Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

On 1/11/2022 at 9:24 AM, koots said:

Har selv nettopp bestilt G2V1, for hovedsaklig flight sim her også, men kommer jo til å prøve ut mye annet etterhvert også

Tror du kommer til å bli fornøyd uansett hvilken flight sim du bruker.

MSFS2020 fikk jo en oppdatering for en stund siden som gjør at spillet kjører veldig bra i VR, så der kan man sikker få mye eye candy i VR, har ikke prøvd spillet etter den oppdateringa, da jeg rage quita hele spillet etter den forferdelige Nordic updaten.

IL2 kjører ra bra i VR og jeg spiller spillet mer eller mindre på maks med min G2.

DCS er DCS og enn så lenge krever nye arbeid for å kjøre ok med G2. Kjører spillet på 80% oppløsning på G2. Men med ellers ganske høye settings. 

Et spill man helt klart må ha minst 32gig ram for å få det smooth.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gunfreak skrev (2 minutter siden):

Tror du kommer til å bli fornøyd uansett hvilken flight sim du bruker.

MSFS2020 fikk jo en oppdatering for en stund siden som gjør at spillet kjører veldig bra i VR, så der kan man sikker få mye eye candy i VR, har ikke prøvd spillet etter den oppdateringa, da jeg rage quita hele spillet etter den forferdelige Nordic updaten.

IL2 kjører ra bra i VR og jeg spiller spillet mer eller mindre på maks med min G2.

DCS er DCS og enn så lenge krever nye arbeid for å kjøre ok med G2. Kjører spillet på 80% oppløsning på G2. Men med ellers ganske høye settings. 

Et spill man helt klart må ha minst 32gig ram for å få det smooth.

Er FS2020 det er snakk om for min del, mistenker at jeg har hardware som skal til for å få kjørt det så bra som mulig :)

 

Lenke til kommentar

Har en Saitek X52 HOTAS til selve flyvingen, samt en 3090, Ryzen 9 3900 og 32GB RAM inne i maskinen. Jeg driver stort sett med VFR og mindre fly, men hender jeg tar en kortere flight i "vanlige" passasjerfly.

Digger PMDG DC-6 (lar maskinen ta seg av de avanserte tekniske) og Ju-52, er noe majestetisk med gamle propliners

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apropos Saitek X52, noen som har erfaring med monstertech sine chair mounts ?

Tenker på dette ( https://www.monster.tech/en/product/joystick-hotas-chair-mount/ )

Evt. om  det finnes noe billigere alternativ? Begynner og bli lei av den hjemmesnekkra mounten jeg har nå 😄

@Gunfreak Hvordan er det du betjener knapper/brytere o.l. i flyene når du spiller DCS i VR? Bruker du mus eller VR kontroller?

 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Papirkurven said:

Apropos Saitek X52, noen som har erfaring med monstertech sine chair mounts ?

Tenker på dette ( https://www.monster.tech/en/product/joystick-hotas-chair-mount/ )

Evt. om  det finnes noe billigere alternativ? Begynner og bli lei av den hjemmesnekkra mounten jeg har nå 😄

@Gunfreak Hvordan er det du betjener knapper/brytere o.l. i flyene når du spiller DCS i VR? Bruker du mus eller VR kontroller?

 

Jeg vurderte sånn monster.tech til min X52, men koster jo omtrent det samme som HOTASen selv gjorde, så endte opp med helt nytt sett og sendte min X52 til en venn.
I VR bruker jeg en kombo av div ting jeg har på HOTASen, samt 2 paneler jeg har kjøpt, Mus og Voiceattack. voice attack bruker jeg først og fremst til ting som resette VR, få opp kart og spill menyer, samt kommunikasjonsmenyen. 

Lenke til kommentar
Just now, Enceladus said:

20 Januar på Steam!

 

Gleder meg veldig!

 

Åhhh som jeg gleder meg!

Men hvordan skal dette kjøre? De nye spillene kjører jo ikke kjempe smooth selv i flat. Blir spennende hvor langt ned settings må gå.

Januar Blir god måned Hitman VR, Apache i DCS, og virker som F4U Corsair kommer straks til DCS også.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (På 12.1.2022 den 15.14):

Tror du kommer til å bli fornøyd uansett hvilken flight sim du bruker.

Så var det det da, mottok headsettet i går, og så viser det seg jo at jeg har et X570 hovedkort...

Jobber meg gjennom div potensielle fikser, men hittil ingenting som virker

 

Edit: Akkurat som med programmering, så hjalp det å klage. Usikker på hva som var det som virkelig virket men

Endret av koots
Lenke til kommentar
10 hours ago, Gunfreak said:

 

Åhhh som jeg gleder meg!

Men hvordan skal dette kjøre? De nye spillene kjører jo ikke kjempe smooth selv i flat. Blir spennende hvor langt ned settings må gå.

Januar Blir god måned Hitman VR, Apache i DCS, og virker som F4U Corsair kommer straks til DCS også.

Ja, er spent. Jeg håper AMD FSR fungerer med spillet: https://github.com/tappi287/openvr_fsr_app

Har fungert veldig fint med de aller fleste spill hos meg.

Lenke til kommentar
2 hours ago, koots said:

Så var det det da, mottok headsettet i går, og så viser det seg jo at jeg har et X570 hovedkort...

Jobber meg gjennom div potensielle fikser, men hittil ingenting som virker

 

Edit: Akkurat som med programmering, så hjalp det å klage. Usikker på hva som var det som virkelig virket men

Ah det er jo akkurat en av de tingene V2 skulle fiske på.

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Gunfreak said:

Har brukt det på Il2 og DCS, de er så langt de eneste spillene jeg føler jeg har trengt det, bortsett fra kanskje blade and sorcery,  men der så det ikke ut til å fungere. 

Bruker det på alle spill hvor det er mulig for å presse opp høyere oppløsning.

Kjøpte meg også 16gb ekstra med ram nylig, håper det gir meg litt mer spillerom på grafikk og framerate.

Lenke til kommentar

Noen som har testet noe slikt enda? Altså trådløs VR i en stor arena? Burde jo være ganske enkelt med Quest.

Jeg har fortsatt til gode å teste med så mye plass. Maks jeg har gjort med trådløst er vel rundt 4x4 meter. Tenker det må jo føles helt sykt å kunne bevege seg så fritt i VR.

Perfekt med et spill som Gorn også hvis en kan fritt gå rundt i hele arenaen uten å bekymre seg for å ødelegge ting IRL.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...