Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 11/17/2021 at 8:56 PM, Enceladus said:

 

Spillet får vist litt ymse anmeldelser.  Ser ikke ut som jeg kjøper dette.

205 timer har jeg nå klokket inn i DCS. Ikke alt er i VR, men mesteparten. 

Har hvert mye stress i det siste så de siste 3 månedene har jeg hovedsakelig gjort dogfights og korte oppdrag jeg selv har laget i editoren. 

Men nå har ting roet seg litt, så jeg har begynt på Hunters over the Yalu kampanjen,  satt til Korea i 1953, med første generasjons jet fly.

 

 

Lenke til kommentar
23 minutes ago, Gunfreak said:

Jeg regner med dette gjelder alle 3 av de nye hitman spillene?

Vet ikke, men jo regner med det.

Upload mener det også er sannsynlig:

Quote

Of course, Hitman 3 also included all of the levels from the past two games in the series (if you owned them), which could also be played in VR. It’s not outright confirmed, but that feature will very likely carry over here too.

https://uploadvr.com/hitman-3-pc-vr-support-confirmed/

 

Jeg har ikke spilt Hitman skikkelig siden de to første spillene i den første serien fra gammelt av. Prøvde Hitman 3 litte grann på PS4 hos en kompis for et par år siden men det føltes bare feil og kjedelig. VR har ødelagt all glede av den type spill på skjerm.

Så dette er veldig gode nyheter!

 

 

 

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Enceladus said:

Vet ikke, men jo regner med det.

Upload mener det også er sannsynlig:

https://uploadvr.com/hitman-3-pc-vr-support-confirmed/

 

Jeg har ikke spilt Hitman skikkelig siden de to første spillene i den første serien fra gammelt av. Prøvde Hitman 3 litte grann på PS4 hos en kompis for et par år siden men det føltes bare feil og kjedelig. VR har ødelagt all glede av den type spill på skjerm.

Så dette er veldig gode nyheter!

 

 

 

Ja per nå er strategi spill eneste jeg spiller som ikke er VR, alt annet er ødelagt av VR, har litt lyst til å spille RDR2 igjen, men tror ikke jeg gidder før det finnes en skikkelig god VR mod med handtracking

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Gunfreak said:

Ja per nå er strategi spill eneste jeg spiller som ikke er VR, alt annet er ødelagt av VR, har litt lyst til å spille RDR2 igjen, men tror ikke jeg gidder før det finnes en skikkelig god VR mod med handtracking

Før eller siden kommer nok de aller fleste spill til VR, det er jeg temmelig sikker på. Tar bare litt før det skjer. Teknologien er fortsatt veldig umoden og med veldig mye potensiale for videreutvikling og forbedringer. Jeg tipper det for alvor kommer til å ta av med den neste Playstation VR. Da blir det mange flere trippel A spill samt et betydelig hopp i teknologien, som jevnt over vil drive VR markedet til nye høyder, i følge spåkulen min ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

kjøper Deep Rock Galacic nå!

Moddere har fått på plass støtten for VR kontrollere!

Er 50% av på spillet nå.

https://store.steampowered.com/app/548430/Deep_Rock_Galactic/

Så langt jeg kan se så er det også laveste prisen spillet har hatt: https://steampricehistory.com/app/548430

Bortsett fra at det kanskje også ble gitt bort på et tidspunkt i følge pris historien? Men det må vel ha vært en feil?

Uansett tror det er riktig tid å kjøpe nå i påvente av Full VR støtte.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Det jobbes videre med Firewatch :)

 

Kan også spilles allerede nå i en tidelig versjon:

Quote

You might have learned about the mod a while ago. Progress isn't crazy fast, but it's steadily evolving. Some people have even played through the entirety of Firewatch with this mod, even though it's super broken in some parts.

It's still only available on my Patreon, if you're interested in trying it. It's still very broken of course, but quite nice to walk around that world.

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
On 11/29/2021 at 8:35 PM, NightKnight said:

Heisann! Jeg planlegger å gå til innkjøp av en Quest 2 og har forstått det slik at det er et referral program der vi begge får credits når jeg aktiverer min enhet. Finnes det i Norge, eller er det kun i USA? Om det finnes i Norge, send meg gjerne en link jeg kan bruke.

Ser ut til at det står noe om det her: https://www.oculus.com/quest-2-referrals/?locale=nb_NO

 

Lenke til kommentar

Det virker som Decagear er død...
For noen måneder siden hadde dette irritert meg, da jeg likte tanken på et headsett som var som G2 bare bedre tracking og slikt, virket rett og slett som det G2 burde hvert, og at hele greia ikke kommer ville hvert surt, men med de neste nyhetene innen VR, hadde jeg ikke kjøpt den uansett, min neste oppgradering i VR skal være en stor en, og jeg venter da på 12K fra Pimax, har mine tvil på at den vil gjøre alt den sier, men høyere FOV og flott skjerm og inside out traking er det jeg vil ha, selv om jeg må kjøre skjermen på 40% blir det jo bedre enn G2en er nå.

 

Lenke til kommentar

Jaja.. de kunne nok fått til noe om det ikke var for chip mangelen i markedet nå, slik jeg tolker det.. Uheldig timing for en så liten og ukjent aktør å prøve å entre et tøft marked hvor Facebbok har et klart forsprang.

Men det er fortsatt et behov for en Quest utfordrer i PC markedet.

Sykt at vi enda ikke har et godt PCVR produkt som er bedre enn Facebook Meta sin Quest serie. Jeg hadde snakket opp og anbefalt Quest 2 til alle og enhver om det ikke var for den ubehagelige siden av et ellers glimremde produkt. De får ingen omtale av meg nå.. Hvis folk vil ha et godt VR headset og spør meg IRL så trekker jeg bare på skuldrene.

Meh.. det blir nok uansett fart i sakene når Apple og Sony kommer med sine neste VR produkter. Apple tar nok mer sikte på AR vil jeg tro på lengre sikt, headsettet de kommer med til neste år er nok mest ment som en demonstrasjon myntet på utviklere vil jeg tro, og som senere vil lede an til AR brillene de virkelig ønsker å slå gjennom med. Sony blir spennede å følge med på. Om ikke Sony kan levere så vet ikke jeg, alt tilsier at det blir et jævlig bra produkt som nok vil åpne mange øyner og lommebøker. Og da er det nok ikke lenge til andre større aktører som Google og Microsoft vil slenge seg på for å konkurere, hvis de ikke allerede er i gang da i det sjulte.

Og så er det Valve da.. Jeg hører så mye rart om dem for tiden.. vet liksom ikke helt hvor jeg skal plassere dem oppi dette. De kjører nå sitt eget merkelige løp. Håper jeg ser noe til det spinnville headsettet deres jeg har hørt så mye om.

 

Lenke til kommentar

Kjøpte akkurat Quest 2 som erstattet mitt Rift S headset. Umiddelbart synes jeg bildet var skarpere og fløt bedre - men det å kunne gå rundt i hele huset med hele styrken til den stasjonære er helt rått. Det å ikke ha kabler og kunne være hvor som helst (innenfor wifi) er utrolig kult og gjør at jeg gidder å bruke det litt mer.

Kjipt å støtte Meta, men jeg er allerede i de store selskapenes hule hånd.

Endret av DrAlban3000
Lenke til kommentar

Noen her som vet hvor mye en bra router har og si for quest 2? Jeg synes at mange av de litt tyngre spillene mine får veldig "grøt" grafikk , spesielt hvis fruen streamer netflix o.l. (Har 300/300 fiber nett)

Jeg bruker nå en liten Airties som jeg fikk av min lokale internett leverandør. Vil jeg merke stor nok forskjell at det lønner seg å investerer 2-3K på en wifi 6 router? Anbefalinger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...