Holy shit! Dette er ganske fantastisk! Og dette uten å ha tilgang til en skikkelig SDK med HL Alyx.

Jeg leser også at modderene her har fått godkjent å bruke offisielle assets fra Bioshock. Det er vel helt spesielt! Er vel sjelden slikt skjer. Vanligvis så blir alle slike prosjekter stengt ned med hard hånd.

 

Holy shit indeed!

Men hvor blir det av SDKen? Alyx har jo en fantastisk motor. Som ikke bare ville kunne brukes til mods, men fulle nye VR spill. Men denne moden er et must have.

 

Ellers må jeg snart legges inn for DCS avhengighet. Snart 300 timer i spillet på ca. 7 måneder. Og en slump penger jeg ikke har kontroll over lengre. Siste er at jeg ikke ville ha de "nybegynner pedalene" mine lengre. Og nå gått til innkjøp av noe i en helt annen kvalitet og ikke minst pris med hydraulisk dempere... dette skal komme i mårra.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...